Træningstider


zenzation
 Share

Recommended Posts

Hey

Har længe gået og overvejet at melde mig ind i et fitness center for at bygge lidt musketmasse op efter et vægttab. Jeg ved ikke hvorfor, men af en eller anden årsag er jeg rigtig sky angående træning. Selv da jeg motionerede gjorde jeg det efter mørkets frembrud for ikke at blive set. Ved egentligt ikke hvorfor, tror bare at jeg er bange for hvad folk tænker om mig... Kan lige forstille mig hvordan jeg ville vade ind i centeret for at bruge de første 10 minutter på at gå rundt med hænderne i lommerne og orientere mig for derefter at gå i krig med en eller anden maskine jeg ikke aner hvordan man bruger, jeg ender med at se totalt akavet ud og folk glor... Samme historie med mit vægttab. Var så sindsyg bange for at støde ind i folk når jeg var ude at løbe fordi jeg ikke kunne klarer at de måske tænkte fede idiot når jeg løb forbi. Tænker generelt alt for meget over hvad folk tænker om mig.

Er godt klar over det er en tendens jeg bliver nød til at ligge fra mig, men i hvert fald vil jeg gerne undgå at troppe op mens der er aller flest mennesker i centeret. Hvilke tider træner i på, og hvor mange mennesker er der typisk? Hvornår er der typisk færrest mennesker uden for arbejdstiden?

Jeg tænkte egentligt at træne om aftenen, typisk mellem 19-21, er der andre der gør det? Hvor mange træner på det tidspunkt?

Hvilket center skal jeg desuden gå efter? Har den opfattelse at alle benytter sig af fitnessworld, bør jeg melde mig ind der eller finde et mindre lokalt center for at undgå alt for mange mennesker?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok finde et mindre center, de har lidt færre medlemmer i den region hvor jeg bor. Der hvor jeg træner er der stort set ingen om morgenen og kun få om aftenen. Jeg er bare bange for at det varierer ret meget.

Det der med at folk de kigger er noget du bilder dig ind, det er noget jeg stort set aldrig har oplevet i de 15 år jeg har trænet i center. Når folk de kigger så er det typisk når folk laver vanvittige tunge løft og så er det bare i ren fascination.

Du kunne også overveje et lille hjemme gym, man kan komme langt med nogle hændvægte, kettlebells og kropsvægtsøvelser.

Edited by Polunda
Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan træne når lige når de åbner, er det helt sikkert halvtomt dér. Den sidste time op til lukketid, er der heller ikke supermange - undt. fredag/lørdag aften når de usikre unge gutter skal pumpe overkroppen op, inden de skal på druk. I hvert fald i mit Kjøwenhavnercenter.

Men vigtigt af alt:

Du skal da ikke træne hverken maskiner eller med vægte, uden at have styr på hvad du gør.

Du skal i den grad have en instruktør til at vise dig en bunke øvelser!!!

Jeg har i øvrigt salv haft det på præcis samme måde. I årene lige efter kommuneskoletiden, lå jeg og cyklede lidt rundt på de Kalundborgske veje efter mørkets frembrud - og det er jo sent om sommeren.

Motionscenteret kom jeg først i gang med mange år efter jeg havde lyst.

Det er lettere sagt end gjort, men hop ud i det. De første gange kryber du sikkert langs væggene - det gjorde jeg i hvert fald - men på et tidspunkt bliver det "hjemme".

Kender du noget der træner i "dit" center, for så kunne I jo også følges ad, indtil du føler dig hjemme.

Men få vist nogle øvelser, så du ikke får trænet forkert. Så er der heller ingen der kigger :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Har lige som så mange andre, selv stået i samme situation som du beskriver. Sådan er det de første par gange, folk kigger, men der er som relgt ikke noget i det. Folk er bare nysgerrige, det er jeg i hvert tilfælde :)



Det kan også hjælpe hvis du taler lidt med folk, de fleste vil gerne hjælpe (nogen burde nok ikke hjælpe).



Mit træningscenter er næsten altid tomt kl. 20-22 hvor de lukker.



Alt i alt, kast dig ud i det!


Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share