Tidskørsel (d. 18.7.)


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Efter dagens tidkørsel ser det faktisk bedre ud for Armstrong, ærgerligt nok.

Ulrik kan ikke følge med i bjergene. Og trods Vinokourovs overraskende styrke så tror jeg ikke helt han kan holde nveaut. Jeg tror skam at Vinokourov holder top tre-fire stykker, men ikke mere.

De eneste, jeg pt. mener har styrken til at rykke lidt eller meget (relativt selvfølgelig) fra Armstrong i Pyronærene er Tyler og Euskatel-dregene ;) - desværre er de alle lidt for langt efter Armstrong til virkelig at udgøre en trussel.

Tror dog turen slutter således:

1. Armstrong (klare sig ikke suverænt i år, men er overall fint med = godt no til sejre)

2. Tyler (taber lidt på næste tidskørsel, men vil kører fra Ullrich og Vinokourov i bjergene)

3. Vinokourov (taber til Tyler og Armstrong i bjergene - og Ullrich i tidskørslen. Men sammenlagt nok til tre'er)

4. Ullrich (taber en del i bjergene)

Link to comment
Share on other sites

..der er jo en tidskørsel til på turen, og at han kørte dårligt i alperne kan jo skyldes at han vist var småsyg der...

Ja, og så må vi IKKE glemme at Ullrich har forberedt sig på en helt anden måde end de andre til Touren 2003. Jeg tror godt man kan gå udfra at hans formkurve har været opadgående hele foråret, og det er ikke utænkeligt at han ikke er toppet endnu. Hvis det er tilfældet, så kan det være han kan præstere meget mere i Pyrenæerne, end han gjorde i Alperne.

Jeg er ikke enig i Jarvig´s vurdering af topplaceringerne. Jeg tror IKKE at Hamilton er god nok til at køre sig i top 3. Jeg tror tilgengæld at Ullrich er ved at køre sig i så god form, at han er en trussel for 1. pladsen. Jeg tror dog alligevel på at Armstrong holder den.

Mit bud er....

1. Armstrong

2. Ullrich

3. Vinokourov (eller måske en Euskatel rytter, hvis en af dem kommer på et godt togt i Pyrenæerne).

4. Hamilton

Og er Ullrich opadgående, så kan man måske godt bytte rundt på 1. og 2. pladsen. Jeg er ihvertilfælde ret sikker på at de 2 pladser står mellem Ullrich og Armstrong. Og jeg er også sikker på at Hamilton IKKE er stærk nok til top 3.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ullrich behøver ikke nødvendigvis at køre fra Armstrong i bjergene.,.. hvis han laver en "Beloki" og holder sig til ham bliver sidste tidskørsel uhyggelig... det, sammen med angreb fra alle og enhver i pyrneerne..det bliver monster spændende (og jeg tager til Norgen Søndag aften :( :( :angry: og mister..som sedvanlig et par forrygende etapper )

Link to comment
Share on other sites

Ja, og så må vi IKKE glemme at Ullrich har forberedt sig på en helt anden måde end de andre til Touren 2003. Jeg tror godt man kan gå udfra at hans formkurve har været opadgående hele foråret, og det er ikke utænkeligt at han ikke er toppet endnu. Hvis det er tilfældet, så kan det være han kan præstere meget mere i Pyrenæerne, end han gjorde i Alperne.

Det vil jeg være tilbøjelig til at give dig ret i. Faktisk synes jeg at man kan se, at Ullrich har en lillebitte "dunk". Det er selvfølgelig ikke meget, men i forhold til de øvrige ryttere som jo er fuldstændig afpillede, skinner det alligevel lidt i øjnene. Det KAN være, at det blot er fordi han sad mere foroverbøjet på enkelstarten end de øvrige, og dermed er bedrag, men det er jo heller ingen hemmelighed, at manden virkelig har haft vægtproblemer i ny og næ. Jeg håber vildt og inderligt at formen får det sidste nøk opad her i weekenden, FOR SÅ ÆDER HAN SGU ARMSTRONG!!! Yeah :devil: :4mewantfood:

Go Ullrich!!!

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg være tilbøjelig til at give dig ret i. Faktisk synes jeg at man kan se, at Ullrich har en lillebitte "dunk".

Det havde han også det år han vandt, og dengang snakkede man simpelt hen om, det var hans lunger. :blink:

Så jeg tror "skindet" bedrager.

Og jeg tror han fyrer den af i de kommende dage - og jeg ser ham også stadig som toer - og er nu en reel udfordrer til Armstærk, efter den FANTOM-enkeltstart, han leverede idag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror stadig at de sidste bjergetaper bliver domineret af Euskatel mandskabet, med Zubaldia og Iban mayo i hovedrollerne...

Jeg tror ikke på at Jarvig har ret i at Tyler slår Vinokurov i bjergene, det strider klart imod hvad vi hidtil har set, hvor Vinokurov har været den dominerende af de to... Her skal vi jo heller ikke glemme at Jarvig vist ligger på en af de sidste pladser i manager spillet så hans viden om cykling er nok begrænset ;) ;) :lol: :lol:

Jeg er helt enig med TJ i at slaget står mellem Armstrong og Ullrik, med Vinokurov - Tyler og Zubaldia/Iban mayo som jokere !

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke for at trække i land. B) Men min "analyse" bygger på en forudsætning.

Nemlig at "eksplosive" bjergryttere, der ligger godt til i klassemantet går til angreb i Pyrenærene - jeg tænker selvfølge her mest på eukartel-drengene.

OK - Ullrich ser bedre og bedre ud. Men selv med topform, er han altså ikke eksplosiv i bjergene. Han holder et hårdt tempo (ala Indurian), men er ikke god til at skifte tempo. Så hvis f.eks. Mayo rykker, så ryger Ullrich af. Jo, han vil da komme nogenlunde tilbage grundet hans flotte gennemsnitstempo - men tabe tid vil han helt sikkert.

Vinokourov har ikke set helt godt ud når Mayo/Beloki har angrebet. Hver gang er han blevet sat. På d'huez (fuck - hvordan staves det?)kom han op fordi førergruppen satte farten ned. På den sindsyge stejle 2. kategoristigning (næstsidste stigning på etaben hvor Beloki styrtede) blev han også sat og kom kun med nød og næppe med op da Tyler satte efter Beloki, Armstrong og Mayo. Kort og godt, jeg synes Vinokourov (ud over trods alt at have kørt imponerende flot) har været heldig flere gange, hvor han reelt var sat - et held han ikke fortsat kan leve på.

Overfor dette er der Tyler. Reelt set har han kun tabt tid tre gange.

1. Holdstidskørslen - til Ullrich, Armstrong og Vinokourov

2. Alpe d Huez - til Mayo

3. Enkeltstarten - til Ullrich, Armstrong og Vinokourov

Holdtidskørselen er da bare sige - tjaaa, det var ikke hans skyld. På alpe d huez var Mayo bare vild. Og i enkeltstarten siger han selv, at han bare havde dårlige ben på dagen.

Alt i alt har ingen udover Mayo (udover enkeltstarten) taget tid fra Tyler face to face. Ikke nok med det. Kravebenet har det helt sikkert bedre end for en uge siden = endnu bedre (alt andet lige). Og for det andet, der er endnu mere imponerende - på alpe d huez. Her satte Beltran (der jo er på Armstrongs hold) som det huskes et sindsygt tempo på de første meter. Et så højt tempo at Armstrong brokkede sig over, at han havde kørt alt for stærkt. Resultatet var da også, at der kun sad Heras, Armstrong og Mayo.........og Tyler tilbage. ;)

Disse ting sammenlagt peger kun i en retning - set fra min side, med den nuværende viden.

De stærkeste bjergryttere i årets tour er Mayo, Beloki (udgået :( ) og Tyler. Lige efter Armstrong og Heras. Og et lille stykke herefter Ullrich og Vinokourov.

På enkeltstarten var Ullrich flyvende, Armstrong og Mayo kørte på niveau, Vinokourov kørte (ikke langt) men noget over evne, og Tyler havde på dagen lidt dårlige ben.

Igen dette siger mig: Armstrong nok stadig et mulehår foran de andre samlet set. Tyler er simpelthen stærkere end Ullrich og Vinokourov samlet set, men har lige 1-2 minutter for langt op til Armstrong til, at man 100 % tror på det. Hvis Tyler pt. stadig lå på 4. pladsen med med et minus på kun f.eks. 1.30, så ville jeg lægge alle pengene på Tyler. Nu må de lige akkurat gå til Armstrong. ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jarvig> Mon ikke du overvurderer Tyler lidt, i hvert fald, vil jeg gerne vædde på, at ullrich kommer før ham. Det er muligt, at han kun har tabt tid direkte til Mayo, men han har heller ikke vundet tid fra nogen, da han kun følger med, og endnu ikke har foretaget nogen angreb. Det kan Armstrong tillade sig, fordi han allerede har trøjen, men jeg tror ikke på, at Tyler kan ikke leve på, at de andre falder af.

Link to comment
Share on other sites

Chris27 -> Jo, det er da ganske muligt. Men jeg bygger det på, hvad vi rent faktisk har set. Og ud fra dette ser Tyler stærk ud. Men det er klart, at man ikke 100 % kan bygge et skud på historiske observationer. ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hmm Jarvig det Tour de France jeg hidtil har set er Tyler nu ikke stærkere end Ullrik og Vinokurov i bjergene, tværtimod :poking: hehe

Jf mig selv tidligere:

Jeg tror ikke på at Jarvig har ret i at Tyler slår Vinokurov i bjergene, det strider klart imod hvad vi hidtil har set, hvor Vinokurov har været den dominerende af de to... Her skal vi jo heller ikke glemme at Jarvig vist ligger på en af de sidste pladser i manager spillet så hans viden om cykling er nok begrænset    

hehe :lol: :lol:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Jajajaja - mæsk du dig bare. :D

Selv mestre fejler.

PS: Jeg har slet ikke handlet siden løbet er startet - synes det er snyd. Jeg ser heller ikke Riis ligepludselig købe Ullrich under touren. ;)

Forskellen er: Vi kan - det kan Riis ikke - det kunne han iøvrigt heller ikke inden touren. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ullrich slog Tyler, så lidt spåmand er jeg trods alt :)

PS: Jeg har slet ikke handlet siden løbet er startet - synes det er snyd. Jeg ser heller ikke Riis ligepludselig købe Ullrich under touren

tsk,tsk, som økonom burde du jo have lært om nyttemaksimering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share