HST 1. cyklus


Ugh Togoth
 Share

Recommended Posts

Skal til at træne HST for første gang. Har ellers kørt split.

Læste herinde, at der var en, der sagde, at han mente, at 15 reps perioden i HST var spild af tid, da træningen ikke var hård nok. Der var vist en, der svarede, at det kunne forebygge skader osv., men ellers var der vist ingen respons på kommentaren.

Ville så lige høre, om det er fordelagtigt at droppe perioden med 15 reps, hvis man er interesseret i hurtig muskelvækst. Har ikke kørt med så mange reps før, og har heller ikke haft problemer med det. Er dog også kun en rookie, men gider ikke at spilde min tid, hvis det er mere effektivt at køre måske bare 10 reps i perioden og derved springe perioden med 15 reps over.

Ville bare lige høre, hvad I mener.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

15 reps ugerne er ikke specifik "designet" til at give muskelvækst. Dermed ikke sagt at de ikke KAN give det, for det kan de godt, forudsat at du er dekonditionet nok (har holdt pause). Hvis de kan forebygge skader, tror du så ikke de er værd at tage med? Så meget kan to uger heller ikke betyde i det store regnskab.

Jeg mener opfinderen af HST, Bryan Haycock anbefaler at man i hvert fald tager dem med første gang man kører HST. Har man ingen skadesproblemer eller begyndende skader når man skal starte næste cyklus, kan de springes over - hvis man har lyst.

Læs mere her

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Det var lige det, som jeg ville vide, altså om hvorvidt perioden er hensigtsmæssig med henblik på opbygning af muskelmasse. Jeg har trænet øvelserne i mit HST program i et par uger nu blot med varierende reps, så føler ikke, at jeg har behov for to ugers 15 reps "forebyggende skadestræning". Det er jo snart sommer, så det kan da ikke gå hurtigt nok med at få pumpet kroppen lidt op :pullup:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo snart sommer, så det kan da ikke gå hurtigt nok med at få pumpet kroppen lidt op
Det kan du desværre nok godt skyde en lille hvid pil efter. Det er lidt sent at begynde at bulke til sommerens strand tur du. he , hvis du skal bulke må der ryge noget fedt på. hvilket betyder at du skal på noget diæt bagefter. He

og du skal satse på 2-3 gange HST for at se RIGTIGE resultater. Du kan måske hente 5kg hvis du er heldig på en gang HST.

Jeg har trænet øvelserne i mit HST program i et par uger nu blot med varierende reps, så føler ikke, at jeg har behov for to ugers 15 reps "forebyggende skadestræning

jeg ville nu nok stadig tage de 15 eller 12 reps uger med hvis jeg var dig. Især hvis du ik har kørt HST før.

Link to comment
Share on other sites

Øv sgu!

Ja ok ved godt, at to uger fra eller til ikke kan gøre den store forskel, men der er tre måneder til sommeren rigtigt begynder, og hvis jeg kan replikere de resultater, som jeg har fået igennem de sidste tre måneder, så synes jeg ikke, at det ser så slemt ud.

Ja ok, måske jeg skulle tage de 15 reps med alligevel, selvom jeg ikke holder en pause først. En skade ville jo være en bitter pille at sluge.

Link to comment
Share on other sites

Øv sgu!

Ja ok ved godt, at to uger fra eller til ikke kan gøre den store forskel, men der er tre måneder til sommeren rigtigt begynder, og hvis jeg kan replikere de resultater, som jeg har fået igennem de sidste tre måneder, så synes jeg ikke, at det ser så slemt ud.

Yeps. Men du må ikke forvente samme resultater igen. Man gainer altid bedst lige når man er startet.
Ja ok, måske jeg skulle tage de 15 reps med alligevel, selvom jeg ikke holder en pause først. En skade ville jo være en bitter pille at sluge.

lad være med at gå så meget op i de reps. Sæt en rep range, kør til 2 rep før failure. Om det er 10 15 eller 25 reps. Lige gyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Black ice>> Yes I know, men har nu også trænet i snart et år. Ved godt, at der skal mere og mere til for at vokse, men synes heldigvis, at jeg hele tiden kan se resultater. Det hjælper lidt på motivationen.

Ok. Lyder også mere logisk end at sætte sig fast på et bestemt antal reps. Tak for tippet.

Cilius>> Yes. Tager lige 5 dages pause før jeg påbegynder mit HST program, da jeg skal til London. Det burde vel være nok, da det ikke er mere end 5 uger siden sidste pause.

Hvordan laver i egentlig de der quotes? Det gør det jo lidt nemmere at se, hvad man refererer til eller besvarer. Er næppe en computerwhiz :retard:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share