Hjælp en nybegynder! :)


Petervilladsen
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 16 år som har gået i fitness i snart et halvt år.

Jeg går cirka i fitness 4 gange om ugen, og tager min træning seriøst. Men er lidt i tvivl og vil gerne have det bedst mulige ud af min træning så jeg kan få "drømmekroppen". Så hvis der er nogen som gider at hjælpe mig, ville det bare virkelig være super. Tak på forhånd :)

Emner jeg er lidt i tvivl om:

- proteinpulver

- træningsprogram

- sæt osv.

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver: Er ikke et must. Regelen siger at du skal have dobbelt så mange proteiner som kropsvægt for at vokse.

F.eks. Hvis du vejer 80 kg, skal du have 160 g proteiner, 320 g kulhydrater og 80 g fedt. det vil i alt give 2640 kcal. Hvis dit ligevægtsindtag ca. ligger på 2100 kcal, er dette perfekt. Men jeg tror du skal have mere. Nok ca. 3.000 kcal for at vokse.

Det er bedst at få sine proteiner gennem rigtig, sundt mad, men det kan være svært at få nok til at vokse. Så det kan være godt at supplere med proteinpulver

Træningsprogram. Søg på Google efter 'Større muskler, back to basic'. Det er et godt program at ligge ud med.

Sæt osv. Det kan du også finde i det program jeg skrev om før.

Mange får efter 5x5 til basisøvelser som bænkpres, dødløft og squat. og 3x12 til biceps, triceps og skulder.

Men hæng dig ikke i de regler. Det vigtigste er at du trætter (og dermed ødelægger) musklen, og du reparere den med rigelig sund mad.

Til bodybuilding siger man 3-4 sæt og 6-15 reps.

Edited by Blondie Dundee
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share