Erfaringer med kreatin


Emil Bak
 Share

Recommended Posts

Hej MO, jeg vil gerne høre lidt til jeres erfaring og meninger om brug af kreatin da jeg overvejer at prøve det for en periode (3-6 måneder). Jeg har selv trænet 2 års tid 2-3 gange om ugen og vil gerne prøve at gøre noget ekstra for styrketræningen før jeg vil til at gå over til almindelig vedligeholdelse af muskelmasse (Use or lose :wink: ) og mere kondi orienteret træning.

Jeg har læst meget godt om kreatin og brugen af det, men kan det betale sig og er det noget der kan gavne mig. Bare for at gøre det helt klart er mit mål at på de næste 3-6 måneder at opnå "topformen" før jeg skal til at cutte og konditræne.

Mvh. Emil Bak

Link to comment
Share on other sites

Prøv. Det virker på nogle mens andre intet får ud af det. Det er ikke til at sige på forhånd.
Da jeg hører til dem som det preller af på, har jeg ingen praktiske erfaringer :dry:

Hvis ikke kost og selve træningen er tæt på at være optimeret, får du dog meget mere ud af at arbejde med de to parametre.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Prøv. Det virker på nogle mens andre intet får ud af det. Det er ikke til at sige på forhånd.

Da jeg hører til dem som det preller af på, har jeg ingen praktiske erfaringer :dry:

Hvis ikke kost og selve træningen er tæt på at være optimeret, får du dog meget mere ud af at arbejde med de to parametre.

Så har jeg vist stadig nogle parameter at optimere på da jeg ikke har sat mig ind i det store omkring kost og træning. Jeg kan da de basale ting og kører hverken split eller andet blot et full-body program og så det jeg vil kalde "almindelig" kost.

Så hvis du eller andre har nogle gode links eller noget vil jeg da gerne se dem.

Dog er jeg stadig interesseret i at høre andres mening omkring kreatin. F.eks. har jeg læst mig til at man kan forvænte en vægtforøgelse på ca. 5 kg af ren væskeophobning. Det lyder da ikke så rart :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det der højst sandsynligt sker, er at du efter en uges tid med korrekt indtag af kreatin vil føle dig en anelse tungere, lidt mere solid omkring leddene, føle af du restituerer lidt bedre og muligvis begynde at løfte lidt tungere.

Det sidste sker dog mest for mig fordi jeg føler mig mere "stabil" og mere selvsikker i forhold til skader.

Jeg har taget det on/off i omkring 10 år nu, og jeg bliver gladere og gladere for det efterhånden som jeg bliver ældre.

Hvorfor giver du det ikke bare et skud? Det koster ingenting og eventuelle væskeophobninger (som i øvrigt ofte sætter sig pænt) forsvinder igen så snart du stopper

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg da give det et skud

Hvorfor giver du det ikke bare et skud? Det koster ingenting og eventuelle væskeophobninger (som i øvrigt ofte sætter sig pænt) forsvinder igen så snart du stopper

Nu siger du at det ingenting koster, hvor handler du da selv?

Edited by Emil Bak
Link to comment
Share on other sites

Vi må hverken henvise til forhandlere eller nævne specifikke mærker her i forum.

Men hvis du bruger google, kan du finde den billigste internetforhandler på under 5 minutter.

Hvad fysiske butikker angår, så købes kreatin i sportsforretninger, steder man kan købe vitamintilskud og den slags og i store varehuse.

Så kan du nok selv regne ud hvor prisen er den sjoveste :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg er muligvis en af de der "non-responders". har prøvet det 2-3 gange af ca. 2-4 mdr. varighed pr. gang

resultat: ingen vægtstigning, ingen styrkerespons blot mave ubehag 2-5 timer efter indtagelse, hvis jeg indtager mere end 3-4 gram af gangen.(opslumret i weightgaineren og ca. 800ml. vand).

men måske er det blot fordi de 2 andre parametre ikke var optimeret - Who knows...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvet (og genprøvet) kreatin og på mig virker det overhovedet ikke. Den ene omgang fik jeg decideret ondt i maven, men om det skyldes produktet, ved jeg ikke.

Min træningsmakker siger det virker, men jeg syntes kun at kunne se at det binder en masse væske i ham.

IMO får du mere ud af at æde en gang havregryn og en banan en time inden træning ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share