Dead wings :0(


devito
 Share

Recommended Posts

Jeg efterlyser øvelser til L. dorsi...

hvis min fiberretning teori sku holde stik, vil øvelser med stejl vinkel gå i den nedre del og det er det område jeg gerne vil hitte......

Kører selvfølgelig

træk til nakke/bryst

biker maskine

rows

pulldowns

and so on.....

En der ligger inde med noget interessant afveksling?

Devito :)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge TJ kan man ikke træne den nederste del.

Folk med vingerne oppe under skuldrene må leve med det (mig selv inklusive), og jeg har ikke fundet et modargument endnu. (øv)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Ifølge TJ kan man ikke træne den nederste del.

Folk med vingerne oppe under skuldrene må leve med det (mig selv inklusive), og jeg har ikke fundet et modargument endnu. (øv)

take a look at thisLatissimusDorsiSide.gif

når jeg snakker om del er det fiberretning orioenteret,skrev jeg da vist også... ;)

jep det stinker med genetikken <_<

men i selve øvelserne kan jeg ikke rigtig mærke musklen... som om alt er koncentreret mellem skulderbladene, men men

idag lavede leg træk til bryst hvor jeg næsten sat med vertical ryg. det rykkede sku i siderne :)

fx ved rows fuld rom og back extension - er der ingen tvivl om e. spinea er igang :)

Betyder håndstillingen ik utroligt meget når man træner ryg.....(TJ ??????) ;)

Link to comment
Share on other sites

devito: når du laver træk i pull-down maskine så læg fingrene inkl. tommeltot ovenpå stangen når du trækker. træk ikke med armene - brug armene som "kroge".

Jeg ved personligt ikke, hvordan du har det, men ved f.eks træk til nakke føler jeg meget af det går imellem skulderbladene og med den lille ROM så synes jeg at tendensen er at man uvilkårligt kommer til at bruge armene mere end hvad godt er.

Personligt synes jeg ikke de bedste øvelser er dem man laver i pull-down maskineriet.

Jeg sværger til barbellrows - og jeg vil mene at enarms dumbell roning er et stensikkert hit når man ønsker at ramme latisimus, hvis man vel og mærke trækker til nede omkring hoften.

Link to comment
Share on other sites

sas

devito: når du laver træk i pull-down maskine så læg fingrene inkl. tommeltot ovenpå stangen når du trækker. træk ikke med armene - brug armene som "kroge".
Devito
idag lavede leg træk til bryst hvor jeg næsten sat med vertical ryg. det rykkede sku i siderne
I den øvelse ha jeg også altid haft tommelen over stangen...før lå jeg så bare skrå ud i 45grader så jeg igen kørte på det øverste...(ja det aflaster biceps :) )

Mine ryg øvelser har "desværre været temmelig tårn og maskine tenderet...

sas

enarms dumbell roning er et stensikkert hit når man ønsker at ramme latisimus
går ud fra det er den hvor du står langs bænke og starter "motorsaven-øvelse"

Hvordan vil du trække til hoften,hvis det altså er den samme øvelse som jeg tror det er :unsure:

sas

Jeg ved personligt ikke, hvordan du har det, men ved f.eks træk til nakke føler jeg meget af det går imellem skulderbladene og med den lille ROM så synes jeg at tendensen er at man uvilkårligt kommer til at bruge armene mere end hvad godt er.
Jeg er også gået fra træk til nakke,da jeg ik har kunne få den til at gå i lats...desuden går mine underarme kolde når jeg kører tungt.

Devito

Betyder håndstillingen ik utroligt meget når man træner ryg.....(
en overgang kørte jeg træk til nakke med det den lige stang hvor man får tommel badud og lillefinger fremad,ved egt. ik hvorofr jeg har droppet den for den var sku da god :blink: tilbage i programmet med den :)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi nu lige tage udgangs punkt i CABLE ROW maskinen:

Muligheder:

Håndtag:

en-arms

bredt lige tommel over

smalt lige tommel over

sup. greb ved begge ovenstående

bredt med thumps up

punkt hvorfra du trækker:

Sædehøjde

oppe fra ca. 45grader

Back movement

stillesiddende lodret

kør helt frem og stop lodret

Hvis jeg nu sku bruge min friske anatomi viden :tongue: :)

ville dette være den bedste combi for lats:

Håndtag:Bredt lige tommel over

Træk fra 45grader

&

stillesiddende lodret.

FOr lige at vende tilbage til træk til nakke:

Sidder lige og glor lidt i min anatomibog.... Sys det er lidt svært at sige hvor meget M. teres major overtager trækkraften.? men en ting er ihvertfald sikker fibrene fra Lats deles i verticale og horizontale

Devito

Link to comment
Share on other sites

Mener det var Pavel som i sin tid snakkede om ændring i aktiveringen afhængig af grebsbredden. Med bredt greb skulle man ramme bunden mere end ellers - om det er hold i det må I selv bedømme :)

Brebsbredden har oz betydning, men i dette tilfælde var det mere om din hånd er:

suppineret

proneret med tommel over eller under

thumbs up

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update ;)

Jeg har i et stykke tid kørt chins(overhåndsgreb) og har godt ku mærke det betydeligt mere i ryggen end alle de lorte tårn træk <_< men "idag" køre jeg pull-ups (underhånd) hvilket i maskinverdenen vil svare til underhånds træk i tårn.

lidt overrasskende var lats helt oppe og køre, så nu hedder det pullups istedet for :)

Som jeg var inde på et eller andet sted i denne old tråd så jeg håndstillingen som stor x-faktor i rygtrænigen....

Centeret har fået en ny BB, jeg tror den bedst beskrives som HAmmer BB "til biceps på preacher bænk".....

den bruge jeg så lige som bend over BB for at afprøve thumbs up grebet, den sad virkeligt godt dybt, så er det bare med at få nogle skiver på :w00t:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hvad allerede er sagt ... chins af en afart, og rows .. to arms db rows, en arms, bb rows ... og lige til at slutte af med måske et hurtig dropsæt i kablerne for at riste den sidste degration af... det funker _fint_ for mig... med dropsættet i kablerne kan jeg få det VILDE pump i hele dorsi (måske den muskel jeg kan få det bedste pump i, i hele kroppen!)

Link to comment
Share on other sites

Prøv evt. chip-ups (håndflader væk) med smalt greb, dvs. en håndflades bredde svarende til ca. 10-15 cm. Dette syntes jeg selv giver en smule i nedre del af lats.

Som ved chin-ups med bredt greb, så husk at holde ryggen så udtrækt som muligt. Har selv haft lidt problem med dette og syntes umiddelbart at trække mere med Teres Major end Latissimus Dorsi.

Jeg har løst det ved at lade benene hænge lige ned istedetfor at bøje dem, hvilket hjælper mig til at holde korrekt rygstilling - men ikke alle chin-up stativer tilllader dette pga højden.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share