Program fra Brooks Kubik


MILO
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

For lige at være lidt med igen her på forummet har jeg postet et link til et styrkeprogram fra Brooks Kubik (manden bag "Dinosaur Traning"!) - hvis det ikke lige var fordi jeg har fundet "nye horisonter" i vægtløftningen var det nok den type program jeg ville satse mine penge på....

http://pub26.ezboard.com/foldschoolstrengt...picID=103.topic

Så fremover behøver I ikke spørge efter et effektivt træningsprogram eller ændringsforeslag til jeres nuværende rutine... svaret er i ovenstående link! ;)

hej...

Link to comment
Share on other sites

T: klik på det...

Blackice: Hejsa... nej intet nyt - programmet er sammensat omkring "the big three" og kræver som sådan bare at man træner rø.. ud af buskerne - så gi´r det med 110% sikkerhed resultater - vel at mærke BÅDE styrkemæssigt men oxo muskestørrelsemæssigt...

simpelt - men godt!

hej....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal sammen med en ret uerfaren kammerat til at træne i center til januar. Evt sidst i Dec.

Jeg skal stå for hans program efter som hans viden på det punkt er =0.

Jeg er lidt i tvivl om hvad der er optimalt.

Jeg kunne ikke helt se hvor mange trænings dage det kræved det program du postede milo?

Vil du mene at sådan et program er fornuftigt for både uerfaren og så en som har trænet lidt (læs MIG)

Jeg kan læse at du mener at dette er PROGRAMMET både for ham som ønsker styrke og størelse. Jeg VED godt at man ikke kan generalisere og det som er god for den ene er måske ikke godt for den anden. Men jeg overvejer lidt at droppe det program jeg kører nu når jeg begynder i center.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Blackice....

Som du kan se har Brooks fordelt øvelserne ud på 3 sessions (dage) - om du træner 3 gange på 5 dage/ 3 gange på 7 dage eller evt. 3 gange på 10 dage er ikke så vigtigt - det vigtigste er hele tiden at øge vægten på stangen når det er muligt.

Efter min mening er programmet helt fint for nybegyndere som øvede - det er ikke noget revolutionerende eller specielt program - bare godt gammeldags hårdt arbejde på de tre "power-lifts" og så lidt assistanceøvelser.

hej....

Link to comment
Share on other sites

Ok det er egentlig ikke så slemt. Jeg regnede alligevel med 3 dage på mit nye program.

Spørgsmålet er lidt for mig om hvor optimalt det er til at gaine "pæn" masse. Som du kan se i mit indlæg med mit "nye" program har jeg stadig mange øvelser.

Det minder meget om 5x5 programmet . Det er lidt af det samme princip det bygger på jo.

Link to comment
Share on other sites

Hold fast jeg sidder i en stor koger. Eller det skulle man tro..

Hmm Lige meget. Bare glem det..

Når jeg siger Pæn masse, mener jeg definering. Og ordet siger i sig selv at det er et spørgsmål om at Tone musklerne .Så det ved jeg godt ikke har noget med det at gøre..................

Men der er vel trods alt en grund til at alle BB`erne køre mange små iso øvelser?

eller er de blot fordi de er lamme?

Link to comment
Share on other sites

hvad er alle BB'er? Er det kun dem vi ser i Mr. Olympia og lign. eller er det stort alle som træner nogenlunde dedikeret, f.eks.  hovedparten af det mandlige klientel rundt omkring i de danske centre?

Hvis det er det sidste, så skyldes det først og fremmest uvidenhed om øvelser, og at folk som regel mere er interesseret i fremvise deres arme og bryst (Bryst/Biceps syndromet), og de selv mener at det ville være bedst at køre 39 milioner forskellige øvelser med kabel og maskiner jvf. "Det gælder jo om at variere øvelserne hele tiden..."

Her er der altså tale om at være lam, uviden, dum eller hvad man nu vil kalde det. :biggrin:

Jeg mener at blandt "almindelige" BB'er er  det kun et fåtal af dem, som egentlig kan tillade sig at bruge mange isolationsøvelser.

Med profferne er det noget helt andet. De har som regel fundamentet i orden og deres behov er nok nærmere at finpudse dimensionerne på deres krop. Hertil er isolationsøvelserne altså ganske glimerende... :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice....

Grunden til at jeg postede linket til Brooks programforslag var dels at jeg havde lyst til at komme på banen i forummet igen, men også fordi jeg synes programmet er så dejlig simpelt og ligetil, men samtidigt vil det (hvis man træner HÅRDT og MÅLRETTET!) give gode resultater for alle...

Som Brooks selv antyder i de sidste par linier er programmet et rigtigt godt og solidt grundlæggende program. Det betyder også at det mest henvender sig til begynderen - eller den som har besluttet sig for at droppe Muscle & Fitness programmerne til fordel for noget mere jordnært og styrkerelateret!

En mere øvet løfter ville også sagtens kunne få gode resultater med programmet - det handler jo trods alt primært om at smide flere kilo på stangen når det lader sig gøre - men han/hun ville nok hurtigt komme til at kede sig, da programmet er så grundlæggende som det er.

Den mere øvede ville nok inkludere nogle flere assistanceløft, bænkpresse/squatte fra bundposition og/eller skiftende højder, inkludere lockouts, ændre på antal sets/reps (singles, doubles, 5/4/3/2/1-sæt - mange sæt/få sæt/back-out sæt) etc. etc.

Man ville måske også inkludere nogle "odd-object" løft/momenter både som grebtræning men også allround-styrke og kondition samt for at bryde monotomien.....

Som du ser er der mange muligheder for den øvede løfter - men grundstenen i ens træning kunne sagtens stadig være det oprindelige program!

Og ja - det minder meget om "5x5"-programmet (jeg går ud fra du mener det program jeg engang postede til dig??)

Derfor var mit indlæg med linket faktisk ikke stilet til dig (og andre af "de gamle" på MO) - DU burde jo allerede være godt igang med et lignende program og måske allerede så småt kunne begynde på de ting jeg nævnte for den øvede løfter - som jeg skrev tidligere ... der er INTET nyt under solen i Brooks program ;)

hej igen....

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Jeg tror jeg vil bruge programmet til min Kammerat, som aldrig har prøvet Seriøs Dødløft, squat, eller BP eller noget andre RIGTIGE basis øvelser.

Ja jeg er selv igang med et program som bærer på nogle af de samme grundsten. Nogle vil nok mene at det stadig ikke er optimalt, og det er det nok heller ikke.

Men det kommer nok.........

Men ja Milo, det er et godt program, simpelt, og vil nok kunne lærer både øvede og lidt mere erfarne nogle gode ting.

Link to comment
Share on other sites

Nogen bodybuildere kører en masse små iso øvelser, men for fanden da kun dem, der ikke har fattet et klap af, hvad der foregår.

Hovedparten af den del, der hårdnakket hævder at isoøvelser har givet den virkelig gode resultater, har sikkert været på krudt. Resten har bare en genetik der virkelig sparker røv...

Argumentationen - jamen du kunne have været meget større og stærkere, hvis du havde kørt andre øvelser - holder ikke særlig godt overfor en der allerede vejer 120 kg. :biggrin:

Men til gengæld har vejen for dem været længere end nødvendigt - og bestemt dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Jep det er jo lige det.

Mange er på krudt, og det er ikke til at sige hvem der er og hvem der ikke er. Nogle vil også altid nægte at have taget krudt, selvom man ikke er i tvivl om de har taget noget.

Det er rigtigt at argumentationen ryger i vaken hvis gutten allerede vejer 120kg. Så er den svær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share