Ny MTB......


Tolle
 Share

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Absolut fed cykel den Trek!

Cube laver gode cykler - man får som regel et rigtigt godt stel - men med ringere komponenter i forhold til andre mærker der er nævnt. Ofte er f.eks. kranksæt ikke orginal Shimano - men noget fra Taiwan

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fundet den på www.triathlon.dk inde under kramboden. Men før du køber den så hør om alder og kilometer den har kørt og hvilken årgang den er. Forhør dig også om hvilken ny forgaffel han har smidt på cyklen. Men lækker det er den sgu. Man sidder helt og savler :)

Link to comment
Share on other sites

Lige nu hælder jeg mest til én af disse cykler:

Focus Northern Lite 2003 mtb

Focus Crater Lake hybridcykel

Focus Black Forest mtb

....Er nok mest til Focus northern lite, da den har alm. bremser! Jeg har siddet og læst rundt omkring ang. valg af bremser - og tror ikke at skiver er noget for mig med mit forbrug. Hvad siger I til det??

Nu har jeg kun kigget på Focus, det er egentlig ikke fordi det bare SKAL være sådan én. Jeg kender ikke noget til dem, men jeg har ikke fundet andet med billeder. Og jeg vil sku se hvordan den ser ud!! ;)

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

I stedet for at starte endnu en tråd om køb af MTB, drister jeg mig lige til et hurtigt spg. - håber det er OK, Tolle! :)

Univega Mountainbike (510 Disc, vist nok)

Model 2002

Hydrauliske skivebremser for & bag

Hjul der også kører fint på asfalt (navn ??? :lol: )

Affjedringsforgaffel

Udv. gear

Før-pris små 9000.-

Pris nu: 5.500.-

Cyklen kan ses her: http://www.gimsing-cykelcenter.dk/tilbud.htm

og her: http://www.univega.com/start_bikes.asp?lin...&loop=alpina_ht

Har prøvet en tur og den kører upåklageligt.

Er der nogen der har erfaringer med denne type cykel?

Den skal bruges primært på stier og veje.

Håber nogle af de kyndige vil give deres besyv med!

Med venlig hilsen

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Univegaen er en mærkelig sag. Rammen er fin - skivebremserne ligeså - men den er monteret med Shimano Alivio - og det er rent ud sagt noget møg - jeg har kørt med den gruppe - den skifter "grimt" og såvel kasette som klinger er for bløder og bøjer nemt. De cykler som Tolle har kig på er bedre valg. Tolle: Jeg har postet en link hvor du kan se billede af Ghosten længere oppe i tråden!

Link to comment
Share on other sites

Arne: Tak for responsen. Jeg er IKKE helt sikker på, at de af mig postede links ER den samme cykel, men tror det. Uanset hvad, er det en Univega MTB.

Jamen, det kan da godt være jeg skulle kigge videre så. Har også kig på en Trek MTB til 6500.-

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

I stedet for at starte endnu en tråd om køb af MTB, drister jeg mig lige til et hurtigt spg. - håber det er OK, Tolle!  :)

Selvfølgelig, det kunne være jeg kunne lære noget :w00t:

Arne -> Jeg så godt den link, men jeg ved ikke om det kun er herhjemme ved mig. Men det er et meget dårligt billede der er af den.

I øvrigt synes jeg godt at Road Bike Shop kunne gøre noget ved den hjemmeside. Den indbyder ikke ligefrem én til at købe for flere tusinde kroner over internettet... ;)

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Nu snakkes der bl.a. om Cube. Hvad siger folket til nedenstående cykel?

CUBE LTD TWO

Cube ltd two er lavat på en 7005 alu ramme der er monteret med en Manitou Axel Elite gaffel. Shimano Deore XT gear samt ritchey comp dele og en selle italia saddel.

Pris kr. 8000,-

(http://www.fusion-holstebro.dk/cykler/mountainbike/cuberacemtb.htm)

Den kører ganske udmærket (hvad jeg nu kan bedømme efter en enkelt tur).

cubeltdtwostor.jpg

Kan godt lide, at den er lidt stil-ren. Lidt ligesom Principia. Men udseendet er jo ikke alt. Der skulle gerne også være noget kvalitet.

Nogen tanker om denne? Umiddelbart synes jeg det ser ud til, at man får rimelig meget for pengene. Men hvad ved jeg? Er ikke ligefrem ekspert. :tongue:

med venlig hilsen

Claus J.

Edited by Claus J
Link to comment
Share on other sites

Nogen tanker om denne? Umiddelbart synes jeg det ser ud til, at man får rimelig meget for pengene. Men hvad ved jeg? Er ikke ligefrem ekspert.  :tongue:

Jeg er heller ikke ekspert, men den ser fed ud - det er det eneste jeg kan sige....... B)

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Cube-cyklen er rigtignok fed. Men der kan gøres bedre køb (jvf mit egen MTB som kan ses i min log. Pris 9000. Førpris 12999 eller 11999. Tror nok det var 12999) De skriver heller ikke hvilken forskifter er på. Skiftegrebene er også unavngivne. Kransættet ligger et rigtig billigt et. Det ville også være rart at se hvilke fælg der er på cyklen. Men den er flot, det er den sgu :)

Link to comment
Share on other sites

Fælgene ligner ZAC19 eller ZAC 2000 som fremstilles af Rigida. De er ok uden af være fantastiske. Skiftegreb og kranksæt ligner Alvo eller det er værre - og det er tæt på ubrugeligt. Bremserne ser billige ud. Typisk CUBE - rugtig god god ramme - et par rigtige gode komponenter, her XT bagskifteren til at sælge - resten lidt billigt (Ritchey komponenterne der dog er ok), eller meget billigt. (kranksættet. Det er også interessant hjvilke nav der sidder på.

Link to comment
Share on other sites

Til jer der overvejer køb af en ny MTB, så prøv at se efter sidste års modeller. Der kan ofte være en 10-25% besparelse hvilket faktisk er en pæn slat. Det er i hvert fald værd at tænke over, for det kan vel være lige meget hvilken farve cyklen har ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver lige mit besyv med...

Jeg har haft en Cube og har nu en Focus MTB.

Mit indtryk er at Focus' rammer er MEGET lettere i denne prisklasse.

Skivebremser ville jeg også undgå - så længe du ikke er over 10.000,-

Jeg har Hydrauliske fælgbremser fra Magura på min cykel - DET VIRKER SKU GODT! - meget bedre end V-bremser.

Desuden ville jeg SERIØST overveje at købe cyklen i Tyskland - over internettet, både FOCUS og CUBE er Tyske mærker. Hvis man leder lidt kan man til tider finde sidste års modeller med STORE rabatter - og så kan du måske pludselig få penge til en komplet XT gruppe for 6.000,-

Link to comment
Share on other sites

Desuden ville jeg SERIØST overveje at købe cyklen i Tyskland - over internettet, både FOCUS og CUBE er Tyske mærker. Hvis man leder lidt kan man til tider finde sidste års modeller med STORE rabatter - og så kan du måske pludselig få penge til en komplet XT gruppe for 6.000,-

Kender du nogle sites?

Og jeg er rimelig fast besluttet på at købe Focus nu. Har kun hørt godt om det! :w00t:

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Er der nogle der har erfaringer med affjedring foran på MTB og så kørsel opad? Jeg tænker på: er der meget "slinger"/vuggen frem-og-tilbage pga. affjedringen, når man står op og cykler opad? Det er vel klart, at lidt vil der være, men måske det også er et tilvænningsspørgsmål.

Har just bestilt den cykel jeg postede et billede af tidligere i tråden og affjedringen kan indstilles. Men har ikke haft mulighed for at prøve at køre opad da jeg prøvekørte den.

Ellers dejligt at se så mange cykel-entusiaster øse af erfaringer og gode råd! :)

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Om det slingrer og vugger, kommer helt an på hvordan din position er på cyklen. Den mest energibesparede position er jo hvor du sidder ned. Men jeg synes ikke det gynger i en ubehagelig grad når jeg kører opad. Hvis du synes affjedringen er for let lan du jo altid justere den (på forgaflen er der en drejeknap hvor der enten kan drejes mod plus eller minus. Drej mod plus hvis du vil mindske affjedringen)

Link to comment
Share on other sites

MR: Okay, dvs. min bekymring er nok ubegrundet. ;) Men vil gerne have mulighed for at køre opad (også stående) uden nogle irritationsmomenter og jeg var så lige lidt bekymret for, om det ville føles "mærkeligt" - godt nok vagt formuleret... - men med en smule justering, er det næppe noget problem så.

Tolle: Ja, jeg glæder mig også som et lille barn! :lol:

- Har du fået sporet dig ind på en cykel? Udover at det måske skal være en Focus?

Mvh.

Claus J.

Edited by Claus J
Link to comment
Share on other sites

Tolle:

Claus J -> Jeg tror det skal være Focus Northern Lite 2003 mtb

MEN jeg vil sku prøve den først - og det er lidt et problem. Det eneste sted der har den er bikebuster i Ålborg!! - Jeg bor i Viborg...  

Jeg må jo derop, men det bliver ikke lige med det samme. Jeg har ikke tid!

- Tolle

Ja, kan godt forstå du vil prøve den først. Held og lykke med det - hvad end du finder ud af.

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har i dag været i Århus og kigge på cykler. Jeg fandt aldrig den Focus, men jeg fandt en anden cykel!

Det var en Ideal, jeg kan ikke huske hvad model det var. Men den havde XT bagskifter og alt andet var Deore incl. hjul.

Stellet var selvfølgelig alu. (7005) men er der nogen der kender Ideal?? Er det ok??

Det var i en lagersalgsbutik, og den stod til kun 5600.- Det er da billigt!!

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share