Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

Kan i dag godt mærke at jeg er i overtræning :blink: Jeg har de vildeste DOMS i lænden og jeg skal til firma arrangement kl. 11. Det kan godt blive en hård omgang :cry:

Jeg synes ellers ikke squatten var tung igår, men det synes min lænd idag :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Benchpress (opvarming): 3/100, 2/120

Benchpress (udstyr): 1/140, 1/145 (PR), 1/145

Squat: 3/110, 3/110, 3/110, 3/110, 3/110

Sluttede af med biceps

Benchpressen gik kanon i dag begge mine løft på 145 kg. var til godkendt :bounce: , mens jeg ikke kunne få de 140 kg. ned til brystet. Grunden til at jeg kunne få stangen ned til brystet i dag er umiddelbart fordi, at jeg har gjort meget ud af træning af opspænd. Så det var Total iorden VIKINGE POWER :devil2:

Der var god fart i squatten i dag B) Jeg er begyndt at få mere rytme i min squat, hvilket gør at jeg ikke skal kæmpe så meget med vægtene.

Link to comment
Share on other sites

@Prehn

TOTAL VIKING POWER!!!! endelig lykkedes det

Ja, det var fedt :bounce: Der mangler dog stadig en del teknik fx fik jeg ikke så meget fart fra bunden som jeg burde. Så der er stadig en masse rum for forbedring, men nu ved jeg at jeg kan løfte til godkendt i en Titan Fury. Nu skal jeg også til at bruge noget mere TOTAL VIKINGE POWER i dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Squat: 2/100, 1/125

Squat (udstyr): 1/165, 1/180

Benchpress (kæder +26kg): 2/80, 2/90, 2/100, 2/105, 1/110.

Sluttede af med lidt biceps.

Der var lidt dødt i klubben idag kun lille Prehn og jeg. Så der blev spillet en masse Slipknot og Slayer på høj volume.

Træningen gik okay, er ved at komme lidt i overtræning.

Jeg vejede i dag 111 kg (PR) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat: 3/100, 3/100, 3/100

Benchpress: 3/100, 3/100, 3/100

Dødløft: 3/110, 3/110, 3/110

Stille og rolig morgentræning, jeg nåede ikke ned og træne igår p.g.a en eller anden landskamp.

Benchpress er begyndt at køre ret godt efter jeg er begyndt at arbejde med mit opspænd. Det er begyndt og ligne lidt decline. De 100 kg. var sindssyg lette :bigsmile:

Vejede her til morgen 110 kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

Klubstævne i hvidovre 19. juni 2004:

Indvejning: 109 kg.

Squat

1. forsøg 180 kg (godkendt): Det bedste af mine 3. forsøg. god rytme i løftet og dybden var sikker.

2. forsøg 190 kg. (PR) (godkendt): Ikke særlig godt flow i løftet og dybden var lige på grænsen.

3. forsøg 200 kg. (PR) (godkendt): Så fik jeg brudt 200 kg. barrieren :devil: Løftet var ikke særlig godt for jeg kørte det med stop, men 200 kg. i squat med stop er vel heller ikke så ringe endda måtte dog grundet det dårlige løft kæmpe lidt med den.

Squatten var en positiv oplevelse, der er til en del mere. Så jeg skal nok løfte noget okay til SM om en 4 ugers tid. Skal dog træne teknik så jeg ikke igen kører squat med stop, hvis der kommer mange kilo på kan jeg ikke løfte den med stop ;)

Benchpress

1. forsøg 145 kg. (underkendt): Kom ud af banen i min Titan Fury så den var på vej ned mod maven, jeg prøvede at rette det men jeg fik så underkendt mit løft for opadgående bevægelse da jeg skulle sænke stangen.

2. forsøg 145 kg. (godkendt): Ramte ikke banen, så jeg måtte okse lidt med den.

3. forsøg 150 kg. (underkendt): Blev underkendt på grund af manglende pause. Ramte heller ikke banen, så jeg måtte igen kæmpe for at få den op.

Generelt kan havde jeg i alle mine løft svært ved at få stangen ned til brystet, det kan være det var derfor jeg ikke ramte banen i nogen af mine løft. Så i denne øvelse kan der nok hentes en del ved træning af teknik. Jeg regner med at stille op til SM i bænk for at få lidt mere rutine i Benchpress, da jeg føler at der ikke skal gå meget galt for at jeg bommer ud i denne øvelse.

Dødløft

1. forsøg 165 (godkendt): Nem

2. forsøg 180 (godkendt): Igen nem

3. forsøg 190 (underkendt): Eneste løft til stævnet som jeg reelt bommer. Jeg tror at jeg var løbet tør for benzin mine ben rystede rimelig vildt på dette løft og jeg kunne bare ikke løfte den selv om den ikke virkede tung :blink:

Var en del nervøs for dødløften índen stævnet, da det er min klart dårligste øvelse. Teknikken kørte til gengæld godt i de 2. forsøg, men jeg endte dog med ikke rigtig at løfte noget i den øvelse.

Lige et spørgsmål tilsidst til dem der læser min log. Jeg løb tør for energi i dødløften og har på fornemmelsen at det skyldes at mit mad indtag i løbet af dagen, så derfor er gode råd velkomne.

Link to comment
Share on other sites

det var sgu godt løftet.

Og det med energi indtaget skal vi nok få styr på til SM. For det første er der nok mere end 4 løftere, hvilket giver bedre tid til at fylde benzin på, og iøvrigt blive klar til løftene. For det andet er det jo planen at der skal slammes noget creatin, så det skal nok gå.

iøvrigt er der da vist nok mere end 4 ugers tid til SM :bigsmile:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Så jeg skal nok løfte noget okay til SM om en 4 ugers tid. 

Måneder, ikke? :unsure:

Lige et spørgsmål tilsidst til dem der læser min  log.  Jeg løb tør for energi i dødløften og har på fornemmelsen at det skyldes at mit mad indtag i løbet af dagen, så derfor er gode råd velkomne.

Nu er det ikke fordi, jeg har den store erfaring - har kun deltaget i to tre-kamps-stævner. Men til DM drak jeg en liter Matilde i løbet af stævnet, hvilket jeg syntes fungerede rigtig godt.

Hvad og hvor meget, man skal spise før stævnet kommer vel an på så meget... indvejning, hvad tid på dagen stævnet er, hvordan man har det med at løfte med lidt i maven osv.

De stævner, jeg har været med til, har ligget forholdsvis tidligt på dagen, så jeg har bare spist en god portion havregrød + et æble til morgenmad samt drukket lidt kaffe og en del vand (da jeg ikke havde problemer med at holde min vægtklasse), og så lidt frugt eller et stykke rugbrød efter indvejning men inden opvarmning. Ved ikke, om det er optimalt, men det passede ca. med, at der gik lige så lang tid fra sidste "måltid", til jeg skulle igang, som der plejer med mine måltider i forbindelse med den almindelige træning. :)

Stort tillykke med de 200 kg i squat. :devil:

P.S. - ingen fiskeoliekapsler umiddelbart inden et stævne. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:walking: ca. 50 min. dejligt at løst lidt op i bentøjet.

@Niske og Hoosier

Stort tillykke med de 200 i squat

Mange tak, men mer vil have mer :devil:

Og ja SM er om 4 måneder og ikke 4 uger ;)

@Hoosier

Det kunne være man skulle prøve at indtage noget kakao i løbet af stævnet. Det eneste jeg er lidt bange for er min mave når jeg skal dødløfte, jeg har før prøvet at bælde en liter kakao før dødløft træning og jeg behøver vel ikke at sige at træningen var hård at komme igennem. Men det er vel ikke noget problem hvis man indtager matilde i et passende tempo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har du evt prøvet med noget druesukker ?? Jeg plejer altid selv at have en dunk med 20 gram i med til træning, og drikker den i starten af træningen :) Meen man kan godt fristes til at komme en smule mere i, da det smager bedst når der er lidt ekstra i :a-okhand:

Rigtigt flot med de 200 kg :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Squat: 3/100, 3/100, 3/100, 3/100, 3/100

Benchpress (kæder +26kg): 3/80, 3/80, 3/80, 3/80, 3/80

Sluttede af med lidt Biceps.

Lidt let træning ikke så meget at sige til det andet end der er begyndt at være god fart i squatten.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

8 set @ 2 rep. 100 kg.

Benchpress med kæder (ca. 26 kg.):

6 set @ 3 rep. 82,5 kg.

Sluttede af med lidt mave og biceps.

Der var okay fart i squatten har bare lidt problemer med at komme dyb nok.

Benchpress kørte med fin fart. I 3 set kørte jeg med en 1,5 l cola flaske under lænden for at træne opspænd også kaldet "Arch-back-bottle-chain-benhpress" :lol:

Jeg vejede idag 111,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share