Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

Jeg har også haft store problemer med dug, MEN første gang vi var til UV-Rugby fortalte Mr. Freeze og co. mig at smøre tandpasta på begge sider af glasset var et godt trick. Som sagt så gjort på både mine dykkerbriller og mine svømmebriller. Og voila. Dug = væk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forskellen er jo at svømmebriller er lavet af plastic, så jeg er ikke sikker på at tandpasta hjælper. Men det er da et forsøg værd.

Her er et par klubber:

Aalborg Sportsdykkerklub De er vist ret nye i uv-rugby, så der starter du på begynder niveau. De spiller så vidt vides ikke i nogen division.

Nørresundby De er rutinerede spillere. Deres klub har lige meldt sig ud af Dansk Sportsdykker Forbund, så de deltager så vidt vides ikke i turneringen.

Nord's Sportsdykkerre De spiller vist også kun uv-rugby for sjov.

Håber du finder den rigtige.

Udover mig selv, så spiller Lantador (og hans kammerat), Madssvøm har spillet, men bor pt. i Island hvor de ikke spiller, HenneStar har spurgt til det, og Armoured Female. Der er vist også nogle andre der har prøvet at spille det en enkelt gang eller 2, men ikke noget fast.

Link to comment
Share on other sites

Hehe - her er altid plads til lidt spam...

Man skal bare kigge væk fra sin log et par uger, og det vælter ind med indlæg B)

Dug:

Næsten lige meget hvilke briller du køber (bare de ikke er fra BR) - foretrækker selv de billige malmsten "saml-selv-briller" Kig her

Har ikke selv prøvet tricket med tandpasta...

Men spyt i brillerne inden du hopper i og skyl spyttet ud med bassinvandet.

Så skulle du være kørende HVIS du beholder brillerne på. Hvis du tager dem op i panden hele tiden er det tæt på umuligt at undgå dug.

Man kan også købe "anti-fog" som jeg har haft flere svømmere som brugte med stor glæde.

Med hensyn til UV-rugby i Aalborg, så prøv de steder Mr Frys sendte. Da jeg selv boede i Aalborg i 95/96 spillede jeg lidt i Nord (va jo svømmetræner i Nord) men kunne ikke rigtigt støve seriøs rugby op.

Håber det er bedre nu!

Mads :swim:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lige en uppdate med mit nye brugernavn...

De seneste uger er der blevet styrketraenet ret fornuftigt.

Mad har der ikke vaeret det store overskud til at holde helt styr paa. Har ogsaa vaeret for meget "paa kost" hos andre (hoteller og lignende)

Lige nu er jeg i Kroatien til svoemmestaevne hvor jeg ikke har fundet mulighed for at traene :angry:

Glaeder mig at komme hjem til Island engang i naeste uge...

Mads :swim: - a.ka. Onkel rejsende Mads :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lidt freestyle træning idag:

4*5*70kg skvat

4*5*50 kg bænk

Var nede i jernhulen med nogle af svømmerne, så det blev primært instrueret. (nogle af de unge bruger sommerferien til at lære at lege med jern)

Uden for MUBSVET

Er forøvrigt nu hjemvendt fra Kroatien. Det blev desværre ikke til den ekstra OL-kval som var målet med turen.

Til gengæld blev jeg solbrændt of fik skaffet mig nogle flere kontakter i den internatioale træner verden. (var i byen med de Kroatiske trænere :D )

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det endelig til lidt træning...

Var på vægten i sidste uge, så ALLE små planer jeg puslede med om eventuelt først rigtigt at starte træningen og kostplaner igen efter ferien er hermed OFFICIELT annuleret!

Træningen idag:

Transportcyklen frem og tilbage fra træning.

4*ca 35 min - kan godt mærke at det er langt tid siden jeg rigtig har cyklet. Men meget rart var det her i det islandske sommervejr. :sun:

Jeg vil i denne uge bruge cyklen så meget som muligt til transport frem og tilbage til træning. Det giver ca 2 timers cardio om dagen. Sammen med videreført jernarbejde må det være en god start! :bigsmile:

Mads :swim:

P.S. Kosten kommer - lige nu er jeg ved at tømme køkkenskabe mens jeg venter på at min formand kommer fra ferie og kan give mig nogle penge (havde lige glemt nogle reginger...)

Link to comment
Share on other sites

Så er dagens første 2*25 min fyret af. Udturen bragte dog en krise på bakken op til svømmehallen.

Der kom jeg i tanke om at jeg havde glemt at spise morgenmad (skulle lige høre hvad det var for noget med Hoos i landsholdstrøjen B) )

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Didudidudiduuum

Havde lige en veninde på besøg.

Det gav nogle interessante oplevelser. Blandt andet fik jeg set nogle dele af Island som jeg ikke havde set før og var på en spændende hvalsafari.

Desuden blev jeg forledt tilbage til mine gamle madvaner.

Hun havde bunker af øl og slik med fra lufthavnen. Disse bunker kastede vi os lystig over.

Bytur med tilhørende junkfood fredag. 1000+ km kørsel på 3 dage med tilhørende junk, kaffe og SLIK.

Allerede lørdag begyndte halsbranden at melde sig. Den kan jeg huske at jeg levede med konsekvent i 4+ år. Det fatter jeg bestemt ikke nu. De seneste år har jeg kun mærket lidt til den når jeg rigtigt har svinet min krop til. Selv ikke uanede mængder af kaffe har kunne fremkalde halsbrand....

Søndag var det totalt umuligt at vågne på trods af fornuftig sengetid og masser af søvn. Har været træt siden. Selv idag har jeg været TOTALT bombet.

Min krop er helt færdig og tappet for energi som hvis jeg havde trænet hårdt....

Skræmende oplevelse (hvaloplevelsen var noget sjovere) som gav rigeligt med stof til eftertanke. Synes nu der har været rigeligt at den slags stof på det sidste...

Jeg har de seneste måneder ikke fundet overskudet til at gøre noget ved træningen og kosten. En masse rejseaktivitet og dovenskab har ført vægten et smut op på 124,8. Den var dog ved vejning idag tilbage på 123,3. Men stadigvæk SLET ikke et område hvor jeg burde være nu.

Jeg har været positiv travlt de seneste - lige på grænsen til stress, men masser af spændende projekter. Det sidste: finpudsningen frem mod OL afsluttes disse uger samtidig med at næste sæson skal planlægges.

6. august starter min ferie i DK. Her skal planen for næste sæson ligge klar, så jeg kan tage på ferie og bare slappe af og træne.

Mine ture til dk plejer dog at være forbundet med en masse øl og byture. Det må jeg denne gang prøve at begrænse. Det er simpelthen ikke helbredsmæssigt råd til ikke at komme lettere hjem fra ferie end jeg tager afsted!

Må lægge grunden de næste par ugen indtil jeg skal afsted.

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Mine ture til dk plejer dog at være forbundet med en masse øl og byture. Det må jeg denne gang prøve at begrænse. Det er simpelthen ikke helbredsmæssigt råd til ikke at komme lettere hjem fra ferie end jeg tager afsted!

hey intet galt i en masse byture, man kan forbrænde rigtig mange kalorier når man er aktiv på et dansegulv, og det er umuligt at danse med en øl i hånden såååå :lol:

Allerede lørdag begyndte halsbranden at melde sig. Den kan jeg huske at jeg levede med konsekvent i 4+ år. Det fatter jeg bestemt ikke nu. De seneste år har jeg kun mærket lidt til den når jeg rigtigt har svinet min krop til. Selv ikke uanede mængder af kaffe har kunne fremkalde halsbrand....

now that is scary shit.... :cry:

Hvis du mod forventning skulle falde i, og få fingrene i slik eller junkfood, mens du er i landet, så skal du bare ringe så skal jeg nok komme og udrydde det for dig :angel:

Link to comment
Share on other sites

Tag det som et positivt tegn på at du har ændret dine madvaner og du har gjort det rigtige!

Mine ture til dk plejer dog at være forbundet med en masse øl og byture. Det må jeg denne gang prøve at begrænse. Det er simpelthen ikke helbredsmæssigt råd til ikke at komme lettere hjem fra ferie end jeg tager afsted!

Hov hov, vi skal jo til workshop i brug af vægtløfterkugler og du har lovet at være med til noget træning i uv-rugby!! Så du ringer bare hvis du mangler en til rive dig rundt i et træningslokale, så tager vi ud i AK Dan og leger vægtløftere ;) Så kan du gå på druk med god samvittighed :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, vi skal jo til workshop i brug af vægtløfterkugler og du har lovet at være med til noget træning i uv-rugby!! Så du ringer bare hvis du mangler en til rive dig rundt i et træningslokale, så tager vi ud i AK Dan og leger vægtløftere ;)  Så kan du gå på druk med god samvittighed :bigsmile:

Jeg skal nok holde dig med selskab dagen efter når du skal løbe tømmermændene væk.

PS. du har stadig en øl til at ligge og flyde hjemme hos mig. Den slags holder godt nok længe når man ikke drikker.

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm

Kiggede tilbage i loggen idag og fandt dette væddemål med skæringsdato idag...

Væddemål:

Hvem af Mads (nu: 119 kg) og Mr. Freeze (nu: 88 kg) krydser først 100 kg mærket.

Mr Freeze skal ved opnåelse af de 100 kg have en fedt% under 15.

Den som først når 100 kg har vundet.

Taberen (Mr. Freeze) skal betale alt det is som Hoosier og vinderen (efter alt sandsynelighed Mads) kan fortære i en omgang.

Hvis (ikke sandsyneligt) ingen når målet inden 1. aug skal begge herrer giver is til Hoosier.

Kun is fra Paradis-is i KBH godkendes som betaling af væddemålet.

Er Mr Freeze stadig under 90 når Mads når målet betales i bonus en Matilde.

Er Mads stadig over 110 når Mr. Freeze når målet betales ligeledes en Matilde.

(selvsagt at Mathilder kun kommer i 1 L pakninger)

Hvis Mr. Freeze runder de 100 kg er Hoosier ansvarlig for at få testet fedt% på ham!

Dette væddemål træder i kraft når Mr. Freeze bekræfter her i denne log.

Det kan vist godt konstateres at hverken undertegnede eller Hr. Frys er i næheden af at nå målet. (Heldigvis har Angel lige Hoosier en ordentlig røffel for ikke at passe sin cutning ordentligt, så den kære frk. H har besluttet at hun kun vil spise to kugler :lol: )

Ironisk nok advarede jeg selv Medow mod at lave lignende væddemål hvis man ikke er ret sikker på at nå målet. Derfor er jeg nu rimelig irreteret over status qou.

Jeg kan sagtens nu skrive en masse pladder om manglende motivation eller andre grunde (undskyldninger) for ikke at nå målet, men det ser jeg ikke det store formål med.

Det gælder om at kigge fremad og komme igang igen!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er jeg tilbage fra ferie...

Har sammenlagt de sidste 3 uger trænet:

45 min UV-rugby (scorede på Mr Frys :lol: :lol: :lol: :lol: )

Transportcykling

lidt dans en enkelt aften

Masser af powerdruk og poweræding....

Gruer for at skulle på vægten på mandag :unsure:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share