Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gid det var så vel, men jeg øver mig :wink:

:w00t:

Er du iøvrigt selv ved at være klar til noget trekamp. Jeg regner da snart med, at se dig dødløfter noger sindssygt :devil:

Det får du lov til at se hvis du kommer med til Liga-finalen :devil: Der hiver jeg forhåbentlig en kanin op af hatten

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat (med bælte):

3 rep 100 kg.

3 rep 120 kg.

1 rep 140 kg.

Fuldt udstyr

1 rep 190 kg.

Boxsquat med kæder (+48 kg.) og stop:

3 set 2 rep 120 kg. (med bælte)

Benchpress med kæder (+38 kg.):

8 set 3 rep 102,5 kg.

Sluttede af med mave.

Kommentar:

Havde en rigtig lorte spasser squat træning. Det hele startede med at jeg var ved at vælte med puny 140 kg. Herefter tog jeg et set med 190 i udstyr. Problemet med udstyr er at jeg simpelhen ikke kan sætte mig op mentalt, det går fint i den Raw squat men udstyr går det bare ikke. Så det droppede jeg efter 1 set. Jeg sluttede så af med noget boxsquat med kæder, der også kørte af lort. Alle 3 set var monster tunge :blink:

Idag fik jeg afsluttet mit volume benchpress program. Det kørte fint dog var jeg ved at bomme sidste rep i set 8, men jeg sneglede den op :bigsmile:

Næste uges træning bliver rimelig kedelig (let). Da jeg lige skal restituere oven på mit volumen program i benchpress også virker det som om at jeg er ved at komme i overtræning i squat. Jeg regner med at prøve at presse mig selv en del mere i udstyr (squat) for bedre at kunne sætte mig op. Det med at køre stille og roligt virker vist kun teorien.

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare klø på med det udstyr i squat så du kan squatte noget hæderligt til CC :devil:

Det vigtigste er at jeg får lavet guldkravet og det kan jeg godt, hvis jeg tangerer de 220 kg. jeg løftede for 1 år siden. Så det med at det ikke kører i udstyr bekymrer mig ikke så, jeg får nok ikke lavet noget vildt i squat, men får lavet nok.

Iøvrigt sluttede min træningsdag helt perfekt på Rialto med Marc og Prehn. Vi havde for en gang skyld fået plastik tallerkner med høj kant, så da jeg sad og spiste min kæmpe dobbelt burger med kniv og gaffel ramte jeg kanten. Hvilket resulterede i at min burger katapulterede lige i skødet på mig :bigsmile: Der blev så helt stille ved bordet indtil jeg begyndte at grine. Igår var bare en af de dage, hvor alt går galt og her er der jo ikke andet og gøre end at grine af det.

Link to comment
Share on other sites

der går åbenbart ikke 3 måneder uden en squat psykose. FÅ DEN VÆK!!!!! :devil:

Ja ja, lad os nu se. Squatten kører jo meget godt. Problemet er at jeg bare ikke synes det er så sjovt, at træne i udstyr. Så der er nok rimelig stor sandssynlighed for at jeg stiller op til Nordland.

Jeg går dog i overvejelserne i øjeblikket om jeg gider at stille op til CC. Det kan godt være jeg kan lave kravet på de 610 kg. til CC og hvad så? Jeg kan jo alligevel ikke gøre mig til DM. Det er sådan lidt svært med motivationen for hvad kan jeg få ud af at stille op til CC? Intet umiddelbart. Måske skulle jeg istedet bruge CC til at få hævn i benchen, for det var fan'me ringe det jeg præsterede til SM, derfor ville være godt og få løftet en 180-90 stykker. Dette kræver dog at jeg stiller op i min stramme trøje, som øger chancen for at bomme ud.

Nå men jeg går i tænkeboks.

Link to comment
Share on other sites

Nå men jeg går i tænkeboks

.....en stor del af problemet. Den ene uge vil du stille op, den anden vil du ikke. Den ene uge overvejer du kun at satse på bænkpres, fordi du har 1 dårlig squatdag. Et par uger efter er squat bare det fedeste. Der er for mange overvejelser, og for stor vægelsindethed. Vær determineret!

Link to comment
Share on other sites

.....en stor del af problemet. Den ene uge vil du stille op, den anden vil du ikke. Den ene uge overvejer du kun at satse på bænkpres, fordi du har 1 dårlig squatdag. Et par uger efter er squat bare det fedeste. Der er for mange overvejelser, og for stor vægelsindethed. Vær determineret!

Tildels enig. Squat har i den senere tid været den fedeste øvelse sålænge det ikke har været i udstyr. Hvis vi går lidt tilbage var udstyrstræningen den 21. september 2005 heller ikke særlig god. Her kunne jeg ikke komme dybt nok og de 190 kg. føltes sgu småtunge :raisebrow: Så udfra udstyrstræningen ligger mit max på ca. 220 kg. hvilket er nøjagtig det samme som jeg løftede for 1 år siden også har jeg det lidt sådan om jeg gider stille op. Det er som om at udtyret hæmmer mig også er jeg nok ikke stærk nok i torsoen. Så igen motivation.

Derfor er det jo så, at jeg skriver at en motivationsfaktor for at stille op til CC er at tage hævn i bænken.

Link to comment
Share on other sites

der ligger ufatteligt mange kg gemt i indstillingen. Jeg kan huske at du for 1 år siden var vild med udstyret fordi du kunne få omkring 70kg ud af det.

Nu er indstillingen ekstrem dårlig, og måske tror du at du bare får det hele forærende - du ligenr da ihvertfald ikke en der gider at lave noget somhelst selv fro at få de vægte op

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lige fået taget mig sammen til at opdatere min log i denne uge. Som noget nyt i min log vil jeg publicere et mål med næste træning, dette gør jeg lidt som en motivations faktor. At jeg skal gennemføre et eller andet til næste træning.

So here it goes:

Mandag:

Dagens mål: Ingen let træning.

Benchpress:

3 rep 100 kg.

2 set 3 rep 110 kg.

2 set 3 rep 100 kg.

Sluttede af med mave.

Kommentar:

De 100 kg. var piv nemme, så jeg valgte at gå på 110 kg. Hvilket jeg vil give min lillebror ret i er unødvendigt på let dag, så 100 kg. næste lette gang.

Trænede en maveøvelse som Weibull viste mig, den er TOUGH så jeg havde svært ved at træne den oredentligt. Jeg satser dog på at blive ved med at træne denne øvelse, så jeg kan blive TOUGH i kroppen til squatten.

Mål næste træning: Ingen let træning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Dagens mål: Ingen let træning.

Squat:

5 set 3 rep 100 kg. (uden bælte)

Benchpress:

4 set 3 rep 90 kg.

Kommentar:

Kom sent til træning ca. klokken 19. p.g.a. arbejdet.

Squatten var piv nem, jeg kan virkelig mærke at jeg er blevet stærkere i denne øvelse.

Var lidt sløv i benchpress, så den var ikke perfekt, men selvfølgelig er 90 kg. ikke tunge.

Mål næste gang: 3 rep på 125 kg. i benchpress

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dagens mål: 3 rep 125 kg. i benchpress.

Benchpress:

3 rep 100 kg.

2 rep 110 kg.

3 rep 125 kg. Dagens mål :devil:

3 set 3 rep 110 kg.

Dips:

6 rep BW

6 rep BW+10 kg.

4 rep BW+20 kg.

Chins:

2 set 3 rep eller 2,9

2 rep.

Dumbel rows:

10 rep 43 kg.

Hammer curls:

6 rep 33 kg.

Kommentar:

Fik mine 3 rep på 125 kg. Jeg var dog ved at misse den sidste fordi, at jeg mistede opspændet i 3 rep. De 2 første rep var rigtig gode og hvis jeg havde været mere fokuseret havde de 3 rep været med god overskud (tror jeg). De 3 set på 110 kg. var piv nemme, så benchen ser rigtig god ud, jeg ville egentlig have kørt 3x3 på 115 kg., men min lillebror overtalte mig til at lade være.

Kan godt mærke, at det er længe siden at jeg har kørt dips. BW+20 var tunge :blink: Det er fucking slapt, så der må jeg gå amok på onsdag.

Mål næste gang: 2 rep 165 kg. Squat raw og 3 set 1 rep 205 kg. dødløft i udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Dagens mål: 2 rep 165 kg. Squat raw og 3 set 1 rep 205 kg. dødløft i udstyr.

Squat (med bælte):

2 rep 100 kg.

2 rep 130 kg.

Bom 150 kg.

Kommentar:

Efter jeg bommede de 150 kg. i squat gik jeg hjem i nedtrykt sindstilstand. Lige nu er det hele noget lort.

Sidste uge begyndte jeg at få noget eksem på kroppen og armene, det er nogen røde ting der klør. Jeg tog så til lægen i torsdags, som regnede med den var en infektion og jeg fik nogen piller, som jeg skal tage indtil onsdag denne uge. Han sagde så at hvis de piller ikke virkede var det noget som hed franske rosen, som vil forsvinde om 5-7 uger (det er sgu langtid). Problemet er at pillerne ikke hjælper og det der eksem spreder sig mere og mere. Samtidig med at det klør. Jeg må indrømme at dette påvirker mig psykisk. Jeg har iøjeblikket slet ikke lyst til at møde andre mennesker eller tage på arbejde, jeg vil helst bare blive indenfor i min lejlighed. Jeg går så på arbejde hverdag, da der er en rimelig vigtig opgave iøjeblikket.

Jeg tror ovenstående er en af grundende til at, jeg ikke rigtig kunne fokusere på min squat i dag. Og hvis man så sammenholder det med, hvordan min sæson er gået i år, så har styrkeløft, som egentlig fylder meget af mit liv, været noget rigtig lort i år. Hvis man reflekterer lidt over mine stævne resultater i år, har det været til at brække sig over. Jeg har gennemført et benchpress stævne og er bommet ud i 2 andre stævner på puny vægte. Fremgangen træningsmæssig har heller ikke været iorden, så lige nu overvejer jeg om jeg helt skal holde op med styrkeløft. Jeg ved godt at dette er en forhastet konklusion og at dagens træning og at livet pt. er noget lort påvirker det. Så jeg regner med at holde et par ugers pause ihvertfald. Hvor jeg slet ikke vil have noget med styrkeløft. Det vil sige ingen træning og jeg tror heller ikke jeg vil møde op som tilskuer til SM.

Link to comment
Share on other sites

Sidste uge begyndte jeg at få noget eksem på kroppen og armene, det er nogen røde ting der klør. Jeg tog så til lægen i torsdags, som regnede med den var en infektion og jeg fik nogen piller, som jeg skal tage indtil onsdag denne uge. Han sagde så at hvis de piller ikke virkede var det noget som hed franske rosen, som vil forsvinde om 5-7 uger (det er sgu langtid). Problemet er at pillerne ikke hjælper og det der eksem spreder sig mere og mere. Samtidig med at det klør. Jeg må indrømme at dette påvirker mig psykisk. Jeg har iøjeblikket slet ikke lyst til at møde andre mennesker eller tage på arbejde, jeg vil helst bare blive indenfor i min lejlighed. Jeg går så på arbejde hverdag, da der er en rimelig vigtig opgave iøjeblikket.

Er du sikker på, at det ikke er nældefeber som du har fået?

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share