Er det for meget træning?


Emil Bak
 Share

Recommended Posts

Hejsa Motion-online folk,

Jeg er en af de heldige som for tiden har læseferie, men den skal ikke kun gå med at læse i bøgerne.

I de sidste to års tid har jeg trænet sådan jævnligt 1-2 gange i ugen med et fullbody-program. Sagen er den at nu hvor jeg jo har en del tid til overs har jeg tænkt mig at komme afsted så ofte jeg kan. Mit spørgsmål er da vil det være for meget at gå igennem et fullbody-program 5 dage i ugen og så holde fri i weekenden?

Basis tingene i programmet er følgende:

Runder/reps

Squat: 3x8

Bænkpres: 1x10 + 3x8

Ryg skråstativ: 3x15

Chinups: 4x8

Dips: 3x8

Diverse maveøvelser: 135 reps i alt

+ Det løse alt efter humør

En af de ting jeg gerne vil opnå er en sænket fedtprocent i det at jeg gerne vil kunne se resultatet af al den træning. :wink: Er der da evt. nogle af jer der har nogle gode råd eller links til hvordan man sådan lige så stille kan sænke fedtprocenten uden at skulle starte med at afveje maden og tælle kalorier osv?

Til oplysning er min fedtprocent pt. 13-15 % (målt med tang og maskine), har et ønske om at nå ned på en 10 % ca.

Mvh. Emil Bak

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald forkert træning - mængden behøver der ikke være noget galt med.

Hvis du vil træne fullbody, så løb, cykl eller lav noget andet konditionstræning tirsdag og torsdag og behold fullbody på de andre dage.

Ellers gå over til splittræning.

Du behøver vel ikke tælle kalorier, for at indtage mindre end du gør i dag?

Spis mindre:-)

Hvis der er noget "snask" at fjerne fra kosten (slik, junk, sodavand, weekenddruk), er det jo let at starte med det.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Holder med Gregers. Hvis du kører fullbody, så man - ons - fre også lav evt. noget cardio tirs - tors, eller hold fri. Jeg mener BlackIce "blærer" sig med sine resultater, som er opnået på 3 træningsdage om ugen.

Jeg synes dog, du skulle søge på sitet her efter fullbody programmer, (der er mange gode) om ikke andet så for at få noget variation. Et forslag kunne være

Mandag:

Squat

Bænk

BOR

Chin-ups

Dips

Biceps

Mave

Onsdag

Dødløft

Skrå-bænk evt. med håndvægte

BOR

Lateral-pulldown Ved sgu ik om det staves sådan

Kabel triceps, blot et forslag, det kan være en hvilket som helst triceps øvelse.

Kabel bices, (se biceps)

Mave

Fredag, samme som mandag.

Hvis du ikke ved det, så er BOR = Bent over rows.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share