Program som kræver minimal tid


MN
 Share

Recommended Posts

Jeg har meget lidt tid, men vil gerne have et program som giver optimale resultater ved træning 1-2 gange om ugen.... Jeg ved godt det ikke er optimalt at træne 1-2 gange om ugen men det er hvad jeg har tid til.... Der ligger et program her på MO under artiklerne, som kører udelukkende på 5 øvelser..... Det synes jeg ikke lyder optimalt, men har i et godt forslag til et program som kan trænes 1-2 gange om ugen!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Prøv at køre det her program 1-2 gange pr. uge:

20 rep breathing squats  1 sæt x 20 reps

Dødløft  2 sæt x 4-6 reps

Bent over rows  2 sæt x 6-8 reps

Bænkpres  2 sæt x 6-8 reps

Militarypresses  2 sæt x 6-8 reps

Dips 2 sæt x max reps  (smid vægt på hvis du kan tage mere end 12 reps)

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Alle sæt er work sets. Da du ikke kan køre mere end 1-2 gange i ugen, så er det OK at køre alle sæt til failure, eller i det mindste tæt på. Øg vægten så tit det er muligt. Ikke optimalt, men tæt på det under de forhold du har at træne under.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige et eksempel på breathing squats:

This is an exercise popularized by Randall Strossen in his book “Super Squats”. In Strossen's program, you do one set of 20 reps with at least three deep breaths in between every rep. You're supposed to perform these 20 reps with your usual 10 rep poundage. Traditionally, light pullovers have been performed after this grueling set of breathing squats to "assist in expanding the rib cage."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share