Militæret


Sark
 Share

Recommended Posts

Nu er militæret ikke kun et spørgsmål om hvem der har den bedste fysisk, selvom det nok er det du mener med overlegen ;)

Først og fremmest ville jeg dyrke noget løbetræning! O - løb ville være perfekt! Derudover vil lidt styrketræning med kropsvægt, herunder armstrækninger og chinups, være en god ide!

Marchtræning med oppakning ville heller ikke være helt af vejen!

Link to comment
Share on other sites

Fysiske krav i flyvevåbnet: (hele forsvaret)

Løbetest 3000 m - Mænd max 16 min - Kvinder max 18½ min

Muskelprøve: Mænd 25 forside og 25 rygside - Kvinder 20/20

Desuden er der: (dog ikke med krav)

Forhindringsbane

Styrketræning (primitiv)

Håndgemæng (selvforsvar)

Orienteringsløb

Marchtræning

Lidt boldspil

Evt. Kampsvømning (alt efter hvor længe du skal være der)

Terrænsport ( o-løb/kortlæsning/håndgranatkast/Afstandsbedømmelse/punktorienteringsløb )

Alt i alt ca 60% kredsløbstræning og 40% muskeltræning fordelt på ovenstående dicipliner!

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Det lyder af lidt. Så vidt jeg husker skulle vi ved Beredskabskorpset (CF) løbe 3 km på 15 min (ellers kunne vi ikke få vores brandmandseksamen). - ikke den helt store forskel, men jeg nægter at tro at Beredskabskorpset har strengere krav.

Derudover skulle vi inden vi skulle hjem løbe 5 km på 25 min. - Men der var ikke rigtigt noget de kunne presse med, - pånær for dem der skulle have bånd og stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Muskelprøve: Mænd 25 forside og 25 rygside - Kvinder 20/20

Hvad er det?

Synes egentlig ikke det virker særlig meget.. tror jeg med min ringe kondi allerede vil kunne klare konitionskravene..

- men det skader jo heller ikke at kunne gøre det bedre..

Mener du ogås psykisk man skal være forberedt?

Jeg har været spejder for nogel år siden, i alt 10 år.. tror også det hjælper lidt her :-)

andre kommentar?

Link to comment
Share on other sites

Løbetest 3000 m - Mænd max 16 min - Kvinder max 18½ min

Hva' sker der!??

Da jeg var inde, skulle vi bla. løbe Coopertest: 2400 m på 12 min, 3200 m på 16 min og 5000 m på 25 min.

Jeg har godt set at de har skåret Coopertesten ned til 2000m på 12 min.... men jeg troede ikke de ville røre de andre løbetests... men ok, det skal jo stemme!

Synes det er plat.... da jeg kom til mille havde jeg aldrig lavet noget fysisk udfoldelse, overhovedet, den første Cooper løb jeg 2375 m på 12 (gasblå i bærret) og 2 måneder senere løb jeg den på 2800 m..... hvis jeg kan forbedre mig, så kan alle!

Onkel Troels er inde på det rigtige.... det handler ikke om styrke, men om udholdenhed hvis man skal klare sig godt i millitæret og dets krav om fysiske udfoldelser!

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Jeg skal ind til flyvevåbnet den 4 august 2003.

Hvad vil være bedst for mig, altså mest forberedene osv.

Kort sagt, hvad skal jeg gøre for at være de andre overlegen når vi kommer derind :-)

LOL ....

hård hud på fødderne (hælene + dine storetær)

derud over god marsh træning med 20kg + i rygsækken.

det med løb og hurtighed er ikke aktuelt da du selvfølgelig bliver på linie med din deling

udholdenhed er et most så kan du altid bære din boddys rygsæk lidt af vejen ... plejer at gi et par gratis Fad den næste fredag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har godt set at de har skåret Coopertesten ned til 2000m på 12 min.... men jeg troede ikke de ville røre de andre løbetests... men ok, det skal jo stemme!

I forbindelse med test, så er coopertesten udgået og 3000m løb er den eneste løbetest man skal kunne klare!

Samtidig med det, udgik den gamle prøve 2 (muskelprøve) og blev erstattet med forside/rygside øvelserne.

Derudover kan der være nogle funktionsrelaterede krav, men det er ikke helt på plads endnu hvad det er.. ;)

Og, ja det stemmer!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Beskrivelse af muskelprøven:

Forside: Man ligger på ryggen med knæene bøjet i 90 grader, fødderne i gulvet. Hænderne placeres ved hoften og man tager mavebøjninger ved at føre hænderne fra hoften og op til knæet og tilbage. Gentages 25 gange.

Rygside: Man ligger på maven den ene arm ud i 90 grader og den anden hånd under panden. Man løfter brystet fra af underlaget og når man er oppe skifter man hånd under panden, så den er var under pander nu er ude i 90 grader og omvendt. Ned på gulvet igen - gentages 25 gange!

Det er muskelprøven!

Jeg ved godt det virker "latterligt" det synes jeg også selv, men sådan er kravene altså!!! Og jeg ved det, da jeg arbejder med det til daglig!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Mener du ogås psykisk man skal være forberedt?

Helt klart!

Jeg ser ofte at er dem der har god kondi der også holder længst rent psykisk. Nogle gange er der selvfølgelig nogen der falder igennem. Men med et fysisk overskud er der mere energi til at pleje sin mentale sundhed. Her snakker jeg mest øvelser o.l.

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Nu er flyvevåbnet jo ikke ligefrem den del af hæren, der er kendt for den største fysiske udfoldelse, så du skal såmænd nok klare.

En god kondition og for alt i verden en stærk psyke. Det sværeste er ikke at klare de fysiske prøver, dem kommer alle igennem.

Den virkelig hårde del er når man kun har sovet 4 timer på tre dage, har gået 50km. og stadig har 30 hjem til kasernen.

Jeg har set granvoksne mænd falde i søvn mens de går, og først vågne op når de er landet i grøften. Jeg har også set dem græde når de kommer hjem til kasernen og tror øvelsen er forbi, for derefter at få stukket en 15km march-plan i hånden.

Det er der det bliver sjovt :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Derudover skulle vi inden vi skulle hjem løbe 5 km på 25 min. - Men der var ikke rigtigt noget de kunne presse med, - pånær for dem der skulle have bånd og stjerner.

Hmm, da jeg tog brandmandseksamen, var det vist et krav, at vi sku klare de 5 km. under 25 minutter. Men det er jo også et par krige siden ...

Diddley << Tough cookie, hva?

Link to comment
Share on other sites

Hvad laver du ?? Er du en af dem der råber  :kj:  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Tjaaa, det er jeg vel... :sneaky:

Det sværeste er ikke at klare de fysiske prøver, dem kommer alle igennem.

Det er ikke rigtigt! Det er ikke alle der kan klare det!! :blink:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Hey, undertegnede skal til slagelse i kamptropperne 1. oktober..... :kj: og det bli´r da sikkert en oplevelse :retard: ....derfor en af grundene til at jeg starter HST på mandag, for også at få plads til noget kondi-træning.

Er flyvevåbnet ikke 9 måneder? Jeg skal ind i 8...

Seb M

Link to comment
Share on other sites

Nu er flyvevåbnet jo ikke ligefrem den del af hæren, der er kendt for den største fysiske udfoldelse, så du skal såmænd nok klare.

Så vidt jeg ved er flyvevåbnet ikke en del af hæren........ ;)

Sark >> Bare du er i en nogenlunde fornuftig form behøver du ikke træne specielt til noget. Det er jo strikket sådan sammen, at man langsomt trapper op med de forskellige aktiviteter fx. march og løb. Det vigtigste ved at være god til "soldat" er at man:

- Ikke har ondt af sig selv.

- Ikke er en sniger (dem er der alligevel ingen der kan lide :teachingfinger: )

- Har erkendt og accepteret, at man ikke selv bestemmer.

- Kan finde ud af at sige "javel" og gøre hvad der bliver sagt med et smil og højt humør :w00t: . (Det kommer man langt med)

Det er ihvertfald min erfaring, at det er de folk der har forstået ovennævnte, der er de bedste soldater.:jeep:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

- Ikke har ondt af sig selv.

- Ikke er en sniger (dem er der alligevel ingen der kan lide :teachingfinger: )

- Har erkendt og accepteret, at man ikke selv bestemmer.

- Kan finde ud af at sige "javel" og gøre hvad der bliver sagt med et smil og højt humør :w00t: . (Det kommer man langt med)

fuldstændigt rigtigt!!!! Jeg vil da mene, at det osse gælder ude i det virkelige liv.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Jeg skal ind til flyvevåbnet den 4 august 2003.

Hvad vil være bedst for mig, altså mest forberedene osv.

Kort sagt, hvad skal jeg gøre for at være de andre overlegen når vi kommer derind :-)

Hvor henne skal du i flyvevåbnet? Vi har fået at vide at pga. sparehensyn så er vi det sidste hold værnepligtige i 2003 på Karup Flyvestation, ligesom der hellere ikke vil være værnepligtige i 2004, hvilket betyder at der er 0% chance for at blive udtaget som Sergent for mit vedkommende. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share