Fedt på maven


HW.Qeen
 Share

Recommended Posts

HW.queen> Det afgørende her, er enten at du finder en eller anden for for cardio træning som du kan supplere med - eller at du justerer ned i dit indtag pr. dag.

Om det er spinning, løb, aerobic, ballonflyvning, eller hvad - er ikke så vigtigt; - det der er vigtigt er at du tilsyneladende ikke forbrænder nok, på trods af din gode indsats idag.

Undskyld men nu er der noget JEG ikke forstår:

Hun siger jo at bodycombat ER cardio-træning, så hvorfor skal hun mixe cardiotræning med en anden form for cardio-træning ? :unsure:

For eksempel:

Om man løber sig fra 300 kcal eller om man cykler sig fra 300 kcal er vel det samme ? Og hvis jeg nu f.eks. kun kan lide at cykle og hader at løbe og svømme? :blink:

Mal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TUNG vægt træning er den mest effektive form hvis du skal tabe fedt, især ben træning, fx kan en styrkeløfter bruge 200 kcal på ét løft ! jeg skal selv igang med en Cutte fase og er så heldig at jeg arbejder sammen med en Læge, han kan give mig svar på alt, han siger bla også at det faktisk r mere effektivt at gå end at løbe, fordi når du løber forbrænder man det man i maven istedet for fedt, han siger 30 min gå gang hver dag kan hjælpe en meget, men ellers siger han også at Steppe maskine/stairclimber er den mest effektive maskine til Cardio træning.

En helt anden ting han siger er at det faktisk er muligt at bygge muskler selvom man er i kalorieunderskud, det er bare kun de hurtige muskelfibrer der vokser.

Link to comment
Share on other sites

Vitalic:

Det er samme læge som ikke mente de novo kunne forekomme.. right?

Mht. løb og cardio, så har han til dels forstået pointen - oxideringen af fedt er procentmæssigt størst ved gang (bemærk procentmæssigt ikke faktiske størrelser) end ved løb.. men forbrædingen på en halv times løb kontra gang er cirka 2-3 gange så stor sammenlagt, samt EPOC fra gang er tæt på 0 modsat den for løb.

Mht. muskelvækst og kalorieunderskud så fortæl ham lige, at de hurtige muskelfibre er der hovedparten af hypertrofi finder sted i forvejen... den proteinsynthese der skal foregå (om det værende i type I eller II fibre) kræver et kalorieoverskud eller et meget utrænet individ (i den sidste vil det kun være ved svagt kalorieunderskud).

Må vi ikke få navnet på din læge/træningsmakker, jeg vil egentlig gerne have muligheden for at undgå ham ved fremtidide konsultationer :(

Link to comment
Share on other sites

TUNG vægt træning er den mest effektive form hvis du skal tabe fedt, især ben træning, fx kan en styrkeløfter bruge 200 kcal på ét løft ! jeg skal selv igang med en Cutte fase og er så heldig at jeg arbejder sammen med en Læge, han kan give mig svar på alt, han siger bla også at det faktisk r mere effektivt at gå end at løbe, fordi når du løber forbrænder man det man i maven istedet for fedt, han siger 30 min gå gang hver dag kan hjælpe en meget, men ellers siger han også at Steppe maskine/stairclimber er den mest effektive maskine til Cardio træning.

En helt anden ting han siger er at det faktisk er muligt at bygge muskler selvom man er i kalorieunderskud, det er bare kun de hurtige muskelfibrer der vokser.

:confused2: :confused2: :confused2:

Det lyder som det værste sludder, sammenlignet med stort set alt andet info jeg har læst her på MOL.

Det må vist være datoen 1. april der gør folk lidt kulret! :D

mvh.

Anders

Link to comment
Share on other sites

...han siger bla også at det faktisk r mere effektivt at gå end at løbe, fordi når du løber forbrænder man det man i maven istedet for fedt,...  

Jeg synes også det er noget sludder, der foregår ikke nogen forbrænding af fødevarer i maven.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg træner omkring 5 gange om ugen, hvor jeg træner konditionstræning alle gange og 3 gange vægttræning. Og man skulle tror at min fedt % er lav og det hele er velbalanceret. Tror om igen...Jeg har desværre en del fedt og det føles som om jeg kæmper mod Mother Nature hver dag.

Jeg ved jo godt at folk er forskellige og kvindes krop har tendenser til større fedtdepoter osv. men det kan ikke være rigtig at masse af træning ikke kan formindske det.

Jeg spiser sundt, det har jeg gjort de sidste 2-3 år, træner som sagt meget, specielt de sidste 3 mdr. men jeg kan ikke se resultaterne..

Hvad fa**** er der galt? :angry:

Der er jo snart sommer...

Halløjsa..

har ik lige læst hele tråden så hvis det er en repeat af noget andet ;)

jeg føler også jeg kæmper en kamp mod mother nature evigt og altid,er adrig kommet af med hvalpe fedte :( men har nu sat mig for at prøve Blodtype diæter

om det virker ingen anelse, men det er værd at prøve...

Devito

Link to comment
Share on other sites

at prøve Blodtype diæter

om det virker ingen anelse, men det er værd at prøve...

det er det ikke....

mit comeback til MOL starter sku ik alt for godt <_<

men man kan jo ikke sige det er noget skrot hvis man ikke selv har prøvet, alt virker jo ik på alle og det der ik virker hos andre virker på nogle få...

shit jeg ævler..

adios B)

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens sige om det er noget sludder eller ej - helt uden at have prøvet det. Det er en gang fysiologisk mambo jambo, der fortjener en plads ved siden af krystaller og magiske amuletter. Som en hvad det angår - skarpsindig herre - ville have sagt, så prøv med lødig kost ;) (gæt en person)

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens sige om det er noget sludder eller ej - helt uden at have prøvet det. Det er en gang fysiologisk mambo jambo, der fortjener en plads ved siden af krystaller og magiske amuletter. Som en hvad det angår - skarpsindig herre - ville have sagt, så prøv med lødig kost ;) (gæt en person)

Som sædvanlig kommer Cilus med et af sine kvikke svar :blink: Jeg tror efterhånden af det er ved at gå op for de fleste at man skal ændre kostvaner - men jeg vil næsten vædde med at Devito HAR prøvet det uden resultat (?). Jeg har selv samme problem at jeg evig og altid skal kæmpe for at komme ned i vægt - og jeg lever stortset af tørrede bønner, fisk og grønsager samtidig med at jeg tæller kalorier og dyrker motion - nogle af os har bare sværere ved at komme af med fedtet end andre. I min familie er kvinderne meget tykke og i forhold til dem er jeg faktisk slank.

Sophia

Link to comment
Share on other sites

men jeg vil næsten vædde med at Devito HAR prøvet det uden resultat (?).

jeg har hverken problemer med at tage på(desværrer kniber det med muskelmasse :( ) eller tabe mig, det er bar enår jeg taber mig sker det som sagt alle andre steder end på brystet....

jeg ville ende på 90 kg før det ville blive betydeligt på brystet og det har jeg ikke lyst til, det skal lykkes på en måde. :jehon:

men jeg har som sagt den tvivlsomme blodtype diæt og de mange gentagelses i sættene tilgode...

Link to comment
Share on other sites

men jeg har som sagt den tvivlsomme blodtype diæt og de mange gentagelses i sættene tilgode...

haha... du VIL simpelthen punktforbrænde.... face it.. it can´t be done ;)

btw, så tror jeg ikke engang denne blodtype diæt lover punktforbænding, gør den :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv samme problem at jeg evig og altid skal kæmpe for at komme ned i vægt - og jeg lever stortset af tørrede bønner, fisk og grønsager samtidig med at jeg tæller kalorier og dyrker motion - nogle af os har bare sværere ved at komme af med fedtet end andre. I min familie er kvinderne meget tykke og i forhold til dem er jeg faktisk slank.

Sophia

yes sådan er verden bare så uretfærdig :) men det ændrer bare ikke på at der ikke findes mirakelkure...

Hvis Devito får kyllingebryst af at cutte, burde han måske snarere satse på at gøre muskerne større så der er noget til at erstatte fedtet.

Link to comment
Share on other sites

btw, så tror jeg ikke engang denne blodtype diæt lover punktforbænding, gør den :confused2:

ingen anelse,har kun hørt at der skulle findes diæter til de forskellige blodtyper...

Jeg gør alt hvad jeg kan for at få større muskler, men som sagt det er som om de bare ligger nedenunder, jeg har jo ikke tænk mig at skulle investere i en sports BH :tongue:

vi er ik alle lige heldige med vores krop ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst hele tråden igennem.

Og er faktisk i lidt samme situation som HW.Qeen, som startede tråden.

Jeg har en latterligt bælte af fedt om maven, som er svære at komme af med.

Mange siger at man ikke skal spise efter kl. 20:00, men hvad spiser man hvis man bliver sulten. Og det gør man, når man arbejder til kl. 23:00 - 24:00 før man går i seng. Hvad kan man spise der...bananer eller andre grønsager ??

Jeg kan se at der er mange der lyder til at vide hvad de snakker om.

Jeg kunne godt tænke mig at vide litd mere hvad jeg skal spise ved siden af min konditionstræning for at tabe mig fedtmæssigt.

Jeg spise som regel havregryn med Mælk til morgenmad og rugbrød til middagsmad.

Til aften spise jeg retter med pasta, kartofler, grænsager og andre ting som er retter fra vægtvogterenes madbog.

Men imellem disse er sulten der stadig.

Hvad med noget yougurt eller andet. kan man spise det?

Link to comment
Share on other sites

Mange siger at man ikke skal spise efter kl. 20:00, men hvad spiser man hvis man bliver sulten. Og det gør man, når man arbejder til kl. 23:00 - 24:00 før man går i seng. Hvad kan man spise der...bananer eller andre grønsager ??

Altså det er jo ikke klokken der afgør hvad du skal spise - det er din døgnrytme. Du står vel heller ikke op tidlig morgen for at spise morgenmad hvis du har været på natarbejde.

Men imellem disse er sulten der stadig.

Hvad med noget yougurt eller andet. kan man spise det?

Jeg kan se at der er mange der lyder til at vide hvad de snakker om.

Jeg kunne godt tænke mig at vide litd mere hvad jeg skal spise ved siden af min konditionstræning for at tabe mig fedtmæssigt.

Jeg spise som regel havregryn med Mælk til morgenmad og rugbrød til middagsmad.

Til aften spise jeg retter med pasta, kartofler, grænsager og andre ting som er retter fra vægtvogterenes madbog.

Det afhænger sådan set ikke såmeget af tiden. Sørg for at gå nok gode proteiner, nogle gode kulhydrater og så en smule sundt fedt.

Der er en tråd hvor der er en reference til et mæthedsindex. Den må være i dette forum. Konklussionen er at pasta ikke er så skide fedt (det mætter ikke ret meget/ret længe) pr. kalorie enhed), kartofler derimod er en kongespise.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg har lidt det samme problem, jeg er tynd af bygning, men har alligevel en anelse fedt i siderne, og lidt foran. Det er utrolig svært at få væk, selvom jeg faktisk ikke spiser ret meget hver dag.

Jeg styrke træner 3-4 gange om ugen, og træner der også mave, hvilket har gjort at man godt kan se at musklerne er der, det er bare træls at der sidder det lag fedt ovenpå, så man ikke kan få det så eftertragtede væskebræt..

Er der nogen der har et forslag til hvordan man for fedtet væk fra siderne ?

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens sige om det er noget sludder eller ej - helt uden at have prøvet det. Det er en gang fysiologisk mambo jambo, der fortjener en plads ved siden af krystaller og magiske amuletter. Som en hvad det angår - skarpsindig herre - ville have sagt, så prøv med lødig kost ;) (gæt en person)

Onkel Jørgen, måske? ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

----> Kim,

Det lyder som om du ikke helt har bestemt dig for hvad du vil - opbygge muskelmasse eller reducere din fedtprocent. Det er ret svært at gøre begge dele på samme tid.

Hvis du er tynd af bygning ville jeg foreslå at fokusere på at opbygge muskelmasse, og så glemme fedtet for en stund. Når først du har fået nogle bøffer på kroppen er det væsentligt lettere at vedligeholde vægten, fordi musklerne i sig selv forbrænder kalorier. Hvis det er din strategi, så skal du nok spise noget mere end du giver udtryk for at gøre lige nu.

Alternativt kan du fokusere på at reducere din fedtprocent, og i så tilfælde ville jeg fokusere mere på cardio end styrketræning.

Men, at ville gøre begge dele på en gang er næsten dømt til at mislykkes.

Link to comment
Share on other sites

Men, at ville gøre begge dele på en gang er næsten dømt til at mislykkes.

Øv altså, jeg må nok indse at det nok er smartest at smide fedtet først.. Heller ligne en ½ vatarm end et blobdyr...... Det er jo snart strandtid :D

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens sige om det er noget sludder eller ej - helt uden at have prøvet det. Det er en gang fysiologisk mambo jambo, der fortjener en plads ved siden af krystaller og magiske amuletter. Som en hvad det angår - skarpsindig herre - ville have sagt, så prøv med lødig kost ;) (gæt en person)

Onkel Jørgen, måske? ;)

'Pyt

Er jeg involveret? :confused2: :jehon: :rolleyes:

Edited by joergen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share