Perfekt Træningsprogram


Kra Kra Kra
 Share

Recommended Posts

Nu er HST jo ikke beregnet på at man skal blive stærkere i løftene , (som f.eks Bænk) men på hypertrofi..og der virker det skam ganske fint :)

med hensyn til det program du viste:

Hvor er dødløft i det, og hvorfor er squat/bentræning prioiteret så sært.. (5 hårde øvelser før man begynder at squatte... )

Link to comment
Share on other sites

jeg kører ikke med de øvelser, følger bare de principper, mine øvelser er som følger:

Overkrop:

BarBell BænkPres 4 sæt

Flyers 3 sæt

Military Press 3 sæt

Incline Dumbbel Press 3 sæt

One hand Triceps Extension 3 sæt

HammerCurl 4 sæt

Dumbbel Lying Triceps Extension 3 sæt

"underkrop" ? :

Shrug 3 sæt

Bent Over Row BarBell 3 sæt

DeadLift 3 sæt

Squat 3 sæt

Calves Raises 3 sæt

Crunch (med vægt) 3 sæt

Leg Lift 3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ganske fornuftigt ud, og har man ikke tid og lyst til at sætte sig ind i en masse forskellige forhold omkring muskelvækst, så er det program du linker til et glimrende alternativ. En eller anden form for træning, er altid bedre end slet igen :D

Jeg ville alligevel ændre på frekvensen samt progressionen... og øvelserne - men derudover ser det jo fornuftigt ud... :rolleyes:

Anyways, flotte gains du har fået - hvor lang tid har du trænet?

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ganske fornuftigt ud, og har man ikke tid og lyst til at sætte sig ind i en masse forskellige forhold omkring muskelvækst, så er det program du linker til et glimrende alternativ. En eller anden form for træning, er altid bedre end slet igen

hvad mener du med det ?

hvis i lægger mærke til det er full-body hver gang et begynder program på deres side og det er langtfra den eneste side der skriver full body er for begyndere. der hvor jeg træner kører de enten split eller eksplosiv(Pyramiden principperne) og de har alle kanon gode resultater uden AS eller lignende. jeg kan også selv mærke og se hvor meget jeg har ændret mig på bare 6 uger. jeg har engang prøvet en Cyklus i HST også på 6 uger uden jeg egentligt kunne se forskel og følte endda at jeg var blevet lidt svagere.

Cilius har du et billede af hvordan du så ud efter 1 års træning, så kan jeg også tage et af mig, så kan vi jo sammenligne...... :D

Link to comment
Share on other sites

Det ser da ganske fornuftigt ud, og har man ikke tid og lyst til at sætte sig ind i en masse forskellige forhold omkring muskelvækst, så er det program du linker til et glimrende alternativ. En eller anden form for træning, er altid bedre end slet igen

hvad mener du med det ?

At der ikke er taget højde for eleveringen i proteinsynthesen på 36-48 timer.

At progressionen stopper i de sidste 3 uger og der ingen progression er de første 2 uger (hvilket reelt kun giver 2 gange progression på 6 uger), hvilket bevirker RBE indtræder.

hvis i lægger mærke til det er full-body hver gang et begynder program på deres side og det er langtfra den eneste side der skriver full body er for begyndere. der hvor jeg træner kører de enten split eller eksplosiv(Pyramiden principperne) og de har alle kanon gode resultater uden AS eller lignende. jeg kan også selv mærke og se hvor meget jeg har ændret mig på bare 6 uger. jeg har engang prøvet en Cyklus i HST også på 6 uger uden jeg egentligt kunne se forskel og følte endda at jeg var blevet lidt svagere.
Det er desværre en fejlagtig antagelse at fullbody programmer kun virker for nybegyndere. Hvis du starter med at læse TJ's artikler "Var det bedre dengang", vil du få et helt andet billede af hvad er muligt. Derudover så glemmer splitprogram (herunder pyramide tam tam) at tage højde for elevationen i proteinsynthesen. Som en bonus så er styrkegains significant bedre på fullbody programmer 3 gange om ugen, kontra et splitprogram med samme workload.
Cilius har du et billede af hvordan du så ud efter 1 års træning, så kan jeg også tage et af mig, så kan vi jo sammenligne......  :D

Desværre... men det ville stadig ikke ændre på fakta ;)

Link to comment
Share on other sites

At progressionen stopper i de sidste 3 uger og der ingen progression er de første 2 uger (hvilket reelt kun giver 2 gange progression på 6 uger), hvilket bevirker RBE indtræder.

hvorfor er der ingen progression ? Pyramide principperne er også kendt som eksplosiv træning netop fordi man går så meget og hurtigt op i vægt.

hvad betyder RBE ?

desto højere intensiteten er i din træning desto mere muskelmasse får man, jeg kan ikke se hvordan man kan køre med høj intensitet når man træner over 1 time af gangen. jeg arbejder sammen med en læge studerende som svarer på de fleste af mine spørgsmål, men han siger da også jo højere intensiteten er desto kortere tid kan man træne..... hvordan kan man så udføre hver enkelt øvelse korrekt og med en passende vægt i et full-body program ? en anden ting jeg også har læst på bodybuilding.com ved ikke om det passer, men ´der står hvis musklerne har været udsat for en belastning en gang skal man overgå det, før man stimulerer vækst.

jeg har selv prøvet full-body program før og kørt alle reps lige indtil jeg ikke kunne mere i hvert sæt(uden Fail)

og grunden til jeg stopede var at når jeg forbedret mig i en øvelse gik det ned af i en anden fordi jeg ikke har energi til det.

jeg kunne gopdt tænke mig at prøve et full-bdy igen, problemet er bare jeg ved ikke hvoran jeg skal gå frem nå¨r jeg har været vant til at træne med andre principper, jeg gider ikke HST, gider ikke holde en uges pause hver 5. uge og jeg gider heller ikke kører med 15 Reps når jeg ikke er utrænet.... hvordan skal det så se ud ?

Link to comment
Share on other sites

ligemeget hvordan du træner, er du nødt til at deconditionere en gang imellem. Jo større volumen du træner med jo større pause er nødvendig, afhængig af hvor langt under dit max du starter igen. Iøvrigt er det ihvertfald for mit vedkommende kun en pause hver 9. uge - og tro mig, den er kærkommen......

Og en anden ting - husk på at dette her ikke er en konkurrence i at kunne fremvise de bedste resultater og det bedste program. Alt er relativt og hvis du let tager på og let bliver stærk betyder det givetvis ikke særligt meget hvordan du træner, så det har ikke nødvendigvis noget med "HST lort" eller superseje pyramidetrænings principper at gøre.

Vær åben - det er store mennesker

Link to comment
Share on other sites

hvorfor er der ingen progression ?
Fordi din træningsvægt kun stiger 2 gange gennem hele perioden. Første gang efter 2 uger, og anden gang efter 3 uger..
hvad betyder RBE ?

Repeated bout effect er et udtryk for effektiviteten af næste træningssession med samme belastning. Effekten fra næste session med samme vægt vil være aftagende, og helt forsvinde efter en 2-4 uger (afhængig af intensitet i forhold til 1rm). Det er derfor korrekt hvad du har læst på bodybuilding.com omkring nødvendigheden af progression - det skal til for at skabe muskelvækst.

desto højere intensiteten er i din træning desto mere muskelmasse får man, jeg kan ikke se hvordan man kan køre med høj intensitet når man træner over 1 time af gangen. jeg arbejder sammen med en læge studerende som svarer på de fleste af mine spørgsmål, men han siger da også jo højere intensiteten er desto kortere tid kan man træne..... hvordan kan man så udføre hver enkelt øvelse korrekt og med en passende vægt i et full-body program ?

Intensitet i forbindelse med vægttræning (bodybuilding, styrkeløft etc etc) defineres som % vægt af 1rm. Ikke noget med udmattelse eller puls tam tam her... %-vis vægt af din 1rm. Anyways, der er vist ikke nogen der har nævnt intensitet nogen steder her...?

Kan ikke se forskellen i at udføre alle øvelserne korrekt i et fullbody program vs. et split program... hvor ligger den?

Et godt råd til dig, vil være at læse alt hvad du kan komme i nærheden af. Ikke kun omkring færdig syede programmer, men også om basal muskelfysiologi (eksempelvis start her i MOL's artikel arkiv), og lær "the basics" først... når du har en forståelse for dem, så udvid med eksempelvis forskningsundersøgelserne fra HST boardet. Det gør du er i stand til at se gennem en masse "hype", som der indgår i stort set alle træningsprogrammer... men det kræver tid - derfor kommentaren i mit første indlæg (intet personligt).

Link to comment
Share on other sites

intensiteten er da et problem i HST, vil du sige du kører 85% af dit 1RPM ? i alle øvelser ? som forskere jo siger der skal til for at stimulere hypertrofy ?

jeg gider ikke bruge al den tid på at læse om træning, jeg har kæreste, venner og arbejde som også skal passes, men jeg er gået fra 72 kg til 90 kg på lidt over 1 år som jeg har trænet sammen lagt og i starten vidste jeg ikke engang man skulle æde proteiner, så et eller andet må jeg da gøre rigtigt !

jeg har haft store fremskridt uafbrudt, pånær de 6-8 ufgeer jeg kørte HST alt gik i stå, synes faktisk jeg blev slappere.....det samme med mine 2 træningsmakkere......

og jeg læser da også om træning s meget jeg nu kan, men jeg har mit eget firma, kæreste og venner der også skal passes, så det er der ikke meget tid til........

Link to comment
Share on other sites

intensiteten er da et problem i HST, vil du sige du kører 85% af dit 1RPM ? i alle øvelser ? som forskere jo siger der skal til for at stimulere hypertrofy ?
Hvem siger det?
jeg gider ikke bruge al den tid på at læse om træning, jeg har kæreste, venner og arbejde som også skal passes, men jeg er gået fra 72 kg til 90 kg på lidt over 1 år som jeg har trænet sammen lagt og i starten vidste jeg ikke engang man skulle æde proteiner, så et eller andet må jeg da gøre rigtigt !

jeg har haft store fremskridt uafbrudt, pånær de 6-8 ufgeer jeg kørte HST alt gik i stå, synes faktisk jeg blev slappere.....det samme med mine 2 træningsmakkere......

og jeg læser da også om træning s meget jeg nu kan, men jeg har mit eget firma, kæreste og venner der også skal passes, så det er der ikke meget tid til........

Det er ofte problemet - du forkaster et program uden egentlig at have styr på hvad det går ud på. HST kræver desværre at udøveren gider at sætte sig ned på sin flade og nærlæse principperne bag.. og ikke alle gider det. For nogen af os andre snakker vi passion for de små detaljer (undertegnede inklusiv) - jeg elsker at fordybe mig i træningslitteratur (det kan sagtens lade sig gøre ved siden af studier, arbejde, venner og kærester), men det kræver interessen er til stede.

Men hvis du forstår principperne bag HST, så vil du se, hvorfor HST er et så fandens godt alternativ til alle andre programmer. Et teoretisk vel fundamenteret bodybuilding program - vi snakker ground breaking historie her B)

Link to comment
Share on other sites

jeg har lige afsluttet en 6 ugers cyklus af et træningsprogram baseret på Pyramide Principperne

Resultat:

jeg er på 6 uger gået 18 kg op i BarBell Bænkpress ORM !!!

og har taget lidt over 4 kg på i musklemasse min fedtprocent er på det samme.

Skal jeg folde dig en hat af papir???

Link to comment
Share on other sites

Coeus
Skal jeg folde dig en hat af papir???

Hvor gammel er du !? det er da flotte resultater !

Det er vel bedøvende ligemeget, hvor gammel jeg er. Havde lige set lidt origami på nettet, og plz forstå ironien i det. :)

Macho-gude-manden er så subjektiv, som man overhovedet kan være...? Principperne bag HST er udmærkede, så det er sandsynligvis ham, der er noget galt med!

Jeg trænede hjemme på bænken i 1 ½ måned og steg 20 kg i bænkpres - Derfor behøver jeg ikke prale med at mine forced reps bare er gude-måden at træne på, vel? (Træner ikke forced reps mere, dog)..

Er i øvrigt 18 år :)

Jeg er ude af denne tråd =)

Edited by Coeus
Link to comment
Share on other sites

Til Mr. Misundelig

Hvis jeg var på dating... Så nej. Jeg ville nok tage et lidt mere prof billede, du =)

Flexer man i øvrigt sine mavemuskler, når man har ret ryg? Jeg tror man spænder dem ;) Men ved desværre ikke præcist, hvad ordet betyder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share