Speciel mave øvelse


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

For et par uger siden kom jeg til at snakke med en BB`er i vores center. Han var omkring 40år, og havde trænet de sidste 17år. Han vejede pt omkring 83kg og havde en fedt procent på 10 sagde han. Jeg skød den dog til værende 7 men han insisterede på at den var 10. Den var målt med en af de smarte bade vægte som sender strøm gennemkroppen.

Nå men ihvertfald havde denne mand en ekstremt flot markering og var rimelig stor efter min mening. Og ret dybe fuer i maven.

Jeg spurgte lidt til hvordan han trænede mave, og han sagde at han kun lavede en eneste mave øvelse.

Og det må vidst være en form for statis træning.

Han lagde sig flat på jorden, hvilende på albuerne, og tåspidserne, så kroppen ikke rør jorden. Sådan at han bare konstant holder kroppen over jorden kun ved hjælp af albuer og tæer.

Han sagde at hvis jeg lå sådan 3 minutter hver dag i en måned så kunne det med garanti ses.

Meeeeen.

Nå men jeg har prøvet en del dage, for det kan jo ikke skade, og det er egentlig rimelig hårdt.

Men gavner det noget overhovedet?

Et eller andet må det jo gøre, efter som at han ved hjælp af kun denne ene øvelse havde en ganske flot six pack.

Link to comment
Share on other sites

Man bliver da først og fremmest god til, at holde maven let spændt i længere tid ad gangen. Man kan sikkert også mærke et ”burn” efter lidt tid, men det er jo bare ilt forsyningen der bliver lukket af, idet kapillærerne bliver klemt af omkring de arbejdende muskler.

At det skulle resulterer i hypertrofi i nogen nævneværdig grad tvivler jeg dog stærkt på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice

Jeg ved nu ikke om du får en flot sixpack, for det kræver ihvertfald en lav fedtprocent først.....

Træningen derimod er rigtig god træning for transversus abdomomen, sørg for at holde ryggen lige (neutral position) og træk navlen ind således at der er et konstant "spænd" i korsryggen (lænden).

God træning

Link to comment
Share on other sites

Blakice> Hvis jeg har forstået øvelsen, er det vel egentlig bare udholdenhedstræning så jeg tvivler lidt på at man får større mavemuskler af den(ved ikke om det er dit mål). Om de bliver markeret af øvelsen afhænger jo bare af om han er i kalorieunderskud.

Alfa Beta

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det i gør ved min trød. Hehe

jeg vælger kun at svare på den her da jeg ikke kan tage resten seriøst.

Hvis jeg har forstået øvelsen, er det vel egentlig bare udholdenhedstræning så jeg tvivler lidt på at man får større mavemuskler af den(ved ikke om det er dit mål). Om de bliver markeret af øvelsen afhænger jo bare af om han er i kalorieunderskud.

Hmm udholdenheds træning. Tja. Så vidt jeg kan se virker det på samme måde som statisk træning. Hvilket i følge nogen skulle give gode resultater.

Mht definering så er jeg vidst godt ved at være klar over at det ik har noget med træningen at gøre. he

Tak for tilliden. He

Nå men det var mest om den virkede hypertrofi mæssigt jeg var intereseret i at vide.

Link to comment
Share on other sites

Blackice>

Nå men det var mest om den virkede hypertrofi mæssigt jeg var intereseret i at vide.

Uden at kende alt for meget til den ovennævnte øvelse, tror jeg ikke den er optimal. Maven skal jo trænes som en hvilken som helst anden muskelgruppe. Dvs f. eks 3 sæt a 10 reps, hvor det selvfølgelig er hårdt. Da den øvelse du nævner primært træner udholdenhed, er den ikke optimal i forhold til f. eks Hanging hip raises og Hanging Reverse Crunch. Du kan se øvelserne i JS artikkel på Getbighttp://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=346

Alfa Beta

Edited by Alfa Beta
Link to comment
Share on other sites

MORTEN UNGER er IKKE JS. MORTEN UNGER er derimod den tidligere Dr. Evil, men han blev træt af navnet på sin gamle profil, så han oprettede en ny. Det er i hvert fald det jeg mener at kunne huske.

AGV>> Er du ansat hos PET? Hvis du er, bør du nok ikke ta' arbejdet med, når du logger på MOL hjemme foran skærmen..... ;)

BaskeT>> :lol: Go' humor :) , men du kunne have tilføjet et citat og lavet det i citationstegn i stedet for at bruge citatfunktionen. DET er nemlig en rigtig JS

Link to comment
Share on other sites

AGV>> Er du ansat hos PET? Hvis du er, bør du nok ikke ta' arbejdet med, når du logger på MOL hjemme foran skærmen.....  ;)   

Ha ha, nej det gør jeg ikke. Synes bare der var lidt for mange såkaldte ”ligheder”. :4oops:

I øvrigt underligt at denne Morten Unger ikke har svaret på hvorvidt han ret faktisk er JS. :angry:

Mon nogensinde vi hører til Morten igen? ? ? ? ? ?

Link to comment
Share on other sites

[bornholmsk accant on]For FFFanden da osse, jo [bornholmsk accent off]

Totaaaalt skævvrideren tråd. Totaaaal i orden diskussionsfora-humor!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Øhh, til sagen

Husker jeg ikke rigtigt, hvis jeg har læst at grebstræning (evt. Blot i forbindelse med dødløft) blev anbefalet til at give større underarme? Det er da også statisk træning. Hvorfor skulle det så ikke også virke på maven?

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Som Unger skriver virker statisk træning. såfremt det er under belastede forhold. Fx er Squat, dødløft m.f. glimrende til funktionel mavetræning faktisk meget bedre en alle de der mavebøjninger, hvis du spørger de russiske og bulgarske vægt -og styrkeløftere ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har flyttet en række indlæg til garbage. Ingen grund til paranoia i denne situation. Las os holde os til spørgsmålert :)

Jeg beklager hvis der er røget nogle relevandte pointer med i de indlæg der er belvet flyttet. Jeg vil i givet fald det er sket bede folk om, at poste det trådrelevandte indhold igen.

mvh

Arne

Mod

Link to comment
Share on other sites

Fair nok Arne, helt OT, meget noya men ret så sjove. Btw - jeg kan ikke se dem i garbage. Der er ligeså tomt som der har været de sidste mange uger.

Statisk træning er vel tit under belastede forhold, eller kan nemt bliver det - der skal jo blot losses vægt på. Alligevel bliver det i mange mange tråde haglet ned til at været "intet værd". Og så alligevel med undtagelser...

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share