HJÆLP med at vurdere prisen Matrix T7xe løbebånd?


Asger Ravn Madsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg overvejer at sælge mit løbebånd, men jeg har ingen ide omkring hvad det er værd.


Det er et Matrix T7xe løbebånd magen til modellen her: http://bm-fitness.dk/product/matrix-t7xe-loebebaand-932/

Som i kan se har det kostet ca. 110.000 kr. fra ny.

Det er fra 2011, men har kun været i brug i omkring 14 måneder og har derefter stået stille.
Det fungerer som nyt og har ingen eller meget få kosmiske skader.

Hvad syntes i at det er værd, og at jeg eventuelt kan sælge det for? Jeg har ingen ide om hvad sådan noget er værd i dag?

Jeg håber at i kan hjælpe mig.

Asger Ravn
8700 Horsens

Edited by Asger Ravn Madsen
Link to comment
Share on other sites

Den er jo svær, fordi efterspørgslen på sådan en bandit, vil jeg skyde til at være nærmest 0. Det er virkelig få mennesker, der vil bruge 100k på et løbebånd. Hvis man køber brugt, er der ingen garanti, og en evt. køber står med en risiko på måske 80k.

En hurtig google-søgning viser, at en ny i USA koster omkring 42.000kr.

http://www.fitnessplus.com/servlet/the-1710/Matrix-T7xe-Treadmill-w-fdsh-/Detail

De få mennesker der vil have det absolut bedste der findes på markedet, får du sandsynligvis ikke til at købe en brugt for 70-80k.

Men overstående er selvfølgelig rent spekulationer.

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer der har svaret. Jeg er godt klar over at problemet nok bliver at finde en privatperson der har brug for et så godt løbebånd.

Er der ikke flere der har et gæt på prisen? Kan i ikke bare komme med et eller gæt? Det er gratis og uforpligtende at gætte

Jeg har bare brug for en eller anden nogenlunde pris, så jeg ved hvilken startpris jeg skal sætte det til salg til. Som sagt så er det helt uforpligtende at gætte

Link to comment
Share on other sites

Det er jo noget du må vurdere med dig selv, hvor vigtigt der er, at du får den solgt med det samme. Har du ikke noget imod, at den står lidt endnu, og måske taber en lille smule mere i værdi, så kan du jo prøve at sætte den forholdsvis højt, bare for at se hvor mange henvendelser der kommer.

15% afskrivninger om året er nok ikke helt ved siden af. Så et rent skud fra hoften er 75-80.000. Personligt tror jeg dog du skal længere ned, før du får seriøse henvendelser, men det er umuligt at sige med sikkerhed.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du sammenligner dette med feks et Technogym fra Pedan til en 4 del af prisen, vil det så på nogen måde repræsentere mere værdi for en privat person, eller er det kun i kommerciel øjemed at man vil få gevinst at det engang har haft en teoretisk liste pris på 110.000kr?

Jeg har svært ved at se en privat betale mere end 25000kr for dette, med mindre der er noget helt unikt ved dette som der rent faktisk er en køber gruppe til

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar. Som der blvier skrevet så skal man nok være meget tålmodig for at finde en køber, hvis der altså er sådan en. Jeg har ikke ret meget forstand på det, men som i kan se på dette link står det til 110.000 kr. i Danmark. Derudover har det 15 tommer touchskærm med TV/DVD sigal, Ipod tilslutning, vindkøler, justerbar hældning, diverse programmer, pulsmåler. Men ved ikke om det er standard udstyr eller noget specielt for dyre løbebånd.

Edited by Asger Ravn Madsen
Link to comment
Share on other sites

Hej Asger,

Jeg var hurtigt inde på DBA og kigge, hvor det dyreste løbebånd stod til 30.000,- brugt. Du nævner flere gange de 110.000,- som nypris, men det virker ikke til, at du selv har betalt 110.000,- for det... Personligt, har jeg aldrig hørt om mærket Matrix, og der er i mine øjne ikke noget løbebånd der er 110.000,- værd - medmindre det kan noget magisk :smile:

De egenskaber du nævner er standardudstyr for løbebånd i dag, med undtagelse af TV/DVD. Power walker man, er det fint at have TV, men løber man, synes jeg det er unødvendigt med TV, da man ikke kan koncentrere sig om det.

Mit bud er, du sætter det til 50.000,- og skal være lykkelig hvis du får 20.000,- for det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Asger,

Jeg har kendskab til produkterne af mærke Matrix. Hvad angår netop lige dette produkt lugter det langt væk af at du aldrig har benyttet eller prøvet produktet.

Grunden til at dette løbebånd er så dyrt er fordi det kommer med Virtual Active. Virtual Active er en film der kører samtidig med ar du løber på løbebåndet så det i princippet ser ud som om man feks løber på Hawaii, Grand Canyon eller et helt tredje sted. Hvis i har set Tour de France hvor de cykler i studiet op af Alpe de et eller andet så kender i princippet.

Hvis du hævder at have brugt løbebåndet i 14 måneder uden at være klar over denne funktion i computeren tyder det som om at det ikke virker eller du faktisk aldrig har haft løbebåndet tændt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Asger,

Jeg har kendskab til produkterne af mærke Matrix. Hvad angår netop lige dette produkt lugter det langt væk af at du aldrig har benyttet eller prøvet produktet.

Grunden til at dette løbebånd er så dyrt er fordi det kommer med Virtual Active. Virtual Active er en film der kører samtidig med ar du løber på løbebåndet så det i princippet ser ud som om man feks løber på Hawaii, Grand Canyon eller et helt tredje sted. Hvis i har set Tour de France hvor de cykler i studiet op af Alpe de et eller andet så kender i princippet.

Hvis du hævder at have brugt løbebåndet i 14 måneder uden at være klar over denne funktion i computeren tyder det som om at det ikke virker eller du faktisk aldrig har haft løbebåndet tændt.

Den eneste grund til at jeg nævner de 110.000 kr. er fordi det er den eneste pris jeg kan finde på det på en dansk side.

Men konklusionen er nok at man selvfølgelig skal være meget tålmodig for at finde en privat køber der vil købe et så godt og fint løbebånd. Men det koster jo ingen penge at have stående, så det haster ikke med at få det solgt.

Mange tak for jeres hjælp :)

Asger

Edited by Asger Ravn Madsen
Link to comment
Share on other sites

Hej

I har begge to helt ret i at jeg personligt ikke har haft løbebåndet i brug. Det er en MEGET lang historie, men for at gøre den kort så har min ældre far købt 2 stk. brugt af et lukket fitness center. Det ene med henblik på at min søster skal bruge det, og det andet med henblik på at få det solgt. Så i har helt ret i at jeg ikke har givet 110.000 kr for det, selv har brugt det eller selv har forstand på det.

Den eneste grund til at jeg nævner de 110.000 kr. er fordi det er den eneste pris jeg kan finde på det på en dansk side.

Men konklusionen er nok at man selvfølgelig skal være meget tålmodig for at finde en privat køber der vil købe et så godt og fint løbebånd. Men det koster jo ingen penge at have stående, så det haster ikke med at få det solgt.

Mange tak for jeres hjælp :)

Asger

Hej igen,

Hvis de er købt af et lukket fitness center fra København så har i desværre købt katten i sækken. De løbebånd har ingen værdi overhovedet. Det er demo modeller der er importeret uden virtual active og en masse andre computer funktioner. De er fyldt med fejl og i vil aldrig kunne få reservedele til løbebåndene. Hvis løbebåndet virker så fint, ellers så er de ikke til andet end skrot. Værdien for begge løbebånd er lig 0,-.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share