MOL's Tour De France Liga


MaxPower
 Share

Recommended Posts

DAmn det er godt nok spændende idag, som MAX skriver er der virkeligt delte meninger om hvad der bedst kan betale sig at gøre.. mit bud har helt klart været en form for helgardering, hvor jeg har nogle af de bedste sprintere, men ikke for mange af dem hvis der nu skulle komme et udbrud i mål... DEsuden har jeg tænkt meget frem på enkelstarten, hvor det bliver vildt dyrt at skifte et helt sprinterhold ud igen.... Omvent tror jeg det vil være en dårlig idé ikke at sætte et hold til enkeltstarten, da det nok er en af de nemmeste etaper at gætte de første 10 - 15 på.

Spændende spændende spændende ... Bliver det sprintergutterne eller fedterøvene der løber med guldet ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 381
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er så af den mening at man ikke vinder ved at helgardere.

Det er en hverken eller løsning at købe lidt af hvert ;)

Jeg tror nu ikke enkeltstarten er specielt nem at tippe.

De første 5-6 er nok temmelig sikre, men derfra er det ikke så lige til.

PS: Jeg regner ikke med at skifte til fuldt enkeltstartshold :)

Link to comment
Share on other sites

bugger :4ranting:

Så er det spændende hvor meget sprinterne kan skrabe hjem af resterne.

Mader og leth udtalte tidligere på dagen at Bordeaux var den mest prestigefyldte by at vinde i for sprinterne selvfølgelig efter Paris. Jeg er ikke den store tour-historiker, så jeg ved ikke hvornår de sidst var i Bordeaux.

Link to comment
Share on other sites

hold kæft jeg hader det her spil :lol: ej hehe det går bare dårligt.

Når det så er sagt så syntes jeg egentligt ikke så godt om "konceptet" det er alt for let at helgardere sig mod alt muligt. Spørgsmålet er vinder Ullrich eller Armstrong - vi køber dem begge, jeg syntes der er for lidt af de der gætterier og have studeret lidt i forvejen og alt det slags.

Link to comment
Share on other sites

Når det så er sagt så syntes jeg egentligt ikke så godt om "konceptet" det er alt for let at helgardere sig mod alt muligt. Spørgsmålet er vinder Ullrich eller Armstrong - vi køber dem begge, jeg syntes der er for lidt af de der gætterier og have studeret lidt i forvejen og alt det slags.

Jeg er ganske enig.

De bliver nødt til at sætte prisen på ryttere op, ellers har de personer med mest forstand på cykling ikke en fordel.

Link to comment
Share on other sites

Tipstjenstens top 9 

Jeg tror ikke helt jeg forstår ?

Simpelt:

Tipstjenesten laver hver dag en liste, hvor de forskellige ryttere bliver tildelst odds. Det er vist 30 mand i alt, der kommer på listen.

Man kan så bare dagligt tage de første 9 mand og smide dem på sit hold, med nogen få forbehold selvfølgelig, og så klare sig bedre end almindelig godt.

Der var et eksempel, som jeg henviste til, hvor en eller andens kæreste ikke kendte et eneste navn i feltet, men alligevel lå på den samlede 147. plads for et par dage siden.

Det er ikke særlig cool.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig, det er det jeg har sagt hele tiden :devil:

Man skulle tage og seede alle rytterne i ni puljer. Man skule så købe 'en rytter fra hver pulje uden mulighed for at købe og sælge undervejs. Dvs man som manager var tvunget til at vælge mellem Armstrong og Ullrich og mellem Zabel og O'Grady osv.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig, det er det jeg har sagt hele tiden 

Man skulle tage og seede alle rytterne i ni puljer. Man skule så købe 'en rytter fra hver pulje uden mulighed for at købe og sælge undervejs. Dvs man som manager var tvunget til at vælge mellem Armstrong og Ullrich og mellem Zabel og O'Grady osv.

Så bliver det bare lige som tv2s spil. En mellemvej lyder bedre...

Link to comment
Share on other sites

Nemlig, det er det jeg har sagt hele tiden :devil:

Man skulle tage og seede alle rytterne i ni puljer. Man skule så købe 'en rytter fra hver pulje uden mulighed for at købe og sælge undervejs. Dvs man som manager var tvunget til at vælge mellem Armstrong og Ullrich og mellem Zabel og O'Grady osv.

Netop

Det ville også gøre man kunne holde ferie og ikke skulle tjekke den hvergang, næste år kunne man jo lave det ved mol ligaen at man skulle stille med et hold uden at skifte ud undervejs.

se det ville blive sjovt :o

Link to comment
Share on other sites

Nemlig, det er det jeg har sagt hele tiden :devil:

Man skulle tage og seede alle rytterne i ni puljer. Man skule så købe 'en rytter fra hver pulje uden mulighed for at købe og sælge undervejs. Dvs man som manager var tvunget til at vælge mellem Armstrong og Ullrich og mellem Zabel og O'Grady osv.

Sådan er/var det vist i politikens sofacykel - dog ikke med helt så mange puljer.

Jeg var med en enkelt gang for nogle år siden, hvor man skulle vælge 1-2 kaptajner, 1 sprinter og nogle hjælpefolk.

Jeg vil tro de kører efter samme system nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at et stort problem er, at rytterne er for billige. Som det er nu, kunne man stort set fra dag 1 vælge præcist de ryttere, som man ønsker (feks de 9 bedste sprintere eller de 9 øverste i klassementet), og så er der pludseligt ikke overladt meget til tilfældighederne, specielt i pyrenæerne, hvor minste 5 andre, havde præcist det samme hold som mig. Løsningen er simpel: gør de bedste ryttere dyrere, så man er nødt til også at satse på nogle af de næstbedste ryttere.

I øvrigt så vil jeg lige gøre et sidste desperat forsøg på at få SAS-drømmeholdsligaenSAS-drømmeholdsligaen i gang (der er sidste tilmeldingsfrist i morgen).

Ellers må jeg bare konkludere, at Mol'ere ikke aner noget om fodbold :error1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at kunne huske at det var ´97.

Ok, hvis det var i '97, så er det nok årsagen til, at jeg ikke lige kan huske nogen massesprint der. Var der overhovedet massesprint dengang så?

Maxpower jeg hørte også det med, at der skulle være stor prestige i at vinde netop i Bordeaux, men det hvis der ikke har været masseeprint siden måske en gang i 1997, så synes jeg det er lidt ligegyldigt, at de siger det.

Jeg mener, det kan godt være der er stor prestige i at vinde netop der (det har jeg i øvrigt aldrig hørt før. Skulle det være pga. opløbsstrækningen eller at det er en stor by?), men hvis det aldrig bliver en sprint alligevel (jeg siger ikke, at der ikke gør), kan dette jo være ligegyldigt

Link to comment
Share on other sites

I '99 var Bordeaux målby i touren og det endte i massespurt.

link

Der står bl.a. at det er en af de oftest besøgte byer i touren.

Hvorfor den lige er specielt prestigefyldt?

Ved det egentlig ikke, men det er jo en af de større og kendte byer i frankrig - måske det spiller en rolle.

På samme måde kan man vel undre sig over at visse bjerge tilsyneladende er mere legendariske end andre, selv om de nok alle er temmelig stejle :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske, at Mader og Leth tilbage i 90erne kaldte Paris for sprinternes kongeby og Bordeaux for dronningen.

Jeg tror dog sprinterne er ligeglade hvad byen hedder, hvis bare de vinder.

Det er bare utroligt, at de ikke gidder sætte deres hold op for at køre udbryderne ind. Der er kun én fucking sprinter, der har vundet en etape!

De har seriøst fortjent at blive hånet.

Specielt McEwen og Lotto. De byggede hele holdet op for at hjælpe ham til etapesejre. :thumb_down:

Man tar' sig også til hovedet, når de så alligevel forsøger at køre udbryderne ind, hvor det er åbenlyst for sent! :4slap:

Hvad F i H skulle der også være i vejen for, at sætte forfølgelsen ind i god tid?

Bekymrende... Dybt bekymrende!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share