Sjove ord fra lægen


Nexus
 Share

Recommended Posts

Nå... jeg var på idrætsk-medicinsk i går og få tjekket min skulder - og den ser da ud til at komme sig.

Men jeg faldt i snak med lægen omkring kostilskud der kunne have en possitiv indvirkning på ledene (eller rettere jeg bragte det på banen)

Jeg nævte det i forbindelse med, at min læge havde givet mig ibuprofen. Jeg nævte at jeg tog glucosamin og chondriotin da jeg var af den opfattelse at det var godt for ledene.

"hmpf" - at han ville da råde mig til at spare mine penge da der ikke lå nogen beviser for at det virkede overhovedet.

"neeej, måske ikke klippefaste beviser - men ret kraftige indicier", sagde jeg.

"heh!! - ja det var lige som med det der kreatin - jeres penge skal de nok få fat i - hvad bliver det næste"

Nu ville jeg ikke stå diskutere med ham, da han egentlig var en flink fyr, og jeg ikke var stiv nok i stoffet.

Men, jeg mener bare WTF :lol:

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

"hmpf" - at han ville da råde mig til at spare mine penge da der ikke lå nogen beviser for at det virkede overhovedet.

"neeej, måske ikke klippefaste beviser - men ret kraftige indicier", sagde jeg.

Hehe.

Tja jeg kan nok finde en 10-15 stykker som vil mene noget andet. Bare spørg min far. Han er sluppet totalt for gigt smerter. Som ellers var meget tiltagtende før.

Jeg kender en anden som i dag kan bevæge en gigt ramt hofte som hun ikke har kunne de sidste 10år. Såååå.

Men ja det er nok lige som med Kreatin. Det virker ikke på alle. Men tæt på

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lidt svært at navigere på UFL - hvad skal man søge efter hvis man f.eks skal finde den artikel du linker til??

Hvad er UFL?

Har du problemer med at få det til at virke -det virker fint hos mig.

Ligesom Sortis' far kan min mor også skrive under på at det fungerer. De kan kalde det placebo effekt eller lige hvad de har lyst til. men det virker for hende :)

Link to comment
Share on other sites

Arne -> Det er jo lige det med at lægge to og to sammen ;)

Nexus -> hvis du vil søge så vælg at søge på alle ord og brug følgende: glukosamin angermann kondroitinsulfat

vælg kun at få vist oversigtsartikler.

og så er det kun den omtalte artikel der kommer frem :)

Link to comment
Share on other sites

Jast-> hehe, jeg fandt ud af det, der kommer lidt læsestof omkring glucosamin (og andet), hvis du bruger "søgning efter artikler" over i højre side - spændende webside ellers, omend man skal holde tungen lige i munden når man læser nogle af artiklerne. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share