Jeg har tabt mig (?)


sophiala
 Share

Recommended Posts

Jeg har tabt mig ca. 4 kg - alligevel er mine bukser begyndt at stramme i livet (selv om jeg har tabt ca. 3 cm). :crying:

Jeg dyrker masser af sport - også styrketræning - men for ca. 1½ måned siden holdt jeg op med at lave maveøvelser, fordi det ikke hjalp - jeg har lavet maveøvelser i ca. 2-3 år, men maven bliver hverken fladere eller mere markeret. Jeg spiser sundt og fedtfattigt og er i kalorieunderskud, samtidig med at jeg sørger for at få masser af protein i form af tørrede bønner og kød. Jeg drikker også masser af vand og jeg har ikke født børn eller haft nogle underlige sygdomme/operationer.

Er mine mavemuskler blevet "erstattet" af fedt ? Jeg troede bare at musklerne blev svagere / forsvandt når jeg holdt op med at træne dem - :unsure: ? Jeg ved heller ikke rigtig hvordan jeg skulle få fedt der - jeg har jo ikke taget på - tværtimod. :(

Nogen der ved hvorfor ??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har lavet styrketræning hvor Gluteus maximus (numsen) bruges og musklen derfor er vokset, kan jeg forestille mig det kan give fornemmelsen af ens bukser strammer om livet.

Igår sprækkede jeg mine bukser nummer 3.... :unsure:

ok - også selvom de ikke er blevet strammere om bagdelen ? Jeg synes det lyder lidt underligt at bukserne kommer til at stramme om livet fordi ballemusklerne bliver større :unsure: (det tror jeg nu heller ikke de er) Men hvad ved jeg :blink: . Tak for svaret

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Watts! :)

Hvis du har tabt dig, og noget tøj så er blevet for småt, så findes der kun to konsistente løsninger:

1. Dine mukler er blevet større!

2. Dine bukser er krøbet!

Alle andre løsninger er enten selvberag eller ren trylleri. B)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Watts! 

Hvis du har tabt dig, og noget tøj så er blevet for småt, så findes der kun to konsistente løsninger:

1. Dine mukler er blevet større!

2. Dine bukser er krøbet!

Alle andre løsninger er enten selvberag eller ren trylleri. 

- Godt med en videnskabelig tilgang til dagligdagens problemer! :D

Med hensyn til stramme bukser, så var jeg ude og købe nye jeans i dag, og jeg skulle hilse og sige at det ikke er nemt bare man squatter en lille smule.....De fleste bukser er åbenbart syet til små tyndbenede poliobørn...):blink::rolleyes:......(ungdommen i dag, tsk tsk :tongue: )

Rommel

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Et meget ydmygt forslag fra en amatør. Kunne det ikke tænkes at

a) de svækkede mavemuskler ikke holder "maven" så godt inde som før?

eller

B) alle de dejlige bønneproteiner giver luft i maven?

Jeg kan ikke lige forestille mig problemet - men jeg ville også kunne tro at de svækkede mavemuskler ikke holder "maven" så godt inde som før - man skulle jo efter sigende få en fladere mave af at lave maveøvelser, så får man vel også en tykkere mave hvis man holder op ??

AYA

Link to comment
Share on other sites

En knap så opmuntrende mulighed er:

Muskler vejer mere end fedt.

Du vejer mindre, men fylder mere. Det kunne godt lyde som om din kropskomposition er mere fedt, mindre muskler.

Jeg tvivler dog lidt på det da du siger du har trænet meget - og også styrketrænet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share