Træning af "dunken"!


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid haft problemer, med at finde en maveøvelse, der var hård nok.

Mine mavemuskler er irreterende. De er temmelig stærke, men alm. af størelse. En muskel-gruppe, hvor, i mine øjne, styrken er ligegyldig, men hvor størelsen tæller max!

Jeg begyndte for en lille måned siden, at træne Hanging Reverse Crunches, og jeg synes da også, at de er temmelig gode, men de er bare blevet alt, alt for lette.

Jeg kører den med strakte ben. Helt op og røre chin-stangen. Så stille og roligt ned, og søger for, at benene er helt stille i bunden og så igen. Gør jeg noget forkert? -En detalje?

Jeg kan nok tage en 15-17 stk max nu, men i næste måned, der er det +20.

Det er jo et kæmpe problem, da man skal ned på 5 rep i HST'en.

Jeg har forstået, at Hanging Reverse Crunches skulle være én af de hårdeste øvelser for dunken? Èn på mit arbejde snakker dog om et ab-wheel. Han siger, at der ikke er mange, der kan klare, at tage bare én rep ståene. Er det vejen frem?

-Hvis ja, kan man bestille sådan en fætter over internettet?

Er der ellers andre virkelig hårde øvelser? -Jeg har ingen makker.

Link to comment
Share on other sites

Et abwheel er i hvert fald en fin ide. Det er MEGA-hårdt - dog også for skuldrene, hvis man er tung.
Man er ikke tung! ;) Kun 80kg.

Tror jeg prøver sådan en så. :)

Hvis du bor i københavn kan du købe det hos stadium der købte jeg mit. de har vist også en butik i Glostrup.

Bor desværre i det mørkeste Vest-Jylland! :(

Det er ellers kun luksusproblemer du snakker om

Hehe... Jooow, men det er jo stadig problemer. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er helt desparat, så kan et abwheel vel laves selv.

Det er vel bare et hjul og en stang til at holde fast i, som så godt nok ikke må køre med rundt - men hvor svært kan det være.

Synes jeg kan huske en derfra med sit eget træningsudstyr, der også havde et hjemmelavet abwheel.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke en håndvægt mellem benene? Det gør jeg, både når jeg laver øvelsen "Hanging hip raise" og alm hip-raise...

bruger selv en 10 kg vægt til begge to, men sørg for at holde benene og knæene ordentligt.. især i alm hip raise, da man nemt kommer til at trække knæene for hurtigt op, hvis man ikke passer på..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tager du ikke en håndvægt mellem benene? Det gør jeg, både når jeg laver øvelsen "Hanging hip raise" og alm hip-raise...
Jeg er faktisk lidt nervøs for, at tabe vægten ned i hovedet! Når man virkelig "vrider" sig, så er det nogengange lidt svært, at styre fin motorikken.
Hvis man er helt desparat, så kan et abwheel vel laves selv.

Hmm... Min onsdags træningsmakker er faktisk ved, at få lavet nogen håndvægte af en af hans venner. Måske han også kan ordne sådan en fætter.

Men et rigtigt wheel er selvfølgelig at fortrække. Den kan vel ikke koste meget mere end et par hundrede?

Link to comment
Share on other sites

Men et rigtigt wheel er selvfølgelig at fortrække. Den kan vel ikke koste meget mere end et par hundrede?

Nej det koster omkring 150 plus/minus det løse :)

man kan sagtens selv lave det. Mit hjul er ikke andet end et hjul (ø = 18 cm) men en aksel igennem, hvorpå der er monteret nogle gummi håndtag. håndtagene tjener tog formål: at fiksere hjulet i midten af akslen, og give et mere luksuriøst greb. Begge dele er ikke nødvendige :)

I min klub har de lave et hjul vha. en kabeltromle og en massive jernstang som aksel, og det fungere glimrende :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk lidt nervøs for, at tabe vægten ned i hovedet! Når man virkelig "vrider" sig, så er det nogengange lidt svært, at styre fin motorikken.

Hvis du holder den som jeg har forsøgt at tegne, skulle der da ingen problemer være... Overhovedet.... jeg syntes at jeg har meget styr på den..

NB læg mærke til de mavemuller ham cartoonguyen har fået.. ;)

post-10-1049997104.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvordan virker abwheel ?

Man kan enten starte, hvor man står op, eller hvor man sidder på knæene.

Man starter så med at have ab-wheelet helt henne ved føderne/knæene. Man kører så AW henover gulvet i strakte arme, og når man så er strakt helt ud, kører man tilbage til udgangsposition.

-Jeg har aldrig selv prøvet.

Link to comment
Share on other sites

Flot tegning! :D

Jeg må da lige prøve det. Men det bliver ikke nemt, når man kører dem skrå op til siden.

takker.. B)

men ja, det besværliggører det hele en smule, jo..

vil da indrømme at jeg ikke kører den skrå, når jeg ligger ned, kun når jeg laver hanign hip raise..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share