Styrketræning i Svendborg??


Francis
 Share

Recommended Posts

Halløjsa.. Da jeg har søgt ind hos et rederi til at påbegynde et studium som skibsofficer i svendborg efter sommerferien, ku jeg da egentlig godt tænke mig at høre om der var nogle herinde fra der bor/træner i svendborg..?

Hvad er der af træningsfaciliteter i byen.. Er der muligheder for at smide med vægte! Ville jeg slet ikke kunne undvære, tror jeg. hehe..

Men glæder mig da til at høre fra nogle "lokale" Mol'er. hehe... See Ya! :)

Link to comment
Share on other sites

Der er to muligheder :

Fin form som ligger ud til nyborgvej. Dette center er primært fitness og de er ikke interesseret i de mere seriøse personer. Desuden er et et meget popsmart center og det virker meget 'hospitals-agtigt' klinisk. Det center kan jeg bestemt ikke anbefale. Undersøg det selv på deres hjemmeside.

City fitness (Shitty fitness) Kreasvin har lavet en udmærket beskrivelse af dette center i center-databasen som kan findes ude på hovedsiden (www.motion-online.dk).

Nu ved jeg ikke hvad du træner, men jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig city fitness hvis du træner bare en smule seriøst body building eller styrke-træning.

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt droppe at smide med vægtene nogle steder i byen! Det tillades under ingen omstændigheder, desværre, så hvis det er vægtløftning du ønsker at dyrke, er du kommet til den forkerte by. Er der ikke andre alternativer i andre byer, hvor du kan tage din uddannelse? Kan ikke forstå hvad folk vil i dette lokum af et provinshul, medmindre de er nået pensionsalderen og brændt ud. :D

Edited by Ripper
Link to comment
Share on other sites

Argh... Det var måske en for hård dom over vores kære by, Svendborg. Men Francis... så vidt jeg husker har du været/er du rimeligt entusiastisk hvad angår vægtløftningsøvelser, og for det bliver nøglen drejet om, hvis du ikke kan sætte vægten forsigtigt ned på gulvet - i begge centre. Der er for resten også et helt tredje sted, Idrætshallen, hvor der er noget gammelt udstyr, ved dog ikke om det er olympiske stænger/vægte. Træneren her skulle have været konkurrerende vægtløfter engang.

Edited by Ripper
Link to comment
Share on other sites

Ahh, endnu en der har set lyset som sømand. :D Smid lige en PM hvis du kommer ud på søfartsskolen af en eller anden grund, så vil jeg da gerne give en rundvisning.... ;)

Men som Ripper siger er CityFitness nok det bedste af centrene her i byen. Kælderen under idrætshallen stinker for vildt. Maskinerne er gamle, men det er vi jo ligeglade med. Hvad værre er, at deres stænger er ca. 1000 år gamle og mangler enhver form for ordenligt greb. SKODSTED!

Kom ned i ShittyFitness og tæv nogen vægte sammen med os andre Mol-boere! :devil:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er jo lige det du søger, Francis.

TRO MIG, det er det IKKE. Som Rommel skriver så STINKER der helt vildt dernede, tror ikke der har været luftet ud siden hallen blev bygget. Deres udstyr er desuden under al kritik. City Fitness er godt nok ikke verden fedeste center, men deres udstyr er da acceptabelt, selvom man ikke så smide med vægtene :(

Link to comment
Share on other sites

Jep, Francis! Kom til Shitty Fit, det er det bedste bud Svendborg har på et okay center. Troede ikke det stod så dårligt til ude i Idrætshallen...er det Harald Nyborg stænger med toghjul som skiver?

Edited by Ripper
Link to comment
Share on other sites

TRO MIG, det er det IKKE. Som Rommel skriver så STINKER der helt vildt dernede, tror ikke der har været luftet ud siden hallen blev bygget. Deres udstyr er desuden under al kritik. City Fitness er godt nok ikke verden fedeste center, men deres udstyr er da acceptabelt, selvom man ikke så smide med vægtene :(

Hvis I kender lidt til Francis´s træning vil I vide, at det er et must at vægtene må smides. Desuden er han jo vant til, at træne under virkligt kummerlige hardcore forhold. Jeg trænede selv samme sted i en årrække. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det bliver virkelig hårdt at måtte tilpasse mig et liv på overfladen, hvor man (gisp!!) ikke engang må smide med vægtene.. Hvor er vi så henne!!!?

Men ak, hvad kan man gøre ved det.. Det ender jo nok med at det bliver shitty fit (spelling? hehe), som jeg kommer til at kikke forbi hvis det er..!

Hva så, med squatrack, store håndvægte osv..? Bare et eller andet.. :cries: :cry_ani: :crying: :cussing: :cry: :headwall: :yawn: :weeping:

Link to comment
Share on other sites

Nede i den der kælder, er der nogen af jer der ved hvordan det "står til" med de frie vægte, squatracks osv..? For skide være med selve maskiner osv.. Det tætteste jeg har været på at bruge en maskine i år var et dipsstativ til overkrop og en bænk til mave. Udstyrskrav der er til at overskue... ;) Men stænger og skiver må gerne være nogenlunde ok!!

Nede i shitty fitness, er der der mulighed for at køre squat, dødløft osv...? Det ville da være en katastrofe andet altså.. he he, må jeg jo kunne se i kreasvin's, rippers eller rommels log! (good idea, francis.. ) B)

Btw.. Årets smiley må da ubetinget være..: :4dog: eller :4drunk:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selv blevet nysgerrig angående kælderen. Kreasvin siger der aldrig bliver luftet ud, men hvem rager det? Rommel siger, at udstyret er noget lort, at det ligner noget Stasi har slæbt ind og der er stygt, men det er også ligegyldigt...

Næh, oplysninger angående håndvægte, stænger, skiver, osv. Er det olympiske stænger/skiver? Hvor mange kilo går håndvægtene op til, er der bænkpres, squat rack osv?

Og lige ang. mønstre på stænger... Derude tror jeg man må smide rundt med magnesiumcarbonat, så enhver bagerlærling bliver misundelig.

Edited by Ripper
Link to comment
Share on other sites

Vil give jer ret i at det er noget gammelt lort det meste af det udstyr man finder i hallen.

Men vi betaler kun 750.- for et helt år, og så har vi rigtige olympiske stænger fra Eliko. Og der er ingen der får ondt i røven hvis man kaster rundt med udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share