Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Taaaa Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Efter at have tøffet lidt rundt om den varme grød i et par uger er det nu endelig sket.

Det seneste 3-4 mdr har min form sådan set bare bevæget sig i forkert retning. Meget rejse aktivitet er den største undskyldning. Men også kun en undskyldning. Kunne sagtens med rette indsats have holdt vægten of formen.

De seneste uger har jeg dyrket lidt vandpolo og kommet lidt igang med styrketræningen.

Nu har jeg så endelig tilmeldt mig en konkurrence i mit center "Likamín fyrrir livið" (Kroppen for livstid) hvor man har 12 uger til at komme i form. Den som yder størst indsats og får bedst resultater vinder 500.000 ISK (ca 42.000 Dkr)

Jeg blev vejet ind idag:

vægt: 129,1 :sneaky:

Fedt%: 33,4

Man kan så komme til målning hver uge og være med i den ugentlige konkurrence og så til sidst blive målt efter 12 uger hvor man også skal aflevere træningsdagbøger billeder og så videre.

Første store udfordring bliver min USA-tur i næste uge... Men der er fitness-center på hotellet!

Im back in the game!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

uhmmmm

Styrketræning i fredags:

Maxtest i cleans:

endte på 70 kg.

Fik næsten 75 kg - den skal snart være der!!!

Stor udfordring i weekenden:

Var til svømmestævne på Vestmanne øerne. Havde liiiige glemt at der altid er vafler til fri afbenytning for trænere... :icecream:

Hold mig til 1 lørdag og 2 søndag. Helt klart en rekord! :cooldance: Utrolig svært næ kaffen står liige ved siden af vaflerne!

Morgenvægt mandag: 127,6 - det går da den rigtige vej. Selv efter en weekend med stævnemad. Det plejer ellers at koste.

Nu er jeg ankommet til USA og første måltid gav mig en antydning af hvor fælderne ligger. MEGET store portioner og masser af brød, smør, dressing... :blink:

Imorgen flyver vi til Indy hvor stævnet er. (click på "venue" og se hvordan man bygger et svømmebassin i en baskethal)

Der bliver tid til også at få trænet!

Onkel Rejsende Mads :swim:

Edited by madsSWIM
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg endelig i Indianapolis

Fik trænet igår:

25 min interval på stepmaskinen - ret hårdt

5 min conceptII (opvarmning til armene)

Cleans: 4*5*50 kg - skulle have været 5*5 men kiksede den første i sidste runde, så jeg stoppede

Superset:

chins:

3*5*mig-90 pounds

dips:

3*6*mig-90 pounds

:banana: :banana:

Kort men rimelig træning

Onkel rejsende Mads

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jo tak Niske

Alt vel.

Løftede vægte i lørdags og har så forøvrigt ikke lavet noget indtil idag.

Checkede vægten inden træning: 124,6 var faktisk lidt overrasket over at jeg ikke havde taget på. Kosten har ikke være foooor god på det sidste (men stadig ingen bajser)

Træning:

opv: 24 dobbeltpyramide på kondicykel (let for nemt)

Cleans:

opv: 8*40 kg

5*3*60 kg

Følte jeg havde ret godt styr over teknikken. Vil fortsætte med 60 kg til jeg kan tage 5*5. Dejlig øvelse - bliver træt på en fed måde :4thumbup:

Superset:

dips:

3*6*mig-45 kg

Millitary:

2*6*30, 1*4*30 (udsolgt i sidste runde)

Nok ikke heeeelt velovervejet med disse to øvelser sammen :raisebrow:

Pulldowns:

3*6*60 kg

Hypers:

3*10*10 kg

Mave på badebold:

3*12 - her var ret udsolgt

Alt i alt lækker træning. Følte mig godt tilpas hele vejen igennem og dejligt motiveret!

:banana: :banana: :banana: :banana:

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træing onsdag 4/11 2004 kl 22.40-23.15:

Kunne bestemt godt mørke at jeg trænede igår så idag skulle der kun trænes cardio:

Kondicykel: 30 min - 3 pyramide sæt niveau 6 (7 på sidste pyramide - 6 var for let)

Maxpuls: 201

Leg med badebold:

3*15 - hårde, men klart bedre end igår

:banana: :banana: :banana: :banana:

Det passer mig overraskende godt at træne så sent om aftenen. Har god motivation.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 8. nov 2004

Spinning var planen - lystig tøffede jeg over til centeret. Op i salen og igang med at indstille cyklen og varme op....

5 min inde i timen var de ikke dukket nogen instruktør op og en af mine medspinnere gik ned for at forhøre sig...

Gutten var ikke dukket op - og svarede ikke sin mobilelefon :mad:

Så ingen spinning idag.

Prøvede mig lidt med stepmaskinerne - men de eneste som var fri var mere eller mindre i stykker. Og de motionscykler de har i det her center er skod... (har ikke fantasi til at trille på en spinningcykel selv uden musik - havde forøvrigt også glemt hovedtelefonerne til min iPod :raisebrow: )

Ville så lege med vægte:

Cleans:

Opvarm:

2*8 @45 kg

1*2@65 kg ret tung (5 kg mere end sidst da låsene her vejer)

2* miss på 65 kg

Skulle måååske have luret at jeg ikke var helt klar da jeg blev småsvimmel af at løfte 20 kg skiverne op på stangen...

Har været forkølet siden torsdag. Det har vist sat sig mere i kroppen end jeg havde regnet med.

Sikkert meget godt jeg ikke kom igang med en spinningtime.

Fik også lavet et eller andet rod med håndleddet i sidsteforsøg på cleans. Håber sgu ikke det er noget som jeg nu skal døje med...

:banana: gives for at være kommet derover...

Mads

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til jeg stadig er medlem af klubben hr. Natformand!

Mit håndled har det ikke vildt godt idag...

Planen for idag var spinning - og afsted det gik.

Men men men lige omkring middag tager det så åbenbart 20 min at komme ud til centeret og ikke kun 10 som om aftenen, så jeg kom for sent.

Tog istedet:

30 min dobbelt pyramideprogram på motionscyklen. Maxpuls: 190

50 min ro maskins (håndled og ryg drillede lidt.)

3*15 mave på badebold

3*8 @ 10 kg hypers

:banana: :banana: :banana:

Fornuftig træning uden at dø helt.

Tog i svømmehallen ihot pot bagefter. Vægt: 123,7 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 10/11-04

Kom afsted efter træning

22.20-23.20

Motioncykel:.

triple-pyramide niveay 7 24 min

max-puls: 187

Føltes næsten skuffende nemt

Spørgsmål:

Hvorfor siger maskinen at jeg skal holde 70-80 rpm når jeg nu føler bedst flow ved ca 85?

Cleans:

2*10@20 kg

Bare god føling for teknikken. Kørte ret godt. Fik god fornemmelse for farten i bunden.

1*6@40 kg kørte godt - men i 2. fik jeg lave for meget "powerclean" det kunne håndleddet ikke lidt. Stoppede efter disse 6 får ikke at tage chancer med håndleddet.

Fandt ud at at korrekt udførte cleans ikke er slemme for min hånd :4thumbup:

Superset:

Assisted Chins/dips:

3*5/6'@mig-50 kg

Kan mærke god fremgang her.

Fik lige den ide at målet for vægttab er 100 kg, så jeg ville checke om jeg kan tage chins/dips med en kropsvægt på 100 kg. Justerede vægten så det skulle passe med at løfte 100 kg.

Det blev til 3 dips og 1/3 chin

Vil forsætte med denne test som udgangs punkt. Så må vi se om det passer når jeg når derned ;)

Superset:

Hypers

3*10@10 KG - kørte godt

Shoulderpres:

3*6*18 pund. God fornemmelse her

:banana: :banana: :banana: :banana:

Lækker træning idag - er ved at blive glad for dise sene træninger. Imorgen står den på middagsspinning.

Link to comment
Share on other sites

Crap - nåede ikke at bliver ærdig med arbejde. Nu er spinningtimen igang....

Må tage en ordentlig tørn på motionscyklen i aften...

Mads

Kan idag konstatere at jeg er ret tæt på en endelig udmelding af MUKFFSHSHVC (Mols Uofficielle Klub For Folk Som Har Smadret Håndleddet Ved Cleans)

Edited by madsSWIM
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 12/11-04

Igen gik det afsted til spinning...

Denne gang kun med en sko i tasken :blink:

Så for 3. gang dennu blev det droppet.... :mad:

Valgte så at løfte istedet..

Opvarmning:

Cleans

2*10 @ 20 kg

2*8 @ 35 kg

Bare fokus på god teknik.

Dødløft:

6*3 @ 95 kg

Dips:

3*6 @ 83 kg (vil fremover ved dips skrive totalvægten som jeg løfter med. Det vil sige min vægt minus det som der assisteres med

1*2 @ 101 kg - De var godt nok tunge..!

Chins:

3*5 @ 80,5 kg

Millitary:

3*8 @ 70 lbs rimelig tungt

Mave:

20,15,12 på badebold - total mangel på koncentration og balance

:banana: :banana: :banana:

Ret god træning - men skulle have været spinning.

Vil fortsætte med en tekniksæt for cleans hver gang jeg er i centeret.

Input dertil modtages meget gerne

Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share