Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Squat (med halv dragt):

5 sæt @ 3 reps 100 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg.):

3 rep 80 kg.

2 rep 90 kg.

2 rep 100 kg.

2 rep 90 kg.

2 rep 80 kg.

Dødløft (med halv dragt):

2 rep 125 kg.

2 rep 135 kg.

2 rep 145 kg

5 sæt @ 3 reps 115 kg.

Chins (med støtte):

2 sæt @ 7 reps

1½ rep uden støtte

Kommentar:

Kunne slet ikke mærke mine lyskeproblemer i hverken squat eller dødløft idag :bigsmile:

Der var fin fart på squatten i dag.

Benchpressen kørte også fint. Jeg kører ikke så hårdt på i denne uge, da jeg skal løfte i trøje de næste 3 uger.

Startede i dag på et dødløft program bikset sammen af min lillebror. Formålet med programmet er at forbedre min teknik i dødløft ved at foretage flere løft. Vi har nemlig fundet ud af, at når vægten kommer over en 160 kg. går jeg for langt ned i benene og dermed gør løftet sværere og det skal jeg have vendt mig af med.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Squat (halvdragt);

2 rep 110 kg.

2 rep 120 kg.

2 rep 130 kg.

2 rep 130 kg.

2 rep 140 kg.

2 rep 140 kg.

Benchpress med kæder (38 kg.):

5 sæt @ 3 rep 80 kg.

Kommentar:

Jeg var lidt langtid om at komme igang på squatten, jeg havde 3 opvarmnings sæt på 60 kg 1 på 80 kg. og 1 på 100 kg. Det var dog alligevel først ved de 130 kg. der kom fart i lortet. Fra de 130 kg. kørte det okay på nær at jeg cuttede den i bunden 2 gange på de 140 kg.

I benchpressen hjalp Procida mig med teknikken. Jeg kører åbenbart for langt ude med albuerne. Det med at køre med albuerne længere inde virkede akavet i starten, men efterhånden kom der god fart i løftet. Procida og min Lillebror sagde endda, at det første løft i sidste sæt var det hurtigste de havde set mig løfte med den vægt :bounce:

Jeg vejede idag 113 kg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress:

Opvarming:

lidt light weight

1 rep 100 kg

1 rep 120 kg

I trøje:

1 rep 140 kg. (Klods 8,3 cm)

1 rep 140 kg. (Klods 5,1 cm)

1 rep 150 kg.(kom ikke til bryst)

1 rep 150 kg.(kom ikke til bryst)

1 rep 160 kg. (PR)

miss 170 kg. (var der næsten)

Chins:

9 rep med støtte

2 rep.

4 rep. (Eccentrisk træning)

4 rep. (Eccentrisk træning)

1½ rep.

Kommentar:

Så var det trøje træning for første gang i langtid. Det startede fint med at de 120 kg. under opvarmningen fløj op. Herefter lagde jeg ud med board presses i trøje på 140 kg., en idé jeg havde fået efter at have læst jfk's kommentar i Angels log.

Jeg kunne ikke få de 150 kg. ned til brystet uden at gå for meget ud af bane, jeg er jo blivet lidt mere fyldig siden sidst. De 150 kg. føltes tilgengæld lette, så jeg gik på 160 kg. Jeg løftede de 160 kg. med møje og besvær, da den røg helt ud af banen (var lige før det var en frenchpress) men op kom den. De 170 kg. var heller ikke i bane og jeg bommede den derfor, men jeg mener selv at jeg har styrken til at løfte den ;) Alt i alt var samtlige af mine løft elendige teknisk set, på nær board pressene, så der er en del at arbejde med endnu.

Chins er en svær øvelse når man er lidt buttet.

Sluttede træningen af med nogen rep på Charlies Burger med Prehn og Procida

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Det må man sige. Ville være vildt hvis du nappede 170 kg inden for den nærmeste fremtid. 

Det ser ud som om at lille Prehns programmer har båret frugt.

Jeg satser på at få de 170 kg. indenfor den nærmeste fremtid, og herefter blive stærkere og stærkere i benchpress (og selvfølgelig de andre to øvelser) :devil:

Jep Prehn's kædeprogram har virket. Procida's hjælp med teknikken har også givet godt. Nu skal jeg "bare" lige lære at løfte i trøjen og her har jeg tænkt at følge jfk´s råd til Angel om at køre nogen board presses i trøje. Derudover har jeg valgt at stille op til SM i bænk for at få lidt rutine inden SM i 3-kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Benchpress med kæder (+38 kg.)

3 sæt @ 3 rep. 80 kg.

2 sæt @ 3 rep. 85 kg.

3 sæt @ 3 rep 70 kg. (Uden kæder).

Dødløft

2 rep 110 kg.

2 rep 130 kg.

2 rep 140 kg.

2 rep 150 kg.

5 sæt @ 3 rep 120 kg.

Kommentar:

Virkede brugt i benchpressen i dag, selv om det var let dag virkede det små tungt. Jeg havde samtidig svært ved at finde banen i løftet :( Så jeg teknik trænede 3 sæt med 70 kg.

Min lillebror's dødløft program virker fint. Det føles som om at teknikken bliver bedre og dermed gør løftet nemmere :bigsmile: Så selv om dødløft er min hadeøvelse nr. 1, glæder jeg mig næsten til næste onsdag, hvor det igen er dødløftdag.

Link to comment
Share on other sites

Nasty bænkpres  glæder mig selv til jeg får en trøje der spiller for mig så satser jeg sgu også på 160 kg
Tak. Det bliver spændende og se hvad du kan løfte når du får en ordentlig trøje. Har du bestilt en?
de 80kg fløj da op 

så, synes da ikke det var så slemt

Der var okay fart på, men den føltes bare ikke helt rigtig. Hvilket måske har noget at gøre med den tunge træning i mandags. Jeg skal nok passe på, at der ikke går for meget teori i den og for lidt powerlifting :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Squat:

2 rep. 120 kg

2 rep. 130 kg

2 rep. 140 kg

1 rep. 150 kg.

miss 150 kg.

Benchpress med kæder (+38 kg.)

3 rep. 70 kg

3 rep. 80 kg

3 rep. 90 kg.

2 rep.100 kg

2 rep. 90 kg.

3 rep. 80 kg.

Chins

2 sæt @ 2 rep

1 rep

2 sæt @ 4 rep

4 rep. (Eccentrisk træning)

4 rep. (Eccentrisk træning)

Kommentar:

Tung træning i squat føltes fint, jeg havde ingen problemer med lysken. Jeg bommede godt nok 150 kg. 2 gange, men jeg tager hævn på fredag (Jeg tog den dog en enkelt gang, men det var meningen at jeg skulle køre en dobbel). Fra nu af skal der virkelig smadres igennem i squatten om fredagen.

Benchpressen kørte okay, jeg pudsede lidt teknik af, hvor jeg fik et par gode råd af Kubik.

Chins er stadig svær når man vejer godt til , regner med at jeg snart kan tage 3 rep. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress:

Opvarming:

2 rep 100 kg.

1 rep. 120 kg.

Benchpress i trøje:

1 rep 150 kg. (klods 8,3 cm)

1 rep 150 kg. (klods 5,1 cm)

1 rep 150 kg. ( med stop).

1 rep 155 kg. (med stop).

2 rep 140 kg. (klods 8,3 cm)

1 rep 150 kg. (klods 8,3 cm)

1 rep 160 kg. (klods 8,3 cm)

Squat:

5 sæt @ 3 rep 100 kg.

Chins:

3 rep (PR) :tongue:

3 rep

2 rep

2 rep

kommentar:

Så var der dømt trøje træning i dag og det gik rigtig godt :bounce: Jeg fik lavet to løft med stop (konkurrenceløft) også var de 160 kg. på klods nemme.

Fik lavet PR i Chins i dag :lol: Om et par år kan jeg vel tage en 10 stykker :jester:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share