Strykeprogram og moderat cutting


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

jeg har tænkt lidt over et pare ting, og kunne godt bruge et par indspark fra de rigtigt skarpe hoveder.

Efter en røvfuld HST her med en god massegevinst, vil jeg tilbage til den mere "rene" styrketræning. Jeg havde meget tænkt på at tage sheiko begynderprogrammet (ved godt at det er et svin)..men har også tænkt på jeg gerne, over de næste par måneder, forsigtigt vil cutte et par kg af. Og jeg kan nu måske godt selv se at Sheiko på et moderat kalorieunderskud måske vil være at selv bede om at få prygl. Er det det??

Det føles bare som om mit kadaver er relativt klar til en vis volumen, men måske er det noget helt andet, jeg har brug for, når jeg gerne vil øge i løftene og samtidig smide et par kg "kosmetisk frastødende" :D flubber.

jeg har så tænkt på en mere single basseret cyklus, eller et low rep full body program, under alle omstændigheder kombineret med en god del CAT træning og noget specifik træning mod mine svage punkter i løftene.

Hvis der var nogen der havde et par kvalificerede indspark/noget inspiration vil jeg gerne høre det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede selv efter et Sheiko baseret program i starten af min diæt, og jeg synes først volumen blev et decideret problem efter et par måneder.

Hvis du i forvejen har svært ved at klare volumen på en Sheiko, så vil du måske få problemer på det allerede efter kort tid, selvfølgelig afhængigt af hvordan du tilrettelægger dit fedttab :)

For mit vedkommende har jeg kunnet træne relativt normalt indtil for ca 1 månd siden, så begyndte det at blive sværere.

Men til at begynde med kan du jo bare give det en skalle og så se hvad der sker.

Om ikke andet kan du måske prøve at fortælle hvordan du har tænkt dig at etablere dit kcal-underskud?

Link to comment
Share on other sites

primært ved at starte med at rense ud i min diæt og få den ned på et kalorieindtag der vil give et meget moderat vægttab. (men stadig holde proteinerne højt) .Jeg skal lige have udregnet min basis rate igen. Så tilføre cardio hen af vejen, ret forsigtigt, for at undgå overtræningen.

Link to comment
Share on other sites

Nej. HST var utroligt spændende, men det er ikke det jeg skal prøve nu her..der skal noget mere fart på de "3 store", dvs et styrkeorienteret program, det er også derfor jeg overvejer sheiko. har siuddet og set på programmerne her, og de er barske. Men jeg tror stadigt godt man kunne forsøge.

Link to comment
Share on other sites

Ellers skulle du prøve Canadian Non Linear programmet som SAB har haft god succes med. Det gode ved dette program er at du tilpasser dine worksets efter dagsformen. På den måde er du da sikker på at du ikke løber ind i dage, hvor du pga. kalorieunderskudet ikke kan gennemføre træningspasset ved den valgte intensitet og workload. Og det giver jo også en god portion træning på de 3 store. Bare et forslag ;)

Jeg smider lige artiklen ind til download, da den ikke er tilgængelig på nettet mere, så vidt jeg kan se.

Canadian_Non_Linear.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share