Pulsmåler og crosstrainer


tkorsgaard
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har købt en (brugt) Tunturi C40 crosstrainer. Den er ca 1½ år gammel .Ham jeg købte den af sagde at den kunne snakke sammen med et pulsur af et eller andet mærke.

Problemet er at jeg har glemt hvad mærket hedder. Jeg kan ikke finde note i manualen eller på Tunturis hjemmeside. Er der nogen der kan give et hint? Snakker alle trådløse pulsmålere samme standard? Eller skal man se sig lidt for?

Mvh

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Tak for svar.

Jeg vil lige følge op på denne. Jeg kunne ikke finde noget endegyldigt svar, så jeg tog chancen med en Polar T31 ukodet til 200 kr.

Den virker upåklageligt, så hvis der er andre der står i samme situaltion, så virker den kombination. Jeg har brugt det 2 gange nu uden problemer.

Et lille tillægsspørgsmål: Hvor meget batteri bruger sådant et bælte? Skal man slukke for det på en eller anden måde, eller bruger det kun strøm når det måler puls?

Mvh

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kan du tage selve senderen af bæltet, ville jeg gøre det. Også for at få renset kontakterne for salt. Ellers kan du bare nøjes med at skylle det og lidt tørre det værste vand af. En gang imellem skal også vaskes i sæbevand, ellers begynder det at lave "sjove" målinger.

Jeg ved ikke hvor længe batteriet i dit slags ur holder. Mit Garmin holder et lille år og jeg har det vel på i 10-12 timer i snit om ugen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share