Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

:4whip::4whip::4whip::4whip:

Så er pisken fundet frem. Efter ikke at have trænet i en del år så jeg lige et billede af mig selv....

Og en af mine tidligere træningskammerater (Mr. Freeze) har kommenteret forskellen fra "dengang"

Målet er at de 30 kg som er røget på de sidste 3-4 år skal smides igen i løbet af de næste 12 mdr.

Så nu skal jeg til at lægge kost og træningsplaner. Det har jeg tænkt mig at bruge et par uger på mens jeg kommer igang med at lave en eller anden form for træning hver dag.

Vender snart tilbage

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var ude at løbe med mine svømmere igår (eller ude at tilbagelægge samme rute som mine svømmere - de var for længst færdig med udstrækning da jeg var færdig med de 4 km)

Efter erfaring fra sidste uge hvor jeg døde fuldstændig sidst på ruten :retard: tog jeg det lidt mere med ro nu. Efter et mønste som hed 3. min løb - 1 min gå. Det var for let. Og tiden 27.40 er bestemt heller ikke noget at prale af.

Målet er at kunen LØBE hele ruten om tre uger når jeg har været et smut i DK (HURRAAA :bigsmile: ). Det har jeg lovet svømmerne, så der ikke er nogen vej uden om.

- Glæder mig til lige at få spillet lidt UV-rugby i DK - det er sgu for lang tid siden. Og det findes ikke her på Island

Mads

Link to comment
Share on other sites

Hurraaa - også idag lukkedes det mig at få trænet.

18 min på trappemaskine samt 30 min med knæ og skuldertræning.

Kan mærke at især mine skuldre skal have en rolig opstart - der skal hives meget i den forbandede elastik. Ikke sjovt men nødvendigt.

Træningen idag havde dog to begrænsende faktorer. For det første kom jeg for sent ud af døren (skal lære at slå MSN fra) og for det andet var centeret FYLDT med junior fodboldspillere. Skal huske at gå derover om formiddagen hvor der ikke er så mange mennesker.

Tilgengæld lykkedes det mig at presse lidt smert frem i alle tre ting jeg lavede - dejligt!

Jeg er ret overbevist om at jeg kan holde mit mål om at lave en eller anden form for træning hver dag. Så nu skal jeg igang med at lægge den store gyldne plan for træningen når jeg kommer hjem fra DK (5. juni)

For at undgå hånlige bemærkninger vil jeg undlade at kommentere min kost de sidste par dage. Kosten lægger jeg for alvor om i næste uge - skal lige i gang med træningen.

Hvis der er nogen derude som sidder inde med gode brød opskrifter vil jeg meget gerne høre fra jer!

Mads

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du er kommet igang :lol: Nu må vi se om du overhovedet kan komme ud af sengen for smerter imorgen ;)

Laver du decideret vægttræning (og har du et program du følger) eller er det mest kredsløbstræning du laver?

Husk nu at få nogle ordentlige løbesko der passer til din løbestil. Det er dumt at udgå med en knæskade inden man er kommet igang.

Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogen derude som sidder inde med gode brød opskrifter vil jeg meget gerne høre fra jer!

Hej Mads :)

Prøv at tjekke opskriftstråden (den er pinned i kost og kosttilskud) - der er bl.a. en del brødopskrifter. Hvis der ellers er en opskrift på en specifik slags brød, du mangler, må du sige til. :4eat:

I øvrigt held og lykke med dit projekt og velkommen til MOL. :)

Hilsen Hoosier :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hurraaaaa endnu en dag med træning!

Vil starte med at give mig selv :banana::banana::banana::banana: for dagens træning. Fik arbejdet godt og overraskede mig selv :bigsmile:

Kan do godt mærke at jeg kun lige er startet.

Startede med 24 min intervalprog på steppen niveau 6 (4 små toppe a 2 min og sidste top på 2 min på samme niveau+2 min helt oppe)

Ved 3. top følte jeg at jeg var ved at dø og pulrede indvendigt over gårsdagens træning... (puls 180)

Det forsvandt dog ved 4. top og i sidste ventede jeg nærmest bare på at få de to første min overstået så jeg kunne fyre den rigtigt af... maxpuls i sidste top 199 (var lige oppe at blinke på 200)

Fed træning - skal mindst op på niveau 7 næste gang!

Tog derefter 10 min på cyklen med puls omkring 166 bare for at køle lidt af. Mit knæ kan ikke lide at cykle og jeg synes det er røvkedeligt, så cyklen falder nok ud af programmet igen...

Derefter:

elastikøvelser for skuldre. 3*10-15 udrot/indrot/oprot til hver arm

3*15 mave - swissball

3*8 roning (10 skiver - ingen vægtangivelse)

Bænk opv 20 med stangen, 2*6 med 30 kg (kan godt mærke at jeg aldrig har lavet denne øvelse - den skal læres ordentlig før der kommer for meget vægt på)

SQUAT: opv 20 med stangen 2*8 med 50 kg, 1*8 med 60 kg - havde godt styr på tingene. Kan sagtens tage mere

Triceps med reb: 3*8 med 10 skiver. Ret hård, men fungerede godt

Skulder: 3*10 med 5 kg. Hårdede en jeg synes den burde være...

Tog derefter over til bassinet og svømmede 400 m for at løsne op og satte mig over i "hot potten" for at strække ud. (Elsker de hot pots!!!!!)

Alt i alt tilfreds med dagen.

Dog må kosten få et stort 0 (totalt uden for bedømmelse medmindre man kan uddele chokoladebarer istedet for bananer)

Har besluttet mig for at træningen skal igang nu. Så må jeg starte med kosten fra på mandag.

Til Bibi (kan ikke finde ud af at kalde dig Mr. Freeze): nej jeg har ikke noget system for min styrketræning endnu. Lige nu er målsætningen at få trænet hver dag. Og træne hvad jeg har det godt med. Når jeg kommer hjem fra DK sætter jeg tingene i stystem.

Har ikke rigtigt mærket nogle dårlige tegn når jeg har løbet. (udover DÅRLIG form :() Har nogle ret gode sko. Det er kun den der dumme cykel jeg ikke rigtigt kan med.

Imorgen har jeg en klar fornemmelse af at jeg kan mærke min krop når jeg vågner. Glæder mig allerede. så jeg smutter over at tager en lille bodypump-time med små vægte og så over at svømme 2-3000 senere. Det burde være nok.

Har nu undersøgt planen i centeret (centrene) og det passer med at jeg kan gå derover hver dag kl 9-10 og deltage på et hold. De er sgu nemmere at komme afsted så. Bodypump tirsdag og torsdag. Vaxtarmótun fre, ons og mandag. Så vidt jeg forstod på hende den søde pige i receptionen kan det vist bedst oversættes med bodytoning. Tager derover fredag og ser hvad det er.

Så lige nu ser det ud til at det bliver planen at træne hverdag 9-10. Løbe sammen med svømmerne mandag og fredag. (og onsdag når jeg kommer i form)

Når jeg har prøvet Vaxtarmótun må jeg se hvor hårdt det er, så jeg kan vudere om jeg skal lægge styrken før/efter det eller gøre det sammen med svømmerne.

Hooser - hvis du er vild med ís, så er ISland et farligt sted. Her spiser man også is når det er -10... is spiser ALTID... :bigsmile:

pyyyyhaaaaaa en smøre. Giver is til dem som kommer igennem den

Mads

:(

Link to comment
Share on other sites

Du skylder en is!!! Efter det indlæg har jeg bare nogle billeder i mit hovede, som er ret skræmmende :unsure: :lol:

Husk nu lige og find ud af hvor tunge de stænger du løfter er ;)

Jeg synes du skulle satse på at få din træning i ordentlige rammer, før du kaster dig over kosten. Det kan jo være lidt uoverskueligt at skulle håndtere 2 ting på en gang. Men bare en moderat omlægning af kosten vil jo gøre underværker. Køb fedtfattigt og fornuftigt= ingen pizza og øl :) Men bare sørg for at få trænet hver dag og så kommer resultaterne hurtigt. Når du begynder at stagnere, skal der lidt flere detaljer på træningen og kosten. Men det ved du vel ;)

Kan vi ikke også få nogle mål af din krop? Billeder er fint, men vi skal jo også have en startvægt :w00t:

Check lige den her tråd om krops symmetri: Symmetri link

Kostplanlægningsprogram

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Ok - Bibi

Først min kropsmål:

Fødder str: 48 (har du finner klar til mig når jeg kommer til træning?)

Højde: 192 (det har jeg ikke tænkt mig at ændre meget på)

Næse: normalstørrelse

smil: stort (i hvert fald det meste af tiden)

vægt: 129 (131 sidste jeg målte. men det var sidst på dagen hvor jeg lige havde drukket ca 2 liter vand under træning. Måler igen efter morgentræning imorgen)

Og du kigger bare forbi på søndag og får is (gælder alle som læste HELE min dagbog igår)

og til dangens træning:

DOMS! DOMMEDAG, dommelums, domdomdom AAAAAAAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVVVV

Kunne godt mærke træningen fra igår - dejligt!

Tog en bodypumptime. Havde planlagt bare at tøffe igennem næsten uden vægt bare for at løsne op efter igår. MEeeeeeeeeen så står der en MEGET lille MEGET spinkel lille tøs ved siden af. Så jeg kunne jo ikke tage mindre vægt end hende.... (DÅÅÅÅMT - men man er vel mand...)

Forøvrigt vil jeg gerne vide om nogen af jer kender ham som fandt på at man skal lave "lunges" Han skulle :enforcer: !!!!!!!

Kan ikke fordrage den øvelse!

:banana::banana: er sgu det eneste jeg kan give mig selv idag. Det var dumt at tage for meget vægt. Jeg døde ret kraftigt. Og jeg faldt i søvn over avisen istedet for at svømme de planlagte 2000 m :4oops:

Men jeg fik da trænet...

Med hensyn til kosten. Det er ikke den STORE og MEGET gennemførte kostplan jeg vil starte på mandag. Vil bare begynde at tænke mig lidt om. (såsom IKKE købe chokolade bare fordi de har Anton Berg på tilbud og lignende....)

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Nåw pæjn, nåw gæjn! Så længe du kan piske dig selv til at træne hver dag, mens det stadig gør ondt, så skal du nok nå langt. Man skal jo prøve lidt af hvert, men mon ikke du i starte skal veksle lidt mellem aktiviteterne? ;) Hård træning den ene dag og en masse svømning den næste for at løsne lidt op. Men det ved du jo nok :bigsmile: Jeg kommer jo lige i tanke om at du har gået på trænerskolen i Ålborg. Utroligt at du ikke ved bedre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

HEY!!!!!!!

Det var ikke meningen du skulle ødelægge mit cover som uvidende motionist :retard:

Jo - jeg ved det godt. Havde da også regnet med at jeg bare kunne køre let i gennem bodypump og bruge det til at løsne op. Meeeeeeeeeeeeen så var der lige hende den lille spinkle (som mine svømmere åbentbart kender OG har snakket med <_< )

Løb (gik) 4 km sammen med (laaaangt bagefter) svømmerne idag. Gik en del mindre end sidste gang, men det fungerede overhovedet ikke. Tid: 26.53 trods alt lidt bedre end sidst.

:banana: :banana: kan det blive til idag.

Nu er der hviledag imorgen (er til møde HEEEEEELE dagen)

Og så må vi se hvad der sker på søndag.

På mandag SKAL jeg under 25 min på løbeturen.

DOMS´er stadig i hele kroppen - dejligt. Men et par dages hvil er nu nok sundt nu...

Mads

Link to comment
Share on other sites

Hej Mads,

Tillykke med din log!

Jeg antager at du er ret glad for at svømme og i rimelig svømme form. Hvis det er tilfældet er svøming så ikke en perfekt måde at tabe sig på? Jeg mener - det virker da en smule åndsvagt af kæmpe hårdt for at løbe sølle 4 km. hvis du kan forbrænde 3 gange så mange kalorier ved at lave en sport du er bedre til (svømining)? O.k. hvis du ønsker at blive god til at løbe er det nødvendigt, men mit indtryk er at du mest løber for at tabe dig. Hvor faldt jeg af?

Iøvrigt kæmper jeg selv med at smide kilo - og også en del (Fra 107 sidste år til jeg er fin (måske 80) - forhåbentligt i december i år - måske bliver jeg nødt til at tage et par måneder af 2004 med). Jeg løber og går en del - for at øge min forbrænding. Men jeg er jo heller ikke svømmer i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrigt vil jeg gerne vide om nogen af jer kender ham som fandt på at man skal lave "lunges" Han skulle :enforcer: !!!!!!!

Kan ikke fordrage den øvelse!

Hovsa det har jeg vist foreslået i en andens log :bigsmile: (godt du er på Island :lol: ), men alternativet var db sqaut, og der får man ondt i knæene af :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg antager at du er ret glad for at svømme og i rimelig svømme form. Hvis det er tilfældet er svøming så ikke en perfekt måde at tabe sig på

Hvor faldt jeg af?

tjaa - der hvor du faldt, var da du antog at jeg er glad for at svømme....

Men med mit nick er nok også svært at gemmenskue.

Jeg er gammel svømmer (og nuværende svømmetræner) og når jeg nu går ned at svømme er det meget svært at lave være med at sammenligne med "dengang".

Desuden træner man i svømning meget (så godt som altid) som hold og lig mange andre gamle svømmere er det MEGET svært at motivere sig til at svømme selv.

Jeg ville ikke få brændt mange kalorier af ved svøming (medmindre man brænder noget af ved at sidde at stene i "hot potten" ;) :bigsmile: )

Når jeg løber er det fordi jeg der har rimelig gode muligheder at opleve forbedring :bigsmile:

Og motivation betyder jo meget for træningen!

----------------------

Ingen træning idag - har været til møde hele dagen. Og vil ikke tage ud at løbe - vil være frisk til mandag!

Mads(gider-ikke-alene)SVØM

Link to comment
Share on other sites

Hej Mads :)

Fik du kigget i opskriftstråden? Hvis du stadig mangler brødopskrifter (eller andet), er der garanteret en eller anden, der ligger inde med noget. Og hvis du selv har nogle gode opskrifter (på hvad som helst), er du meget velkommen til at poste dem i opskriftstråden. :)

/Hoosier :wave:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg lige siddet og bladret lidt gennem opskrifterne... uhmmmmmmm

Blev helt sulten.

Faldt over bananpandekagerne :bigsmile:

Men skal jo have et eller andet klamt idag - har jo bestemt mig for at være fornuftig fra imorgen.

Er iøvrigt ved at bage brød:

noget hvedemel

noget rugmel

nogle solsikkekerner

noget boghvede

lidt hirse

noget salt

lidt sukker

tørgær (har ikke kunnet finde rigtig gær heroppe)

noget vand

noget "surmjölk" (minder lidt om tyk kærnemælk)

lidt olie...

:bigsmile:

Mads

Link to comment
Share on other sites

Nåw pæjn, nåw gæjn! Så længe du kan piske dig selv til at træne hver dag, mens det stadig gør ondt, så skal du nok nå langt.

Tjaaaa - har vel egentlig accepteret at det SKAL gøre ond her de første tre-fire uger. Og der er vle ogås når det gør ondt at det er rigtig sjovt.

Sidste jeg prøvede at komme igang med træning for et år siden kunne jeg slet komme derud hvor det gjorde ondt - ikke særlig sjovt.

Og så gik den søndag. Havde tænkt mig at komme over at svømme 2000-3000 m men af forskellige årsager (kun dumme undskyldninger som ikke er værd at nævne) kome jeg ikke afsted.

Glæder mig nu til at FÅ TRÆNET imorgen. Har jo lovet mig selv at skulle under de 25 i løbet og efter 2 dage uden træning er der lagt mere pres på!

Hej Knud - og velkommen i min log! Fyrer du igennem i øjeblikket så du kan blive klar til DM? Hvad med din storebror - leger han stadig sprinter med 3*om ugen i vandet? :w00t:

Held og lykke til DM!

Mads

Link to comment
Share on other sites

Og så gik den søndag. Havde tænkt mig at komme over at svømme 2000-3000 m men af forskellige årsager (kun dumme undskyldninger som ikke er værd at nævne) kome jeg ikke afsted.

Indrøm nu bare at du har siddet og leget med din MSN Messenger hele dagen, din sjuft :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Og så gik den søndag. Havde tænkt mig at komme over at svømme 2000-3000 m men af forskellige årsager (kun dumme undskyldninger som ikke er værd at nævne) kome jeg ikke afsted.

Indrøm nu bare at du har siddet og leget med din MSN Messenger hele dagen, din sjuft :w00t:

Anser bestemt chat på MSN som en meget dum undskyldning som BESTEMT ikke er værd at nævne her... :rolleyes:

Har forøvrigt bagt brød så jeg er klar til at spise fornuftigt fra imorgen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg løbet (næsten) de 4 km. Dog kom jeg ikke under de 25 jeg havde håbet. Var meget stiv i starten efter to dage uden træning.

Tid: 25.37 (må være muligt at komme under på fredag)

Efter lidt tid kørte det dog rimelig godt. Begynder at føles som LØB istedet for bare "gang med en flyvefase"

:banana: :banana: :banana: :banana:

4 stk kan det blive til idag - det føltes sgu godt!!

Havde dog glemt mad, så jeg spiste ikke fra jeg løb kl 16.30-17.00 og frem til kl 21.30. Det må jeg huske at gøre noget ved.

Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share