Ny Europa rekord


Roberto Baggio
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har selv prøvet øvelsen for sjov. Det kræver god styrke i tricep´s, men man kan udnytte sine skuldermuskler meget bedre(går ud fra at det er det, der menes med latdrive). Samtidig kan man næsten ikke undgå at køre stangen ud på wommen (en fordel for Anthony :D ), hvilket ikke er tilladt. Jeg vil dog sige, at det for mig ville kræver meget øvelse, at blive god til denne teknik... men hva det kræver bænk jo under alle omstændigheder. :blink:

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Så er rekorden på dansk grund hvor den høre til!

Tillykke /Niels.

Mht Reverse Grip, den med lat-drive har jeg ikke hørt før, men skuldrene er mere involveret og armene kommer tættere ind på kroppen så tricepsen også blive yderligere involveret. Min gamle træningsmakker kunne bænke mere med reverse grip end med regular grip. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt i siger at skulderen bruges mere. I WSB bænkpres secrets videoen snakker Louie Simmons meget om reverse grip bænkpres. Han siger at fordelene er at man kan bruge mere triceps og få et bedre latdrive, OG at der er mindre "shoulder rotation", så skulderen ikke belastes så meget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Takker igen.

Jeg åbnede med 292,5kg og gik så på 302,5 i andet forsøg.

Et teknisk dårligt løft med stangen for lavt, men den kom nem op.

305 i tredje fløj op, men der glemte jeg vist at holde nok pause på brystet. :4oops:

Jeg fik på stævnedagen en skade i hoften/lænden, og havde ingen kræfter til at trykke med.

De 2 første squats ramte jeg ikke, men den tredje ramte jeg perfekt og med god fart, og så burde den have fløjet op, men det var kun lige at den kom op. :4pooh:

Da jeg kom til dødløft var der ikke noget som jeg kunne nå, så jeg prøvede bare 225, hvilket min hofte/lænd ikke var begejstret for. Jeg besluttede mig at starte tidligt på øllene, så jeg var klar til den obligatoriske dopingtest. :beerchug:

Nej, du tænker på Anthony Clark. Han har så vidt jeg ved aldrig deltaget i IPF regi.
Jo, han løftede VR 310kg med underhåndsgreb, men da IPF derefter forbød det kom han ikke tilbage.
Det bliver spænende at høre om der er blevet brugt nogle nye træningsmetoder indenfor det sidste halve år, som har givet bonus.

Næ, de samme som før - de virker jo stadigt :4mewantfood:

Edited by /Niels
Link to comment
Share on other sites

Jo, han løftede VR 310kg med underhåndsgreb, men da IPF derefter forbød det kom han ikke tilbage.

Hvor lang tid tilbage er det Niels ?? Han har jo også et temmeligt godt squat. Nåede han at sætte nogen IPF rekorder i squat ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Nu kan du dælme godt lige tage og svare Niels... Hvilke træningsprogrammer bruger du egentlig til din styrketræning?

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share