Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hey, godt lige at få hilst på prehn-senior smile.gif

godt kæmpet, især sidste løft, men mon ikke du er god for 170 næste gang devil.gif

det er jo os et pænt rundt tal.... cool.gif

Takker. Selvfølgelig skal jeg have 170 kg. med næste gang, som jo er SM 3 kamp til oktober.

Dagens træning:

Squat:

8 sæt @ 3 rep 110 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg):

3 sæt @ 3 rep 80 kg.

Kommentar:

Prøvede at få noget tænding på den lette squat, hvilket gik ok.

Fik lige røret patten lidt B)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

2 rep 110 kg.

2 rep 140 kg.

1 rep 160 kg

1 rep 180 kg.

1 rep 200 kg. (PR) grimt men den kom op.

3 rep 140 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg.):

5 sæt @ 3 rep 80 kg.

Kommentar:

Det var egentlig meningen at jeg skulle køre relativt let i dødløft idag, men det kørte så godt i starten at jeg hellere måtte lave en ny PR. Det gør nok at den tunge squat på fredag bliver lidt hårdere.

Benchpressen virkede rigtig let idag.

Link to comment
Share on other sites

kke ringe! - det er da gået ret hurtigt med at komme op på de 200 i dødløft!!! Lover godt fremover wink.gif

Takker, men jeg havde en del problemer i toppen af løftet. Men det bliver sjovt og se hvordan det går næste uge i dødløftdragt med stropperne oppe. Løftet på de 200 var i dragt med stropperne nede, jeg kan ikke løfte dødløft iøjeblikket uden halvdragt p.g.a. lysken.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

2 rep 100 kg.

2 rep 120 kg.

1 rep 150 kg.

0 rep 180 kg. (i udstyr) :chicken::chicken::chicken::chicken:

Benchpress med grønne elastikket

4 sæt @ 3 rep 70 kg

3 rep 80 kg.

Kommentar:

Det var meningen jeg skulle køre 2 rep're med 180, 190 og 200 kg. idag, men fordi jeg valgte at køre igennem på dødløften i onsdags kunne jeg ikke. Min lænd var for smadret, hvilet jeg kunne mærke allerede under opvarmningen. Det eneste jeg nåede i udstyr var at gå ud med 180 kg og en lille smule ned, så fik jeg selv lov til at tage mine knæbind af ;)

Benchpress med elastikker er meget "levende", men når man har vendt sig til den virker det som en okay øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress (reverse bands):

Grøn

2 rep 120 kg.

2 rep 130 kg.

2 rep 140 kg

1 rep 150 kg.

Blå

3 sæt @ 2 rep 150 kg.

Squat:

6 sæt @ 3 rep 110 kg.

Chins

3 rep

2 rep

2 rep

Flyes

2 sæt @ 10 rep med nogen håndvægte

Kommentar:

Så fik jeg prøvet reverse bands, det virker som dejlig trøje specifik øvelse. Jeg regner dog med at jeg prøver, at køre med dobbelt grøn næste gang, da elastikken ikke hjælper på særlig meget af vandringen.

Squatten kørte fint, jeg gjorde meget ud af at være spændt i overkroppen, hvilket hjalp :)

Hårdt at begynde at træne chins igen :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med kæder (+38 kg):

5 sæt @ 3 rep 85 kg.

Dødløft i dragt:

5 sæt @ 1 rep 150 kg.

kommentar:

Så var der teknik træning i min nye Titan dødløftdragt. Det virker umiddelbart som en god dragt at løfte i :)

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

squat:

opvarmning

2 rep 100 kg.

2 rep 120 kg.

1 rep 140 kg.

dragt + knæbind

1 rep 180 kg. Kom ikke helt dybt nok og var ved at falde bagover.

2 rep 180 kg. Var lige præcis dyb nok

1 rep 180 kg. Rigtig god fart, men ikke dyb nok.

1 rep 190 kg. Godt flow og god fart, men ikke dyb nok.

Benchpress med reverse bands (dobbelt grøn):

2 rep 140 kg.

2 rep 160 kg.

2 rep 170 kg.

2 rep 180 kg. Nu begyndte den at blive tung i toppen.

1 rep 190 kg. :4flex:

Chins:

3 rep

2 rep

2 rep

Flyes

2 sæt @ 10 rep med nogen håndvægte

Kommentar:

En lang og hård træningsdag, så jeg måtte lige slutte af på Charlies burger med min lillebror.

Første gang i udstyr i squat inden SM og jeg må indrørmme at det gik ikke helt uproblematisk. Jeg havde problemer i mine Walk-outs og med at finde dybden. Ting jeg nok skal få rettet inden SM. Hvis jeg skal nævne noget godt var der godt flow i sidste sæt.

Benchpres gik rigtig godt fik løftet 190 kg. med reverse bands her er det virkelig vigtigt at få fart fra bunden ellers bliver man straffet i toppen. Jeg fik at vide, at jeg skal løfte for andetholdet i benchpress på fredag, så jeg tager mig lige en point battle med min lillebror, som løfter på førsteholdet ;)

Til sidst lige et billede fra tæningen i dag, hvor lillebror giver mig knæbind på

post-12-1094846525.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Squat:

5 sæt @ 2 rep 100 kg.

Benchpress bands (grøn):

3 rep. 60 kg.

3 rep. 70 kg.

4 sæt @ 3 rep. 80 kg.

2 rep 90 kg.

Kommentar:

Ikke så meget at sige om træningen i dag. Jeg trænede let squat, fordi jeg skal i udstyr på onsdag. jeg tog det stille og roligt i bench, fordi jeg skal løfte til ligaen på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

Opvarmning:

2 rep 100 kg.

2 rep 120 kg.

1 rep 140 kg.

Dragt + knæbind:

1 rep 180 kg.

1 rep 190 kg.

1 rep 200 kg.

1 rep 202,5 kg.

kvartesquats (dragt):

2 rep 220 kg.

2 rep 230 kg.

2 rep 240 kg.

benchpres med kæder(+38kg.):

3 sæt @ 3 rep 70 kg.

Dødløft:

opvarmning:

3 rep 110 kg.

2 rep 130 kg.

Dragt:

1 rep 150 kg.

1 rep 160 kg.

1 rep 160 kg.

Kommentar:

Sindssyg hård træning i dag :viking: Jeg kom næsten dyb nok i det sidste sæt squat, så den skal nok være der næste gang. Krydderede min træning med kvarte squats for at gøre kroppen lidt mere "hård".

Dødløft i dragt bestod af teknik træning. Jeg satser på ny PR næste onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Stillede op til liga turneringen for HSF 2, hold i bench

indvejning; 113,36 kg. (PR)

1. forsøg 160 kg. godkendt

2. forsøg 167,5 kg. underkendt

3. forsøg 170 kg. underkendt

Fik det samme som ved SM bænk. Egentlig lidt ærgeligt for jeg var stærkere, de 167,5 kom ret nemt op, men jeg kom til at løfte røven lidt så den blev underkendt. De 170 kg. var tæt på at komme op men jeg fik ikke fart nok fra bunden, så den sad fast i toppen. Alt i alt en god gang tung træning, men lidt skuffende at jeg ikke slog ny PR.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft:

opvarming:

3 rep 110 kg.

2 rep 140 kg.

I dragt:

1 rep 170 kg.

1 rep 190 kg. Nem

0 rep 210 kg. Fik den løftet nemt fra gulvet, men kunne ikke Locke den ud YNK YNK YNK :chicken:

0 rep 210 kg. Havde tabt inden jeg gik til stangen :chicken::chicken::chicken::chicken:

Benchpress Reverse bands grøn (dobbelt):

Nedenstående sæt blev kørt med stop.

2 rep 140 kg.

2 rep 150 kg. Lidt mærkeligt løft da elastikken røg lidt af i den ene side.

2 rep 160 kg.

2 rep 170 kg. Nem

2 rep 170 kg. Nem

2 rep 180 kg. Nem

2 rep 180 kg. Nem

Kommentar:

I dag fik jeg bevist, at jeg nok pt. er Danmarks dårligeste til dødløft :dead_banana: Det tegner meget dårligt til SM.

Kørte idag Semi tungt i bench. Det kørte egentlig meget godt og jeg ville egentlig have gået på 200 kg. for at tage hævn over den dårlige dødløft. Min lillebror fik mig dog talt fra det, da jeg i den næste tid skal køre sindssygt tungt i benchpress.

Så nu kan jeg nok ikke sove i nat grundet min elendige træning :)

Link to comment
Share on other sites

ja, det var da en skam med dødløften. Men når man tænker på at vi bare skal tilbage til juni måned før du lavede tudefjæs med 190kg, så synes jeg nu det er pænt nok, at du slammede 190 ret let. Du er trods alt gået mindst 20kg frem på de få måneder, det bør man ikke skamme sig over. og så er jeg også overbevist om at det bestemt er muligt for dig at få hævn over de 210 til SM ;)

ingen grund til tudefjæs, det er bare op på hesten igen

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun istemme Jacob. Det var slet ikke så dårligt som du beskriver det. De 190 fløj op, så der bør være til 210, hvis du bare rammer den rigtigt. Til SM er der garanteret en helt anden stemning, så der vil du blive overrasket over hvor nemt du får de 210. Der har du også hvilet op mod stævnet, så musklerne er ved at springes med alle de eksplosive fibre du har ophobet. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share