Turkish get up


Camomilla
 Share

Recommended Posts

Kort svar: ja.

Hvilken vægt bruger du?

Er den også hård hvis du laver den uden kettlebell, men bare med armen i vejret?

Hvor længe har du øvet den?

Jeg ser det sådan at TGU repræsenterer den basale færdighed at rejse sig fra liggende til stående, gjort en smule sværere ved at du kun må bruge den ene arm og tilføjer lidt ekstern vægt til ligningen.

Motorikken for at bevæge sig effektivt i TGU tager selvfølgelig lidt tid at lære, hvilket alle bare en smule komplekse bevægelsesmønstre gør, men hvis det er hårdt selv med minimal vægt, så mener jeg man vil have utrolig meget glæde af den.

Jeg kan selvfølgelig heller ikke afskrive muligheden for at din kæreste er en dårlig instruktør. :tongue:

Er vægten for tung, så skaler ned indtil det ikke er vægten der er problemet, om nødvendigt så du bare holder en liter mælk eller ½ liter flaske eller ingenting.

Få lavet 100-200 gentagelser i løbet af en uge eller to, og overvej imens hvor lille en arbejdsindsats dette egentlig er ift så meget andet træning. F.eks. hvis man styrketræner kan én træning nemt være på 200 gentagelser i alt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar :rolleyes: Lidt irriterende, at min kæreste fik ret i, at jeg burde lave den.

Jeg er lige begyndt at lave den, så skal nok bare øve mig lidt længere!! I dag brugte jeg 6 og 8 kg. Jeg fik varmen, men jeg ved stadig ikke, hvad den gør godt for..? Hvorfor skal jeg lave den og hvad træner den? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Gøgler træning. Hvis dine mål ikke omhandler at kunne imponere vennerne med at lave en turkish getup og hævde at du træner funktionelt, så nej. Drop den. Basal styrketræning virker.

10-15 reps

2-3 sæt

5-8 øvelser

Primært basis øvelser

Gerne enkle isolations øvelser

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share