Henning Kristensen


JesperT
 Share

Recommended Posts

Det med doping har været diskuteret meget...men seriøst...en mand der har gode gener og har trænet hårdt i MANGE år (er altså omkring de 38 år) og som lever efter en rimelig streng og velovervejet kostplan...tjae...så kan jeg ikke se det skulle være umuligt... :4whip:

Edited by LAWMAN
Link to comment
Share on other sites

Det var da en interessant video - den er jo lavet i Silkeborg (Equinoxe)

Derudover så er det jo rigtig disco-pumpe træning han har gang i - og med balls to the walls (det ska være hårdt, det der tæller er at man giver sig fuldt ud...) og med failure (det er lige gyldigt hvor om man tager 6, 8 eller 10 gentagelser, det der er vigtigt er at man tager 1 mere end man kan - altid). Det er ikke mængden, det er anstrengelsen af det vi laver, det er ikke den tid vi er i centeret. Der skal være knald på når vi er her - hurtigt ind og hurtigt ud.

Men jeg har også et par spørgsmål:

1) Iøvrigt synes jeg det er interessant at han laver cardio umiddelbart efter styrketræning. Han argumentere godt for det - men holder det? Generelt er holdningen her jo at det skal være seperate dage.

2) Han blander hans post-træning shake med vand i stedet for mælk for at gøre det hurtigt optageligt. - Er det ikke hysteri?

Link to comment
Share on other sites

Video-klippene og Henning Kristensen har været oppe og vende engang før i forumet, der blev der også diskuteret lidt ang. hans "balls to the walls" indstilling. Kan ikke huske om de spørgsmål du stiller blev diskuteret. Good luck searching ;)

Link to comment
Share on other sites

1) Iøvrigt synes jeg det er interessant at han laver cardio umiddelbart efter styrketræning. Han argumentere godt for det - men holder det? Generelt er holdningen her jo at det skal være seperate dage.

Det er vist kun Jarvig, der går og fusker med den holdning! ;) (Helvedet fryser til, før jeg kunne finde på at lægge cardio og ST på forskellige dage - det kan jeg i hvert fald ikke holde til)

Er det i øvrigt ikke noget HIT-agtigt noget, han praktiserer?

Link to comment
Share on other sites

Han blander hans post-træning shake med vand i stedet for mælk for at gøre det hurtigt optageligt. - Er det ikke hysteri?

tjah.. kasseinen i mælken klumper i maven (det er derfor det er langsomt optageligt), og det kunne tænkes at whey'en derfor også bliver klumpet med, når man anvender mælk fremfor vand.

Er det afgørende for om man får resultater eller ej ? NEJ :blink:

Link to comment
Share on other sites

1) Iøvrigt synes jeg det er interessant at han laver cardio umiddelbart efter styrketræning. Han argumentere godt for det - men holder det? Generelt er holdningen her jo at det skal være seperate dage.

Jeg ved ikke helt om det holder, men jeg læste for nyligt en artikel på getbig om det selvsamme..

link til artikel -Tøm glykogendepoterne og forbrænd fedt

Jeg quoter også lige konklusionen:

Resultaterne af denne undersøgelse er interessante selv for dig som ikke er overvægtig, da de viser at man får en betydelig bedre fedtforbrænding hvis man regelmæssigt tømmer glykogendepoterne. Dette er også årsagen til at man bør træne fedtforbrændings træning EFTER styrketræning for at opnå bedst resultater.

:unsure:

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

sokr@tez:

Det er lidt det samme som "fedtforbrændingszonen". Teknisk set forbrænder man jo en større ANDEL af fedt ved lavere intensitet (og med tømte glykogendepoter). Problemet som Styker osv. glemmer er, at det ikke betyder en skid hvilket brændstofmix (fedt/glykogen) man bruger lige nu og her, da det er det samlede kalorieregnskab det handler om.

Ta' f.eks vægtløftere i den lavere vægtklasse. Du kan godt regne med de laver så lidt cardio eller "fedt forbrændingstræning" som muligt. Sjovt nok render de fleste rundt med meget lav fedtprocent.

Det samme kan siges om sprintere... de forbrænder en helvedes masse kalorier ved deres træning (spurt og vægttræning), og er konstant ultra-rippede, uden brugen af "fedtforbræninstræningen" og andet vrøvl.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare vildt så meget protein-pulver han spiser i løbet af dagen - han lever jo ikke af andet!

Jeg ville i hvert fald ikke kunne blive mæt af at spise protein-müsly til morgenmad, shake til frokost med 3 æbler, og så til sidst en protein-pandekage til aftensmad... hmm... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare vildt så meget protein-pulver han spiser i løbet af dagen - han lever jo ikke af andet!

Jeg ville i hvert fald ikke kunne blive mæt af at spise protein-müsly til morgenmad, shake til frokost med 3 æbler, og så til sidst en protein-pandekage til aftensmad... hmm... :blink:

Tror du har misforstået noget! Han drikker de shakes og spiser æblerne inden frokost og efter frokost. Han siger i vidoen at de har en god kantine på hans arbejde hvor han får magert kød!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set ham på stranden et par gange... Han ser en del større ud i virkeligheden end på de video klip. Imponerende det er han i hvert fald.

Ja han ser MEGET større ud i virkeligheden! Han lignede mere en der burde stille op i bodybuilding end fitness. Jeg synes det er meget imponerende han er nået så langt uden hormoner!

Link to comment
Share on other sites

Det med doping har været diskuteret meget...men seriøst...en mand der har gode gener og har trænet hårdt i MANGE år (er altså omkring de 38 år) og som lever efter en rimelig streng og velovervejet kostplan...tjae...så kan jeg ikke se det skulle være umuligt... :4whip:

Ifølge denne hjemmeside har han kun styrketrænet siden 1994 :blink:

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share