Benstræk vs squats


Baardi bilder
 Share

Recommended Posts

Du vil helt sikkert beholde din muskelmasse, men hvis du holder op med at træne squat og dødløft, vil du formindelig blive svagere i disse - her er tale om use/disuse princippet i al sin enkelthed!

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Da jeg synes min squat-booty er ved at blive for stor, har jeg overvejet at skifte squats og DL ud med benstræk og bencurls. Mit spørgsmål er så, om jeg kan holde al min masse og styrke i lårene?

Det var da helt utroligt, hvad der sker mens jeg er væk. Seriøst sissyboy-tilstande efterhånden i OBBC :blink::chicken:

Men for at være lidt seriøse igen igen... :4whistling:

Du kan enten vælge den lette løsning og køre et par maskinøvelser. Det mister du naturligvis noget styrke på i forhold til squat og dødløft. Et anden alternativ er at omlægge squatstilen med stangen højt på ryggen, smal fodstand, og evt. file på dybden, da dybden faktisk har stor betydning for aktiveringen af Gluteus-strukturen(Mindre dybde - mindre røv) Hvad du så gør med dødløft, tja....

Link to comment
Share on other sites

Da jeg synes min squat-booty er ved at blive for stor, har jeg overvejet at skifte squats og DL ud med benstræk og bencurls. Mit spørgsmål er så, om jeg kan holde al min masse og styrke i lårene?

Hvor høj er din fedt % ??

Med mindre den er lavere end 10 % synes jeg du skal cutte fedtet væk inden du dropper squat og dødløft! Jo lavere fedt % jo mindre røv ;)

Link to comment
Share on other sites

Aldrig har jeg grinet min røv i laser så meget! :lol:

xax, hvordan kan du overhoveder betvivle min passion for squat og dødløft!???? ;)

Jeg har trods alt lige lavet en ny RAW squat PR på 215 kg! :devil:

har jeg overvejet at skifte squats og DL ud med benstræk og bencurls. Mit spørgsmål er så, om jeg kan holde al min masse og styrke i lårene?

Yea rigth! :bigsmile:

Den dag jeg holder op med at squatte og dødløfte ligger jeg sgu' i graven! Og svaret kender jeg jo selv....

Maxløft:

Raw squat MAX: 215 kg

Raw dødløft MAX: 235 kg

Andet:

Dødløft: 20 reps med 30 sek. pause med 170 kg

6 reps med 200 kg

5x5 x 100 - 200 kg

Squat: 5x5 x 100 - 175 kg

3x3 - 190 kg

Hvordan skulle leg extension og leg curls opretholde masse og styrke hvis jeg droppede squat og dødløft!!??? :)

jsc er en stor spøgefugl............ ik' jsc! :)

Det er også noget skidt at jeg har slået cookie til så jeg automatisk logger ind på mol.......... ;)

Link to comment
Share on other sites

xax, hvordan kan du overhoveder betvivle min passion for squat og dødløft!???? ;)

Jeg har trods alt lige lavet en ny RAW squat PR på 215 kg! :devil:

Fordi du er en rigtig lille diskopumper når det kommer til stykket. ;) Vi ved jo godt du træner guns for imponere tøserne, så hvis de nu begyndte at kommentere at din røv var for stor, så vil du garantere gøre noget ved det :chicken::tongue:

Jeg blev dog lige briefet af jsc for 10 min siden, at det var hans lille joke... :lol:

Link to comment
Share on other sites

HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAH :lol: :lol: :lol:

Først ved 7. gennemlæsning forstod jeg sammenhængen (damn, jeg er ved at blive sløv i pæren <_< ).

Det er lækker humor jsc. :lol:

Jeg tabte sq også underkæben, da jeg læste Baardi's oprindelige indlæg. :lol:

Link to comment
Share on other sites

hmm....ok, det kan godt være at jeg er sløv idag fordi at det blev sent igår.......og det kan også godt være at de breezere var så dejlig kolde, at jeg fik flere end jeg burde............men jeg er altså ikke sikker på at jeg har fattet joken.....??? Medmindre at jsc, skrev "bardis" første indlæg, fra bardis profil......??? (nederen, at jeg ikke bare kan holde min kæft med, at jeg ikke er sikker på at jeg har fattet noget somhelst...........men vil jo gerne ku grine med på et tidspunkt!!) :bike:

Link to comment
Share on other sites

hmm....ok, det kan godt være at jeg er sløv idag fordi at det blev sent igår.......og det kan også godt være at de breezere var så dejlig kolde, at jeg fik flere end jeg burde............men jeg er altså ikke sikker på at jeg har fattet joken.....??? Medmindre at jsc, skrev "bardis" første indlæg, fra bardis profil......??? (nederen, at jeg ikke bare kan holde min kæft med, at jeg ikke er sikker på at jeg har fattet noget somhelst...........men vil jo gerne ku grine med på et tidspunkt!!) :bike:

Grin bare atom...du har fattet pointen....

godt gåwet JSC det er sgu god værkstedshumor :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share