løbetræning


Mie
 Share

Recommended Posts

Jeg vil meget gerne igang med at løbe men har en rimelig dårlig kondition, så jeg vil gerne starte rigtig ud for ikke at tabe interressen.

Jeg har hørt nogle tale om at man kan starte med at løbe 1 min så gå 1 min i en uge, derefter løbe 2 min gå 2 min i en uge, så løbe 3 min. gå 2 min og så fremdeles indtil man kan løbe i 10 min. Så skulle det " bare" være derudaf !!!

Er der nogle der har nogle god ideer til mig ???????? :D

Link to comment
Share on other sites

Det allerbedste råd kommer nok fra "nike": just do it! du kan undersøge til du visner, men det der virkeligt tæller er at du gør det. Det næstbedste råd er: lad være med at forvente noget af dig selv i starten. Se hvor meget du kan - betragt det som en undersøgelse og ikke en test. Og for alt i verden lad være med at sammenligne dig med andre før du er blevet bidt.

Og så kan du jo tage et kig i min første log, jeg finder lige linket : litopsis log

Edited by Litopsi
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig med Litopsi.

For mig i hvert fald er det vigtigt at have mål på: Løb 5 min, gå 2 min, løb 5 min. For så kan jeg faktisk holde de 5 minutter. Ellers ville jeg sikkert synes at det var fint allerede efter 3 min. Det gør måske ikke så meget, men min fremgang bliver væsentligt mindre - og dermed også min motivation for at fortsætte.

Jeg fik selv et begynderprogram fra beredskabskorpset - startende med (Løb 1, gå 2) * 5 (tror jeg) - sluttende (3 måneder senere) med løb 30 min.

Og det passede ret godt til mig. Min form var ELENDIG - og blev mærkbart bedre. Jeg har desværre ikke programmet her, - men er ret overbevist om at det er det samme de andre programmer gør. Hvad enten de kommer fra I Form, Trim, run4fun eller andet.

Held og lykke med det - og husk at lav et log så vi andre kan kigge med.

Link to comment
Share on other sites

[Jeg vil meget gerne i gang med at løbe men har en

rimelig dårlig kondition, så jeg vil gerne starte rigtig ud

for ikke at tabe interessen.

Mange tak for jeres hjælp, i har givet mig en hel del

mere hjælp end jeg havde håbet på. :D

Tak skal i have.

Hilsen Mie

Edited by Mie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share