Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

@Vetö

Hejsa.

Hvilken vægtklasse stiller du op i til SM? -110kg eller -125kg?

Jeg regner med at stille op i -125 kg., selvom jeg bestemt ikke vejer klassen ud. Der er nemlig 2 fra Hvidovre som nok stiller op i 110 kg. og da jeg er den fedeste af os 3 og nok på sigt skal være i -125 kg. så stiller jeg op der.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Benchpress med kæder (ca. 26 kg.):

3 rep. 85 kg

2 rep. 90 kg.

1 rep. 100 kg. (med stop)

2 rep. 90 kg.

3 rep. 85 kg.

Benchpress med klods:

2 rep. 120 kg.

2 rep. 130 kg.

2 rep. 135 kg.

Dødløft:

5 sæt @ 3 rep. 120 kg.

Yates rows:

5 rep. 80 kg.

5 rep. 90 kg.

3 rep. 100 kg.

Shrugs med 6 sek. holds:

5 rep. 100 kg.

2 sæt @ 5 rep. 110 kg.

Er lige startet med kædeprogram og i dag var første tunge dag ;) Den tunge dag kørte fint, men det er heller ikke endnu den bliver rigtig badass, det har jeg tilgode.

Jeg kører sideøvelser for overkroppen på den tunge dag i min benchpress cyklus, så det endte med at blive en rimelig lang træningsdag, da jeg også skulle igennem et let pas dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Squat med kæder (+26 kg.)

4 sæt @ 4 rep 105 kg.

Benchpress med kæder (+26 kg.)

5 sæt @ 3 rep 82,5 kg

Sluttede af med lidt mave.

Squat med kæder kørte fint selvom det er lidt svært at finde en rytme løftet. Det blev dog bedre og bedre, man skal dog lige vende sig til det (er første gang jeg prøver at køre med kæder i squat).

Benchpress kørte fint fokuserede igen idag på opspændet.

Vejede idag 111,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

8 set @ 2 rep. 100 kg.

Benchpress med kæder (ca. 26 kg.):

3 rep. 87,5 kg

2 rep. 92,5 kg.

1 rep. 102,5 kg. (med stop)

2 rep. 92,5 kg.

3 rep. 87,5 kg.

Benchpress med klods:

2 rep. 120 kg.

2 rep. 130 kg.

1 rep. 140 kg.

Yates rows:

5 rep. 80 kg.

5 rep. 90 kg.

5 rep. 100 kg.

Shrugs med 6 sek. holds:

5 rep. 110 kg.

5 rep. 120 kg.

Sluttede af med Biceps.

Lang træningsdag med alle de sideøvelser. Jeg Kæmper stadig med at få en bedre teknik i benchpress.

Benchpress med kæder kørte fint især i et af sæt'ne med 92,5 kg., hvor der kom rigtig god fart på.

De to første sæt i bench på klods kørte fint. Desværre fik jeg ikke rigtig opspænd ved de 140 kg. så den kørte skidt.

Jeg vejede i dag 112 kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med kæder (+26 kg.)

5 sæt @ 3 rep 82,5 kg

Dødløft

2 rep. 110 kg.

2 rep. 130 kg.

2 rep. 140 kg.

2 rep. 150 kg.

2 rep. 160 kg.

Dødløft bliver aldrig min yndlingsøvelse, det kørte dog okay idag. Jeg måtte dog slide lidt med de 160 kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat med kæder (+38 kg.)

4 sæt @ 4 rep 110 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg.)

3 rep. 87,5 kg

2 rep. 92,5 kg.

1 rep. 102,5 kg.

2 rep. 92,5 kg.

3 rep. 87,5 kg.

Yates rows:

5 rep. 82,5 kg.

5 rep. 92,5 kg.

3 rep. 102,5 kg.

Shrugs med 6 sek. holds:

5 rep. 120 kg.

4 rep. 130 kg.

Sluttede af med Biceps og mave.

Squat med kæder kørte fint, det er dog stadig svært at finde en god rytme med kæderne.

Kunne godt mærke at benchenpressen bider i toppen, nu hvor der ved det tungeste løft er omkring 140 kg. på toppen. Så det gælder meget om at få fart fra bunden, derfor var mit ene sæt med 92,5 kg. hårdere end sættet med 102,5 kg.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

8 set @ 3 rep. 100 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg,)

5 sæt @ 3 rep 80 kg

Side raises

3 sæt 10 rep 7,5 kg.

Sluttede af med mave

Kommentar:

Squatten kørte med god rytme i dag, der var rimelig smæk på.

Igen på den lette dag i benchpress gjorde jeg meget ud af teknikken. Jeg overvejer at købe nogen sko med lidt hård hæl på, så jeg kan få bedre opspænd i benchpressen. Det kørte fint især på de 2 sidste sæt, som fløj op.

jeg vejede i dag 112,5 kg.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med kæder (+38):

3 rep. 90 kg

2 rep. 95 kg.

1 rep. 105 kg. (m. stop)

2 rep. 95 kg.

3 rep. 90 kg.

Dødløft:

5 sæt @ 3 rep. 130 kg.

Yates rows:

5 rep. 82,5 kg.

5 rep. 92,5 kg.

3 rep. 102,5 kg.

Shrugs

5 rep. 120 kg.

5 rep. 130 kg.

Chins med støtte

1 sæt @ 5 rep.

2 sæt @ 8 rep

Kommentar:

I benchpress med kæder havde jeg store problemer med de 105 kg. Jeg fik slet ikke fart fra bunden også er de ca. 143 kg. i toppen tunge, så der blev okset en del med dem før de blev løftet. Ellers kører benchen fint iøjeblikket, jeg er begyndt at vende mig til at have godt opsænd.

I dødløft startede jeg med ikke at være ordentligt spændt i underkroppen, så nu gør det nas i lænden, så kan jeg lære det kan jeg :cry: Derfor var yates rows'ne også rimelig hårde ;)

Men alt i alt en god gang træning.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Squat

Opvarming

2 sæt @ 3 rep 80 kg.

1 sæt @ 3 rep 100 kg.

1 sæt @ 2 rep 110 kg.

1 sæt @ 2 rep 115 kg

Benchpress med kæder (+38 kg,)

4 sæt @ 3 rep 80 kg

Sluttede af med lidt mave

kommentar:

Det var meningen at jeg skulle køre tung squat med kæder i dag. Jeg kunne dog allerede mærke ved de 80 kg. i opvarmningen at lysken og tildels lænden ikke var god idag, tak lortespasser dødløft :angry3: Jeg prøvede dog at fortsætte opvarmningen lidt endnu, men ved de 115 kg. indså jeg at jeg måtte stoppe :(. Jeg får desværre lyske problemer når jeg træner igennem på dødløften og nu går det også udover kongeøvelsen squat, så jeg regner med at trappe lidt ned på dødløften den næste tid, så jeg kan få squatten op og køre igen. Jeg overvejer ligenu om jeg skal til at ligge stilen om til traditionel dødløft eller skal til at træne med halvdragt på sumo.

Benchpressen kørte til gengæld med god fart, så helt spild af tid var det ikke at træne i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det var meningen at jeg skulle køre tung squat med kæder i dag. Jeg kunne dog allerede mærke ved de 80 kg. i opvarmningen at lysken og tildels lænden ikke var god idag, tak lortespasser dødløft :angry3: Jeg prøvede dog at fortsætte opvarmningen lidt endnu, men ved de 115 kg. indså jeg at jeg måtte stoppe :(. Jeg får desværre lyske problemer når jeg træner igennem på dødløften og nu går det også udover kongeøvelsen squat, så jeg regner med at trappe lidt ned på dødløften den næste tid, så jeg kan få squatten op og køre igen. Jeg overvejer ligenu om jeg skal til at ligge stilen om til traditionel dødløft eller skal til at træne med halvdragt på sumo.

Ja det er sgu noget møj det med lysken har samme problem og det kan også mærkes ved squat og goodmornings

nu vil jeg se om det hjælper med en dragt trukket op, det tror jeg faktisk, kunne ikke mærke en skid ved squatten med dragten

Link to comment
Share on other sites

Ja det er sgu noget møj det med lysken har samme problem og det kan også mærkes ved squat og goodmornings

nu vil jeg se om det hjælper med en dragt trukket op, det tror jeg faktisk, kunne ikke mærke en skid ved squatten med dragten

Ja, dragten holder jo ligesom sammen på det hele. Der er andre i klubben som træner med halv-dragt når de har lyske problemer. Jeg tror at jeg vil prøve at gøre det samme. Jeg gider ikke nøjes med at træne overkrop.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat (med halvdragt):

4 sæt @ 3 rep 110 kg.

1 sæt @ 3 rep 120 kg.

Benchpress med kæder (+38):

3 rep. 92,5 kg.

2 rep. 97,5 kg.

1 rep. 107,5 kg.

2 rep. 97,5 kg.

3 rep. 92,5 kg.

Yates rows:

5 rep. 82,5 kg.

5 rep. 92,5 kg.

4 rep. 102,5 kg.

Shrugs:

5 rep. 120 kg.

4 rep. 130 kg.

Chins med støtte;

2 sæt @ 9 rep.

1 sæt @ 8 rep.

Kommentar:

Prøvede at køre squat med halvdragt, altså squatdragt uden stropperne oppe, og det kørte fint. kunne ikke mærke noget til mine lyskeproblemer :bounce: Jeg valgte at køre med let vægt idag, så kan jeg smide lidt mere på stangen fredag :devil:

Benchpress med kæder kørte kanon, jeg er ved at komme i ok form i benchpress. Eneste minus var at jeg glemte at holde pause på de 107,5 kg, lidt ærgeligt for de føltes rimelig lette. Regner med at holde min sidste tunge dag med kæder på fredag, hvorefter jeg kører let ugen efter og herefter begynder på trøjetræningen.

Alt i alt et godt træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Benchpress med kæder (+38 kg.):

4 sæt @ 3 rep 80 kg

Dødløft:

2 rep. 110 kg.

2 rep. 130 kg.

2 rep. 150 kg.

1 rep. 165 kg.

2 rep. 130 kg.

2 rep. 130 kg.

Kommentar:

Rigtig god fart i benchpressen idag.

Kæmper stadig med dødløften :4whip: Trænede idag med halv squatdragt for at skåne lysken.

Vejede idag kun 111,5 kg.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Benchpress med kæder (+38 kg.):

2 rep 95 kg

1 rep 100 kg (med stop)

miss 110 kg (med stop)

1 rep 110 kg (PR)

miss 115 kg

3 sæt @ 3 rep 90 kg

Squat

5 sæt @ 2 rep 130 kg

Chins (med støtte)

2 sæt @ 9 rep

1½ rep uden støtte.

Kommentar

Så var det tung dag i benchpress :devil: Jeg startede med at misse de 110 kg. med stop, den var tæt på, men jeg havde af en eller anden grund svært ved at få fart fra bunden. Det viste sig så at kæderne var sat til lillebrors højde ( han er ca 10 cm. lavere end jeg) :lol: De 110 kg. uden stop blev løftet med god overskud (denne gang var kæderne sat rigtigt), mens de 115 kg. var så tæt på at jeg er sikker på at jeg har dem næste gang :devil: Næste uge er sidste uge inden, jeg begynder at træne i trøje med henblik på SM i bænk.

Kørte igen squat med halvdragt for at skåne lysken, lysken begynder at føles bedre og bedre :)

Sluttede træningen af med nogen rep. på dobbeltburger med bacon og ost sammen med lillebror og Procida.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

2 sæt @ 2 rep 120 kg.

2 sæt @ 2 rep 130 kg.

2 sæt @ 2 rep 135 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg.):

5 sæt @ 3 rep 80 kg

kommentar:

Kørte igen idag squat med halv dragt for at skåne lysken. Fik skæld ud af min lillebror fordi jeg kørte for hårdt på i squat, da han mente det ikke er smart når jeg har lidt problemer med lysken. Men hvad kan jeg gøre, jeg er jo stædig.

Rigtig god fart på Benchpressen idag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share