Squat walkouts


Watts
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at lave tunge squat walkouts 125% af max. to gange om ugen, for at vænne mig til de tunge vægte og fordi jeg er træt af de almindelige maveøvelser. Jeg er derimod usikker på hvor meget sådan en 10 sek. tung walkout er imod systemet. Umiddelbart føler jeg ikke at det er andet end min maveregion som arbejder for fuld kraft, så ud fra det kan jeg ikke forestille mig at den er speciel hård for de andre muskelgrupper. Er det dumt at lave det 2 gange om ugen?

Link to comment
Share on other sites

Tunge squat walk outs er en rigtig god idé lidt før max, så man er vant til en vægt, man aldrig før har haft liggende på ryggen. Tyngden af en tung vægt, som man aldrig har stået med før, kan ødelægge løftet allerede inden det er begyndt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor anbefales 10 sek frem for 20 sek?

Fra en kommentar jeg havde til Kreas walkout praksis:

Jeg er ikke sikker på at det er nytteløst at stå med vægten i 20 sekunder, hvis man træner med henblik på 3-kamp i styrkeløftstævner. Den tid hvor stangen liggger på ryggen er omtrent 20 sekunder, derfor synes jeg at man bør tilstræbe 20 sekunders walkout. Et andet væsentligt pointe er at man skal sørge for at have minimum 1 vejrtrækning i forbindelse med walkoutet, både ud og ind. Argumentet er også ud fra en betragtning om at det ligner situationen ved en styrkeløft 3-kamp.
Link to comment
Share on other sites

Hvor tunge vil I anbefale man laver sine walkouts? Jeg prøvede med 154 % af min max og det var ikke nogen uoverkommelig opgave, men spørgsmålet er om man bare skal vælte vægt på stangen indtil det virkelig river?

Jeg holdt stangen i 20 sek og lavede adskillige ind og udåndinger.......

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Bump......

Der må være nogen der har en mening om, hvor tunge walkouts bør være......

Jeg ville tro at man med fordel skal lave dem så tunge som overhoved muligt under hensyntagen til sikkerhedsrisikoen, men er ikke sikker...... :confused2:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Hvis formålet er at vænne sig til en vægt tungere end det man ellers squatter, så man ikke overraskes negativt når man går ud med den, så er der nok ikke meget pointe i 150%. Og hvis man uden problemer kan gå ud med 150%, så giver det nok ikke så meget mening, medmindre man står foran at springe 50% i squat naturligvis. :D

Link to comment
Share on other sites

Blanco-> Både og. Er enig i at man har mindre brug for at træne walkout hvis man nemt kan gå ud med 150% af ens max end hvis man er anstrengt voldsomt ved 125%. Men jeg tror kun at det bidrager positivt med walkouts.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share