hvilket pulsur?


løber
 Share

Recommended Posts

Øv øv... Det gamle ur gik i stykker... Så nu skal jeg ud og have et nyt. budgettet hedder lige omkring de 1000kr. Mere vil jeg ikke ofre på det. Det skal også være et ur man kan være bekendt, at gå med til daglig, det vil sige ikke alt for voldsomt ;)

Jeg har kigget på følgende hos pulsure.dk, de er umiddelbart de billigste så vidt jeg ved....

Cardio Sport GraphX

Polar s120

Reebok PRECISION TRAINER

Jeg bruger det til løb og cykling. Jeg har ikke brug for de sindsyge avancerede funktioner, bare et godt pålideligt ur og træningsredskab....

Gode råd og foreslag modtages....

:) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg ville nok vælge polar. Har selv et s-410 som jeg er meget glad for. En god ting er at du kan programere intervaltræningspas i uret (jeg ved dog ikke lige om s-120 kan). Det er kanon godt!!

Hvis du kunne finde på at bruge uret i forbindelse med løbebånd eller kondicykel i et center, så passer polars sendere normalt til alle maskiner... Det ved jeg ikke om du kan bruge til noget?!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok vælge polar. Har selv et s-410 som jeg er meget glad for.

Hvordan virker det med uplink/downlink til computeren ? Jeg synes det "lyd" interface lyder (no pun intended) noget skummelt, besværligt og upålideligt.

En god ting er at du kan programere intervaltræningspas i uret (jeg ved dog ikke lige om s-120 kan).

I følge polars hjemmeside så kan den godt, der er dog ikke interval-alarmer ifølge den lille folder jeg har liggende.

Polars A-serie er en del billigere, men de kan vist heller ikke meget andet end at vise pulsen.

Det billigste kan ikke engang vise klokken, men det lever op til kravet om ikke at være alt for klodset :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan virker det med uplink/downlink til computeren ? Jeg synes det "lyd" interface lyder (no pun intended) noget skummelt, besværligt og upålideligt.

Det virker faktisk fint. Og så sparer man jo også 400 kr. til et interface...

MEN hvis jeg skulle ud og købe ét nu så ville jeg nok købe et af de større (s-710), da de kan gemme 99 træningspas, hvor s-410 kun kan gemme ét :(

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Takker for svarene.

Hvordan med aflæsning under løbeturene, har reebok uret stort nok display?. Det var primært det, som tiltaler mig ved 120'eren.

Jeg vil gerne have lidt mere en bare puls. Jeg bruger meget at løbe efter mellemtider, og pulsintervaller, derfor har jeg som min brug for min/max/avr på hver split.

Det jeg har nu er voldsomt avanceret, med højdemåler og en hulens masse funktioner jeg alligevel aldrig har gidet sætte mig ind i, feks skulle det kunne måle hvor hurtigt man kører på ski, hvis man indstiller højden....

:)

Link to comment
Share on other sites

Hej løber,

Jeg er den glade ejer af et S210 som jeg valgte fordi det var det mindste som havde intervalfunktion.

Der er dog også pulszoner på 120, men der skal du selv holde øje med tiden.

Indlæsning af løbeprogram sker simpelt ved at holde uret op til en højtaler. Det er sket en gang at hele programmet ikke kom med, men så fik den bare en gang til. Det tager vel 5 sek for et program.

Man kan ikke hente data ned til computeren, men så nøjagtige analyser har jeg heller ikke brug for.

For mellemtiderne gemmes max- og gns-puls på 210 og kun gns. på 120. Polarurene kan ikke gemme min-puls men til gengæld kan du se hvor lang tid du har ligget i, under og over hver enkelt pulszone.

Håber du kan bruge det.

Holsta

Link to comment
Share on other sites

Polar er de andre maerker langt overlegen

He he, nu er det ikke fordi jeg vil starte en større diskussion om Polar-pulsurene kontra alle andre. Jeg har aldrig selv ejet sådan en Polar-ting, MEN jeg kan forsikre alle og enhver om, at jeg kender rigtig, rigtig mange cykelryttere, som synes deres dyre Polar-ure er overvurderet ift. prisen.

Typiske problemer er at skidtet kan finde på at nulstille træningspasset under en tissepause :angry: og det rigtig, rigtig sjove.... at det tit crasher helt og aldeles, når man kører under højspændingsledninger :w00t: Og nå ja, så er der jo lige det der med watt-måleren, der måler upræcist :(

Hermed ikke sagt at Polar laver ringe kvalitet, jeg har bare på fornemmelsen at Polar har haft held til at lancere sig som en mærkevare, det er værd at betale ekstra for, og det vil jeg godt sætte spørgsmålstegn ved :)

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Typiske problemer er at skidtet kan finde på at nulstille træningspasset under en tissepause :angry: og det rigtig, rigtig sjove.... at det tit crasher helt og aldeles, når man kører under højspændingsledninger :w00t:

Det er korrekt. Jeg ved ikke med S-serien- men mine eneste invendinger mod mit Xtrainer+ ewr at det nulstiller efter 5 minuters pause - ok hukommelsen slettes ikke, men man skal starte på ny fil. Jeg kan ikke altid køre på stien langs Kystbanene fra Klampenborg og nord på pga. køreledningerne åbenart forhindre den trådløse kommunikation. Jeg kan nu godt forstiille mig at det er et mere generelt problem for trådløse computere.

Ikke desto mindre synes jeg stadig at dere produkter er gedigne - men selvfølgelig er der andre mærker der også virker ok!

Link to comment
Share on other sites

S-serien genoptager blot træningspasset, dette er ganske vist som en ny fil, men så er det jo netop at man kan kører de to filer sammen på pc'en. Det fungerer fint.

Sylder måske så at sige at Mac-Brugere ikke er specielt glade for softwaren fra Polar, men jeg mener dette er under oprettelse.

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Så fik jeg det. Og har prøvet det :) :) :) :)

Men nu skulle dataene jo over i PC'en. Efter at have installeret softwaren, skal man indtaste serienummer, og der får jeg fejlen " Invallid serial number access denied"... :thumb_down: ØV-

Så nu har jeg skrevet en pæn mail til POLAr :4whip::4whip: OM hvad der er galt!. Nogen der har erfaringer...

Ellers virker det helt kanon. Selvom jeg kun har løbet med det en gang :) :devil:

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Så fik jeg det. Og har prøvet det :) :) :) :)

Men nu skulle dataene jo over i PC'en. Efter at have installeret softwaren, skal man indtaste serienummer, og der får jeg fejlen " Invallid serial number access denied"... :thumb_down: ØV-

Så nu har jeg skrevet en pæn mail til POLAr :4whip::4whip: OM hvad der er galt!. Nogen der har erfaringer...

Ellers virker det helt kanon. Selvom jeg kun har løbet med det en gang :) :devil:

Jeg har ikke været ude for at skulle taste serienummer før.

Link to comment
Share on other sites

Andre, der har erfaringer med Sonic Link?...

Jeg bruger en "Target" bord-mikrofon, billig en....

Jeg kan få den til at overføre, men det virker som om den kommer for sent i gang, og ikke får overført de første data. F.eks. Får den ikke tot tid for træningspasset / avg puls / max pus med over. Men ellers får den alle data. Nu er jeg rimelig grøn med det her ur endnu, så jeg prøver lige at samle lidt erfaringer....

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået det hele til at virke, og vænnet mig til at bruge uret.

Det får :) :) :) :) :) fem smileys. Det ville have været smartere med IR eller Bluetooth overførsel. med lyden virker også. Det er et kanon træningsredkab. Nu vil jeg glæde mig over det. Og se frem til GPS urene kommer ned i et fornuftigt prisleje...

Er der nogen, der har investeret i PV coach elite, og er det pengene værd???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share