Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

Sidste uge begyndte jeg at få noget eksem på kroppen og armene, det er nogen røde ting der klør. Jeg tog så til lægen i torsdags, som regnede med den var en infektion og jeg fik nogen piller, som jeg skal tage indtil onsdag denne uge. Han sagde så at hvis de piller ikke virkede var det noget som hed franske rosen, som vil forsvinde om 5-7 uger (det er sgu langtid). Problemet er at pillerne ikke hjælper og det der eksem spreder sig mere og mere.

Tror du ikke, at det er materialet udstyret er lavet af du er overfølsom for? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

remgangen træningsmæssig har heller ikke været iorden, så lige nu overvejer jeg om jeg helt skal holde op med styrkeløft

ja PRs hver 4-5 dag i squat i en hel måned i træk er virkelig noget lort :blink:

og indtil du fik noget bøvl med skulderne og vi begge kvajede os lidt rigeligt med vores nye trøjer op til SM i bænk, så du da direkte modbydelig ud. Og vi skal da iøvrigt ikke længere tilbage end til i fredags hvor du fik en PR i bænk med dine 3 reps på 125.

du har haft et par dårlige træninger, som du fokuserer langt mere på end de gode. Og du har desuden heller ikke hørt6 efter og smidt nogle lette dage ind i squat som jeg foreslog dig for noget tid siden, men der kørte det bare og du ville kun 1 vej.

slå nu lige koldt vand i blodet. Du har haft massere af gode træninger, og vi skal ikke længere tilbage end et par uger, hvor du aldrig i dit liv har været stærkere i squat - så ligefrem at sige det går af lort er extremt overdrevet.

Du må lære også at kunne i modgang og så også høre lidt efter selvom det går godt med træningen. Og så er der ingen programmer og progressionsmetoder der bare fungerer evigt, ellers kunne man jo bare smide 2,5kg mere på hver træning og så regne ud hvor meget man vil løfte om 5 år.

kom igen :smile:

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

'donprehn' date='1. Oct 2005, 09:46' post='660828']Det vigtigste er at jeg får lavet guldkravet og det kan jeg godt, hvis jeg tangerer de 220 kg. jeg løftede for 1 år siden. Så det med at det ikke kører i udstyr bekymrer mig ikke så, jeg får nok ikke lavet noget vildt i squat, men får lavet nok.

Nu ved jeg ikke om du har fået lavet guldkravet, men hvis det ikke er tilfældet, synes jeg, at du skulle stille op til SM og få lavet det der og så overveje din fremtid derefter, så har du i hver fald muligheden for at løfte til DM næste år, hvis lysten kommer igen :smile:

Det kan ikke gå lige godt hver gang. Sådan er det nu en gang! men de gode løftere holder ud og ser det positive i det, og kommer videre. Det skal jo nok komme til at gå godt igen. Nogle gange skal man bare være tålmodig, også selvom det kan være svært.

Mit råd: stop på toppen, og der er du ikke endnu, der lægger mange kg og gode resultater og venter :smile:

Edited by Roberto Baggio
Link to comment
Share on other sites

Nå efter, at have siddet og surmulet lidt. Regner jeg med at starte bentræning igen på mandag. Træningen vil være noget Smolov jr. inspireret noget over de næste 3 uger. Programmet ser ud som følger:

Squat

Uge1

Mandag:

6 set 6 rep 115 kg.

Onsdag:

7 set 5 rep 125 kg.

Fredag:

8 set 4 rep 132,5 kg.

Uge 2

Mandag:

6 set 6 rep 120 kg.

Onsdag:

7 set 5 rep 130 kg.

Fredag:

8 set 4 rep 137,5 kg

Uge 3

Mandag:

6 set 6 rep 125 kg.

Onsdag:

7 set 5 rep 135 kg.

Fredag:

8 set 4 rep 142,5 kg.

Ved at køre noget fundament regner jeg med, at kunne komme ovenpå igen. Det har ligesom været som om, at jeg har haft svært ved at være tough i kroppen, de seneste par dage, men det tror jeg nok ovenstående program skal få lavet.

Jeg regner med at stille op til Copenhagen Cup for at prøve at lave guldkravet, men jeg gider ikke træne i udstyr. Jeg kan ikke overskue det nu her hvor jeg har udslet over hele kroppen.

Er du sikker på, at det ikke er nældefeber som du har fået?

Ja, det er jeg rimelig sikker på eller min læge er. Jeg snakkede med ham idag og han mener ikke der er noget medicin til det, men det vil gå over om 5 til 7 uger.

Nu ved jeg ikke om du har fået lavet guldkravet, men hvis det ikke er tilfældet, synes jeg, at du skulle stille op til SM og få lavet det der og så overveje din fremtid derefter, så har du i hver fald muligheden for at løfte til DM næste år, hvis lysten kommer igen :smile:

Det kan ikke gå lige godt hver gang. Sådan er det nu en gang! men de gode løftere holder ud og ser det positive i det, og kommer videre. Det skal jo nok komme til at gå godt igen. Nogle gange skal man bare være tålmodig, også selvom det kan være svært.

Mit råd: stop på toppen, og der er du ikke endnu, der lægger mange kg og gode resultater og venter :smile:

Som min lillebror skriver lidt senere har jeg ikke lavet guldkravet. Jeg har faktisk slet ikke gennemført et 3-kamps stævne i år :wink:

Det med lysten skal nok komme igen, jeg bliver bare så gal og skuffet over mig selv når tingene ikke kører. Men tak for opmuntringen.

Tror du ikke, at det er materialet udstyret er lavet af du er overfølsom for? :tongue:

Det kan være, det havde jeg slet ikke overvejet :smile:

ja PRs hver 4-5 dag i squat i en hel måned i træk er virkelig noget lort :blink:

og indtil du fik noget bøvl med skulderne og vi begge kvajede os lidt rigeligt med vores nye trøjer op til SM i bænk, så du da direkte modbydelig ud. Og vi skal da iøvrigt ikke længere tilbage end til i fredags hvor du fik en PR i bænk med dine 3 reps på 125.

du har haft et par dårlige træninger, som du fokuserer langt mere på end de gode. Og du har desuden heller ikke hørt6 efter og smidt nogle lette dage ind i squat som jeg foreslog dig for noget tid siden, men der kørte det bare og du ville kun 1 vej.

slå nu lige koldt vand i blodet. Du har haft massere af gode træninger, og vi skal ikke længere tilbage end et par uger, hvor du aldrig i dit liv har været stærkere i squat - så ligefrem at sige det går af lort er extremt overdrevet.

Du må lære også at kunne i modgang og så også høre lidt efter selvom det går godt med træningen. Og så er der ingen programmer og progressionsmetoder der bare fungerer evigt, ellers kunne man jo bare smide 2,5kg mere på hver træning og så regne ud hvor meget man vil løfte om 5 år.

kom igen :smile:

Ja, men jeg bliver bare så gal. Jeg må lige sørge for at lave ny PR i bench snart.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

hmm....ganske vist er du skuffet over din sæson, men du har jo også kun stillet op til 3 stævner hvor du lavede PR i det ene, bommede ud til det andet, hvor du havde været syg op til. Den tredje bommert tager jeg på min kappe, da træninge skulle ha været planlagt meget bedre. Desuden har de såkaldte puny vægte du er bommet ud på været 10kg over din personlige rekord

en anden ting er at jeg tror du vil få det meget svært til copenhagen hvis du begynder at køre fundament og ikke vil køre i udstyr op til. Jeg mener du bør vælge :smile:

og en anden ting....din sæson har jo ikke været dårligere end min 2004 sæson.

Det er dog godt at du har fået modet tilbage, men prøv lige at tage det med lidt mere ryggrad en anden gang

Link to comment
Share on other sites

Så flytter jeg ud af landet og slår mig ned som pirat i det Indiske Ocean.

:laugh: hahahahahahaaha

PS-->Må give Jacob ret, du skal træne lidt udstyr hvis du skal stille op til CC, men mener dog stadig godt du kan sætte 3 uger af med fundament og så stadig nå udstyret, sådan blir det dog for mit vedkommende men CC er heller ikke 100% for mig endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dagens mål: 3 rep 110 kg med kæder.

Benchpress med kæder (+38 kg.):

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

2 rep 110 kg.

3 set 3 rep 100 kg.

Chins:

3 set 3 rep

Hammer cleans:

3 set 5 rep 30 kg.

Kommentar:

Fik næsten 3 rep på 110 kg. De 2 første rep kørte ellers kanon, men der gik et eller andet galt på den sidste rep. De 4 set på 100 kg. kørte uden problemer.

Næste træningsmål: Dødløft 3 set 1 rep 205.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dagens mål: 3 set 1 rep 205 kg. dødløft i udstyr.

Dødløft:

med bælte:

2 set 3 rep 110 kg.

2 rep 140 kg.

2 rep 160 kg.

I udstyr

1 rep 180 kg.

1 rep 205 kg.

2 set 1 rep 205 kg.

Rack pulls (med bælte):

3 rep 210 kg.

3 set 2 rep 230 kg.

Benchpress:

5 set 3 rep 100 kg.

Kommentar:

Var ikke særlig stærk i dødløften idag. Jeg ville have taget de 3 set på 205 kg., men måtte ikke for lillebror. Der er egentlig lidt langt til 230 kg.. som er det jeg minimum skal løfte, hvis jeg skal lave guldkravet til CC.

Det eneste der egentlig kører okay pt. er benchpressen.

Starter på Smolov i squat næste uge, min lillebror er dog begyndt at få mig til at tvivle på om det er en god idé, En smolov kan gå ud over min benchpress, så det må jeg lige tænke over i weekenden. Tror dog at det bliver Smolov.

Næste træningsmål: 3 rep på over 165 kg. i reverse band blå benchpress.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share