DOMS efter Dødløft


Vetö
 Share

Recommended Posts

Jeg maksede i dødløft i onsdags.

I dag er det altså 2 dage efter, og jeg er mega øm i stor set hele kroppen.

Mit spørgsmål er så bare om I andre har prøvet noget lign. og om det er et udtryk for at jeg har givet alt hvad jeg har, siden jeg er så øm?

Vetö

Link to comment
Share on other sites

Det har sikker været diskutteret før (men vidst ikke på det sidste).

Hvad skyldes ømheden?

Jeg bliver næsten aldrig øm (=DOMS, muskelømhed som kommer i forbindelse med en øvelse og forsvinder i løbet af en enkelt eller nogle få minutter kan jeg naturligvis godt komme ud for). Selv ikke max træning med KlausJensen i HSK.

Hvis jeg laver nogle nye øvelser kan jeg blive øm. Da jeg startede på programmet blev jeg øm (og også hvis jeg har holdt pause).

Link to comment
Share on other sites

Det er noget med mikrotraumer i muskelfibrene.

Det er faktisk ikke mikrotrauma i sig selv der gør det, eller ville du jo blive øm med det samme :)

Dadane ja det har været diskuterret før, og jeg har bla. også givet et svar på hvad smerten kommer af.

kan ikke lige på stående fod (siddende røv -er i skole nu :)) komme med forklaringen. Men basalt set skyldes smerten nogle af de stoffer der ophobes i de beskadigede område. Disse stoffer står for reparationen af der beskadigede væv og samtidig udsendes en "smertende" stof, for at holde området i ro så længe der "repareres" på det. Årsagen til at smerten først kommer senere er at det tager lang tid at samle disse stoffer, typisk 24-28 timer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share