Ny programsammensætning


Nielsen
 Share

Recommended Posts

Med mit nuværende træningsprogram, føler jeg at der går lidt for lang tid mellem træningsdagene. Indtil videre har jeg ”kun” brugt 4 dage pr. uge til træning. Jeg har så fået en ekstra dag til rådighed, og kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om min fordeling af dagene.

Jeg træner primært for masse.

1 = Ben/Skulder

2 = Bryst/Triceps

3 = Ryg/Biceps

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag

1                2              3               1

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag

2                3              1               2

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag

1                2              3               1

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag

2               3               1               2

osv. osv.

Men som sagt, så føler jeg det er for lidt. Især når der går en uge i mellem de forskellige træningspas.

Men er nedenstående system bedre, eller er det for ofte jeg træner?

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag     Fredag

1                2              3               1                2

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag     Fredag

3               1               2               3                1

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag     Fredag

2                3              1                2               3

Mandag     Tirsdag     Onsdag     Torsdag     Fredag

1                2              3               1                2

osv. osv.

Jeg varierer selvfølgelig ofte med lette/hårde træninger. Ofte køre jeg en uge let, for derefter at køre ca. 3 uger hårdt.

Hvad synes i om det???? Er der nogen som har andre ideer til hvordan jeg kan mixe rundt med dage/muskelgrupper m.m.? Der er måske nogle som vi fortælle om hvordan de lægger deres træningsprogram? Håber på noget respons :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når du siger, du føler det er for lidt med 4 dage, bunder det så i, at du mister dit "pump"?

5 dage er efter min mening mange dag, men det vil være meget afhængig af den intensitet du kører med. Men har du en let uge, for derefter at tage 3 tunge uger (hvad indebærer tunge uger?), vil jeg mene arbejdsbyrden bliver for stor.

Prøv at skriv ned, hvilke øvelser du kører de enkelte dage - intensiteten i sættene - antallet af sæt - etc etc

Link to comment
Share on other sites

Blackice, hvorfor mener du 4 dage er voldsomt ?? De fleste jeg kender får de bedste resultater ved at træne 3-4 dage i ugen. Jeg kender sågar nogen som får virkelig gode resultater med 5 dage i ugen. Det er individuelt, og op til den enkelte at vurdere udfra hvilken fremgang man opnår på de forskellige alternativer. Desuden så vil jeg endnu engang mene, at antallet af dagene ikke er så relevant, som volumen og intensitet. Når det er sagt, så tror jeg ikke at særligt mange vil få resultater med flere end 5 dage. 3-4 dage plejer at virke bedst. Med mindre man er inkarneret HIT dude. Så er det muligt at man mener at mindre kan gøre det. Men HIT er ET system ud af 1000. Du må meget gerne begrunde de påstande du kommer med Blackice. Det er for nemt at sige: "4 dage er voldsomt". Hvorfor ?? Hvor har du det fra ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det som er "problemet", er at når jeg f.eks. har kørt ben en dag, så går der ca. 2-3 dage inden de er klar til en ny omgang. Og så er det netop det er "irriterende" at skulle vente yderligere 3-4 dage inden jeg skal køre det igen.

Jeg kan ikke bare smide en noget ben træning på en af de andre dage, for så bliver min træning for lang (busser, tog). Jeg har max 1 time og 45 min. Når jeg så har kørt f.eks. bryst/triceps i 1.30, så kan jeg ikke få en ordentlig omgang squat med opvarmning og det hele på 15 min.

>>Blackice

Som du skriver, så kan det godt se ud som om det er lidt voldsomt med 4 dage, men jeg føler faktisk det er for lidt!

>>cilius

Du spørger om jeg ikke kan fortælle lidt mere om mine sæt, øvelser m.m. Det tror jeg du kan finde svar på i denne tråd: http://www.motion-online.dk/cgi-bin....opic=62

Link to comment
Share on other sites

Når jeg siger at 4 dage virker meget er det også forkert formuleret. For det er selvfølgelig ikke de 4 dage i sig selv som virker af meget. For der er massere der træner med 4 og flere. Det er måske bare splittet jeg synes virker "forkert".  Men det er selvfølgelig rigtigt at det er svært at sige når jeg ikke har set programmet. Men når det føles som for lidt så kunne det jo evt være fordi at den fordeling af øvelserne på hver dag skal være anderledes. Så du træner en stor basis øvelse hver gang.

hehe xax, ja tak må jeg ikke ?? :rocketwhore:

Nielsen når du føler du er klar igen efter 3-4 dag så træn ben to gange pr uge. SOm jeg nævnte, er der jo absolut ikke noget galt i det. Men det handler jo om at få indrettet dit split til det.

Link to comment
Share on other sites

You pickede the wrong guy on a wrong day boy:

:enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer:

:asmd: :asmd: :rocketwhore::xloc:  :rocketwhore::xloc:  :rocketwhore: :rocketwhore: :rocketwhore: :camper: :rocketwhore::xloc:  :rocketwhore::camper: :asmd: :asmd: :rocketwhore: :xloc: :camper: :camper: :asmd: :asmd:

:enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer: :enforcer:

:medieval: :medieval: :medieval: :medieval: :medieval:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share