Er jeg blevet snydt


DaDane
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har fået et program som jeg har fulgt regelmæssigt siden sidst i november - pånær januar hvor jeg stort set ikke trænede overhovedet.

Jeg har haft stor fremgang - i styrke. Men ikke rigtigt i muskelopbygning (tror jeg).

Målt 29/9 og 19/3 (jeg trænede også i perioden fra 29/9 til jeg startede med mit BB program - men det var i et fitness center - og med maskiner).

Mave (rundt om navlen): 108 -> 108,5 cm

Lår (tæt ved lysken): 65 -> 67,5 cm

Overarm slap: 35,5 -> 36,5 cm

Overarm spændt: 38 -> 38,5 cm

Brystmål: 104 -> 103 cm

Hals: 41,5 -> 41,5 cm

Talje: 104 -> 106 cm

Vægt 99,5 -> 101,5 kg

O.k. et problem er naturligvis at mine målinger ikke er specielt præcise!

Link to comment
Share on other sites

Det er ærgeligt at du ikke har målt fedt%, så havde det været lidt nemmere at afgøre ;)

Umiddelbart har du en lang pause, hvor der kan have sket noget atrofi, hvilket jeg mener indtræffer efter ca. 14 dage.

Hvordan generelt med progressionen? har du været god til at overholde en god progression over hele forløbet? er du steget ofte i vægt? er du god til at presse dig selv?

Og så 100.000 kr spørgsmålet, hvodan med din kost? har du spist nok? og af det rigtige? får du min 2g protein pr kg kropsvægt, og har du fået det konstant? ligger du i kalorieoverskud?

Der er også noget med, at hvis man er begynder (det ved jeg ikke om du er så no offence ;) ) så sker der ikke noget væsentligt hypertrofi de første par måneder, men derimod forbedres ens teknik meget og musklerne bliver generelt bedre til at yde uden at blive større. Men den må du lige have bekræftet af en af guruerne :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er steget meget - jeg behøver ikke "snyde progression" - jeg øger mine vægte næsten hver gang i øjeblikket, simpelthen fordi min 8RM stiger :bigsmile:

Ja jeg er begynder - så det er muligt det er grunden.

Jeg har målt min fedt% på en impedansmåler i et center der nu er lukket - så det er sikkert pretty much worthless.

Jeg føler ikke at jeg er blevet mindre fed - og mere muskler. Måske en lille bitte smule på overarmene, - men slet ikke noget at skrive hjem om.

Spiser nok? - Nok nærmere rigeligt. Jeg vil gerne tabe mig, - men det går ikke så godt.

Proteiner nok? - Jeg er begyndt at tage proteintilskud, så nu gør jeg i hvert fald. Tror egentligt ikke at det har været slemt før, - men er da ikke sikker.

Jeg føler jeg presser mig selv, - men det er naturligvis individuelt hvad man kalder at presse sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Mine 8x RM rekorder:

Bænkpres:

27/11-02 45 kg

10/12-02 47½ kg

17/12-02 50 kg

4/ 3-03 52½ kg

7/ 3-03 55 kg

23/ 3-03 57½ kg

Dødløft:

27/11-02 80 kg

29/11-02 90 kg

10/12-02 95 kg

12/12-02 100 kg

23/ 3-03 105 kg

Squat:

4/12-02 60 kg

8/12-02 70 kg

(flere mislykkedes forsøg på 75 kg i december)

10/ 1-03 75 kg

21/ 2-03 80 kg

4/ 3-03 85 kg

17/ 3-03 90 kg

23/ 3-03 95 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne tabe mig
Hvis jeg har forstået dig rigtigt, vil du så både bygge muskler op og tabe dig? Det er lidt af en målkonflikt, idet du skal ligge i kcal overskud for at bygge muskler og i underskud for at tabe dig..

Måske skulle du satse lidt mere målrettet på at tabe dig, - det er også en kæmpe motivation i sig selv at se sine muskler blivere markeret når det yderste spæk ryger af.

Hvis du er meget analytisk og principfast, vil jeg anbefale dig at veje ALT, hvad du spiser. Dette er et fremragende værktøj til at tabe sig...

se evt. her for et skide godt kostprogram link

Proteiner nok? - Jeg er begyndt at tage proteintilskud, så nu gør jeg i hvert fald. Tror egentligt ikke at det har været slemt før, - men er da ikke sikker.

Det skal du ikke være så sikker på. da du vejer ca 100 svarer det til 200 gram proteiner, hvilket er meget. Du kan evt. bare prøve en enkelt dag at veje alt hvad du spiser, og se hvordan du ligger niveaumæssigt

Link to comment
Share on other sites

Proteiner nok? - Jeg er begyndt at tage proteintilskud, så nu gør jeg i hvert fald. Tror egentligt ikke at det har været slemt før, - men er da ikke sikker.

Det skal du ikke være så sikker på. da du vejer ca 100 svarer det til 200 gram proteiner, hvilket er meget. Du kan evt. bare prøve en enkelt dag at veje alt hvad du spiser, og se hvordan du ligger niveaumæssigt

Havregrød til morgenmad

2-3 L skummetmælk

Kød til aftensmad - og ofte også til middag

Er vi så ikke ved at være der???

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror problemer ligger i at du har prøvet at gøre begge ting på en gang! Jeg mindes da at du har været lavere end 99,5 i din log(?) så du har nok tabt dig for hurtigt og efterfølgende taget på for hurtigt, nok derfor det ikke har sat sig helt hensigtmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

holy crap, - jo hvis du drikker 2,5l mælk i snit :o :lol:

det er 87,5 g protein (forudsat det er skummetmælk)

havregryn 80g (jeg går ud fra mælken er med i ovenstående) 11,6 g

500 g oksekød 10-12% (hvis du spiser så meget?) er omkring 100

så er du der...

Link to comment
Share on other sites

Tjae, en smule yoyo er der måske

Det må man sige ;) men det er samtidigt også et tegn på, at du ligger i positiv energibalance. Måske skulle du justere dit kalorieindtag en anelse ned (hvis formålet altså er vægttab?)

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ret svært ved. Det kan godt lykkedes mig - men ikke i længden.

Jeg har bedre erfaring med at øge mit kalorieforbrug (i.e. lave cardio) - og det er da også min mening at forsøge at starte på løbetræning igen den 9. april (måske lidt før).

Iøvrigt er jeg også ved at forsøge at nedsætte mit kalorieindtag - nemlig ved at spise proteinshake som måltidserstatning de fleste dage til middag. I dag blev det dog til 1½ bolle med tunmousse (fedtfattig naturligvis).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bedre erfaring med at øge mit kalorieforbrug (i.e. lave cardio) - og det er da også min mening at forsøge at starte på løbetræning igen den 9. april (måske lidt før).

Det er lige så godt..

Lige et godt råd på falderebet: pas på med de der fedtfattige madvarer, da der i stedet for fedt kan være en masse kulhydrater. Kig på kalorieindholdet i stedet.

Held og lykke med din træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share