Finske, Ukrainske og russiske mesterskaber


DenLilleLøfter
 Share

Recommended Posts

Tjek lige de seneste resultater på Styrke.dk fra Finland ukraine og Rusland

Finland har nogle rimeligt stærke f******

Sami Nieminen 75 67,05 250 , 170 , 297,5 = 717,5

--meget godt at lave 715,5 i 67!!!

I 75 er der også nogle ok gutter

Juha Anttila 80 74,8 255 , 157,5 237,5 = 650

- ham her kommer jeg nok til at møde til Nordiske Mesterskaber..., men det er da inden for rækkevide på en meget sindsyg god dag hvor jeg også vinder i lotto :D

Antti Saastamoinen 80 82,05 275 , 170 , 285 , = 730

Ham her er gået i 82 - jeg løftede mod ham sidste nordiskemesterskab - hvor jeg tabte rimeligt stort - godt han er gået op :D

Resultaterne fra ukraine er sindsyge, og resultaterne fra Rusland snakker for sig selv..

Det er vildt med at alle tre lande har et så stort deltager hvor næsten alle i klasserne laver virkelig gode resultater - ikke som i danmark hvor jeg fx har en! at kæmpe imod - lidt for dårligt synes jeg....??

/DenLilleLøfter

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste engang Charles Poliquin påstå, at i modsætning til amerikanske træningscentre hvor målet for en mands "mandighed" kunne opsumeres i sætningen "hvad kan du bænke?" så hed det i finland "Hvad kan du dødløfte?"

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nu indrømme, at jeg synes de der finner bliver lidt blege når man ser på de russiske mesterskaber.....

Et lille uddrag:

-75kg:

1. BARANOV V. 325+187.5+312.5=825

2. FURAZHKIN V. 315+200+310=825

-82,5kg:

1. SHEVTSOV D. 345NR+200+305=850

-125kg:

1. MAKSIMOV B. 375+285NR+320=980 (lækker bænk)

+125kg:

1. MALANICHEV A. 430NR+260+372.5=1062.5NR (ganske fornuftig total)

Resten kan ses her.

Link to comment
Share on other sites

Tue: det er i IPF de allesammen løfter. Jeg ved ikke hvor ofte der bliver checket for doping, men lidt er der da. FURAZHKIN har jeg helt sikkert set til VM (han vandt sidste år da ER blev nr 7), så han må da være testet. Hvorfor mener du at de ikke er rene....er det en formodning eller noget du ved med sikkerhed?

Edited by Luciferase
Link to comment
Share on other sites

Faber-->det glæder jeg mig til ;)

resten--> Det er selvfølgeligt svært at komme med direkte beviser, men det har været SÅ meget med rusland og ukraine - de har en helt anden moral og holdning til tingene dernede end hvad vi er vandt til. For dem handler det kun om at det er det russiske falg som bliver hejst når der skal uddeles medaljer så skide være med selve løfteren og hvad han/hun evt måtte gøre for at vinde..

Der er blevet knaldet mange dernede fra, og det på trods af at man må gå ud fra at de dopes således at når de løfter til selve stævnet er de "rene" , men hva så hvis de systematisk er blevet dopet i månederne optil - antidoping rusland eksisterer ikke!!

Endvidere kan man se at russiske løftere aldrig er "fremme" så længe af gangen - her hjemme topper man ikke før man ihvertfald er 30, men dernede ser man tit en 21årige lave et vildt resultat, og et par år efter er han væk..

Jeg var også selv vidne til en lille episode til EM i sommers i Balatonelle. Jeg var gået om bag bygningen for at pisse - og så tilfældig den russiske træner putte noget ind i en revne i trappen - jeg sagde det til Johan (vores træner) og da vi senere gravede det ud vidset det sig at være tomme ampuller - der kunne dog ikke rigtig gøres noget da det bare ville blive mit ord imod deres, og første pladserne blev testet.. Det kunne selvfølgelig være adreanalin, men alle former for injektion er forbudt!!

Til Vm i 2001 i Sofia var lokummet i kælderen også fyldt med tomme ampuller, og det var ihvertfald ikke de danske og for den sags skyld svneske, norske etc løftere som havde brugt dem.. man kan også stille sig selv spørgsmålet hvad sker der med en doping test når den bliver taget i Bulgarien, rusland, ukraine mv. bliver den virkelig analyseret eller bare smidt væk??

Personling har jeg set nok til at dømme dem, men det er jo et stort og svært problem at komme til livs, og man skal også holde sig for øje at det jo ikke bare er i Styrkeløft at problemet findes - tag bare fx cykelsporten..

GLæder mig til VM i dk - der skal der ihvertfld nok blive testet og analyseret ;)

/DenLilleLøfter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share