i superform, men også en smule vækst?


futte
 Share

Recommended Posts

Jeg håber nogle kan hjælpe mig. Jeg er en idrætudøver, som er på vej til en karriere inden for min sport, problemet for mig er jeg er meget dårlig til at motivere mig til at træne pga dårlige hjælpere/Rådgivere.

Jeg vil meget gerne i en superform med stor udenholdenhed, samtidig med at jeg gerne vil have en flot og veltrænet krop, så som rigtig flot vaskebræts mave, lidt større overarme, og større brystkasse., og selvfølgelig alle muskelgrupper markeret.

HVem kan hjælpe mig med at sætte et program op for dette?? Jeg kan træne hver dag, og vil det hjælpe for mig at tage kreatin?

Håber jeg kan få hjælp til et rigtig godt program, som evt kan køres det næste års tid.

Link to comment
Share on other sites

:biggrin:

He det lydder som om du regner med at det er noget som du får i løbet af et halv år....

Du mangle altså rimelig mange væsentlige oplysninger:

Alder.

Vægt.

højde.

Trænings erfaring.

Trænings muligheder, altså redskaber og lign.

trænings dage til rådighed?

Kendskab til øvelser?

Link to comment
Share on other sites

MO angiver forskellige programmer som fint kan anvendes med de mål du har. Alternativt kan du prøve følgende program, som burde få dig i form til at varetage din sport og samtidig give dig en mere muskuløs krop:

Mandag:

Bænkpres 4 sæt 6 reps

Skråpres 3 sæt 8 reps

Chins 3 sæt 6-8 reps

Barbell rows 4 sæt 6-8 reps

Laterals 3 sæt 8 reps

bent laterals 2 sæt 8-10 reps

mavetræning

Tirsdag:

45 minutter kredsløbs træning

Torsdag:

Squat 4 sæt 6 reps

Bencurl 3 sæt 8 reps

CG bænkpres 3 sæt 6 reps

pressdown 3 sæt 8 reps

pull up rev. grip 3 sæt 6-8 reps

curls (barbell eller dumbell) 3 sæt 8 reps

Mave træning

Fredag:

45 minutter kredsløbstræning

Programmet er blot et forslag, og der er hundredvis af andre program oplæg som kan være lige så gode. Prøv evt at "shoppe" rundt på dette sites forskellige forums, der er mange gode oplysninger og programforslag at hente. Vigtigst af alt: Fokus bør være på basisøvelserne for at opbygge en funktionel muskuløs krop, og du bør fokusere på konditionstræning (løb, cykel, step, etc) for at forbedre din kondition.

Link to comment
Share on other sites

ja det vil ihvertfald være et program som giver resultater for de fleste. Uden tvivl.

Men igen det er ikke noget man blive stor og muskuløs af på en måned. For et sådant program findes ikke.

Thommases råd er rigtig godt. Kig lidt her på MO og læs de mange indlæg af samme karakter som dit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam ikke regnet med at om 2 måneder står jeg som en ny van damme. Jeg  har sat mig for at bruge den tid det tager, og så gå 100% seriøst ind i det. det vil sige lave mine spisevaner om, NUL alkohol osv.

For at svare på blackice svar, så er jeg 24 år. 177 høj, og vejer 79 kg.

Jeg har ikke den store erfaring indenfor træning, men løber når jeg har haft tid, og hvad styrketræning angår har jeg ikke haft et ordenligt program, men bare taget 15 reps, 2-3 gange.

Jeg mås ige ud over en rigtig god kondition, vil jeg meget gerne have lidt større overarme, og så en flot vaskebræt mave.

Hvad med vitaminer, kosttilksud, kreatin ?? Skla jeg tage noget af det, og vil det give et bedre/hurtigere resultat??

Link to comment
Share on other sites

Hovsa, jeg glemte at svare på 2 ting. Jeg har fået adgang til Team Danmarks trænings center i Århus, og der er alle de redskaber jeg skal bruge, samt jeg kan få målt mit iltforbrug og den slags.

Jeg har sat 2-3 timer af hver dag til at træne i. NU SKLA DET VÆRE!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Thomas´ program ville være udmærket. Med det skal du nok opnå gode resultater, især hvis du er ny indenfor styrketræning.

Du kan ikke udelukkende træne overarme, bryst og mave, din ryg og dine ben skal ogs trænes!! Godt nok har dine ben ikke indflydelse på dit bryst, men det vil se dumt ud med en flot overkrop, hvis du har slappe tynde stænger nedenunder. Derudover vil det da ogs være en fordel med stærke ben som motocross- kører??

Det samme gælder med ryggen. En stærk ryg er roden til alt godt :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Pas på den Brian indstilling ja. Det med vaskebrædt og store arme ser virkelig tåbeligt ud.

Så træn hele kroppen som obersten siger. Det andet holder ingen steder.

En god træning tager ikke 3 timer om dagen. Den tager måske 5 timer om ugen, eller 4 timer. Det kommer du langt med. Protein kan du godt bruge. Hvis du ikke drikker og spiser meget mælk , tun, kød. Så drik en god protein shake efter din træning. Sats på Tre gange træning pr uge, a en time. Det vil være en fair start. hvis du vil være stor og flot er det svært at bevare din konditions træning. WG skal du umildbart kun bruge hvis du har problemer med at tage på. Og din vægt og højde taget i betragtning lydder du ikke som en splejs.

Link to comment
Share on other sites

Med vægt på :exclamation:

Ved mavebøjninger skal du ligge en vægtskive på brystet der svarer til at du kan lave ca. 12 reps

Lav også andre øvelser, se f.eks. i øv. biblo. her på MO.

Mht. kreatin? Jeg vil anbefale at du venter lidt. Du kan  sagtens opnå gode resultater uden, så ser vi på det igen om et halvt år  :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt, at hvis man træner biceps med håndvægt, så får man store hjørnetænder, og ens nabo får lønforhøjelse  :bojo:   :clown:   :entlueft:   :biggrinbounce:

Men heldigvis er det ikke forbudt selv at tænke sig lidt om... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share