Humør?


TechnoFreak
 Share

Recommended Posts

Er også med i gruppen som træner bedst i godt humør....Det der har størst betydning for mig er hvordan dagen er gået ikke humøret...

dog kan mit humør ændre sig alt efter hvordan løftene går....især bænk...

kan irritere mig en hel weekend hvis bænk går galt...

Link to comment
Share on other sites

Træner bedst i godt humør, hvor jeg som regel har mest energi og hopper og danser lidt rundt i centret mellem sættene. :)

Men hvis jeg er sur en dag er træning en god måde for mig at afreagere. Som regel hvis jeg er sur inden et træningspas er jeg glad bagefter. Ofte har jeg på disse, heldigvis sjældne, træningsdage en stor energi.

:cussing: :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Træner også klart bedst i godt humør.

Dog lavede jeg lige ny max i død i mandags, selvom jeg var i pisse dårligt humør, og faktis ikke havde lyst.

Det fiksede jeg dog ved at stille mig op og dødløftede midt i centret. Det gav et lidt større pres, hvilket jeg havde brug for.

Til max løft er alvorlig stemning ikke sagen. Nej, der er det optimale er med en masse af ens kammerater, der råber og skriger og pjatter og gejler hinanden op; det er sagen! :devil:

Det sker faktisk ekstremt sjældent, at jeg prøver at maxe alene. Man vil selvfølgelig også gerne have vidner! ;)

Link to comment
Share on other sites

Humøret er ikke afgørende....træningens forløb er hvad der afgører det.

Jeg har haft nogle af de allerbedste træning når jeg er OLM og irretabel - der bliver jeg ekstrem koncentreret om træningen, og udelukker alle menneskerne omkring mig ( smækker discman på, og træner bare i min lille kubbe).

Men jeg har også haft suveræne træninger de dage hvor jeg har landet i centret som den gladeste humlebi der findes - men jeg har lavet de fleste maxløft når jeg er i dårligt humør, tror sagtens jeg kunne på almindelige dage - men lidt vrede gør lige at man har lyst til at lade det gå udover en vægtstang.

Men hvis man ikke er direkte ugidelig, så betyder humøret intet for min træning og hvordan den forløber. Hvis jeg er i godt humør og træningen kører - jamen så går jeg fra centret ENDNU mere gladere - går træningen skidt, ja så røg det gode humør lidt.

Og kører træningen en dag hvor jeg er nede i kælderen - så går jeg fra centret som et nyt menneske, det kan virkelig få skyerne til at forsvinde en rigtig god træning.....men hvis træningen tilgengæld sucks...og jeg i forvejen er i dårligt humør.....puuuuhahadadada - så snakker vi altså en negativ ladet person, og så går jeg direkte iseng....eller herind på MOL.

Men generelt så gør træningen mig glad - om det er de stoffer der udløses i hjernen ved jeg ikke, men det klarer sindet og man føler sig lidt som nyt menneske bagefter et godt pas.

Link to comment
Share on other sites

Det betyder heller ikke rigtig noget for mig, om jeg er i godt eller dårligt humør. Det der betyder noget, er om jeg er tændt!!!

Jeg har lagt mærke til dette mange gange; når man går til træning med en "couldn't care less" attitude virker det hele lidt formålsløst og man bliver hurtigt ugidelig, hvilket i mit tilfælde ofte resulterede i, at jeg skippede et par øvelser til sidst og generelt slet ikke var fokuseret nok.

Noget der bestemt ikke gør det bedre er, at musikken der spilles i diverse motionscentre, er kummerlig pop/r&b/The Voice kører 24/7 -musik, som man bare IKKE kan pumpe jern til. Jeg synes nogle gange det er som om, at Craig David og Britney Spears kan suge energien ud af mig :angry:

Dette har fået mig til at lave en helt speciel pre-trænings rutine: En halv times tid inden jeg går ud ad døren, fyrer jeg godt op for Slayer eller Manowar (eller lignende) på anlægget, og psycher mig selv op . Når jeg kommer ned i centret er jeg - om alt er gået som det skulle - virkelig "på", og hungrer efter at løfte noget.

Noget andet der har hjulpet mig er, at forkorte træningstiden. Man kan simpelthen ikke være 'i zonen' i 90-120 minutter. Jeg kan i hvert fald ikke. HST har været rigtig godt til dette: relativ kort træningstid plus at man skal løfte tungere fra gang til gang. Det gør det en del nemmere at sætte sig op når man ved, at man skal løfte tungere end sidst.

Kan jeg få denne "nu skal jeg satme ind og flå i noget jern" -følelse frem, er det i bund og grund ligemeget om jeg er i godt eller skidt humør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner bedst når jeg er vred, irretabel og idet hele taget i dårlig humør. Men får det sjovt nok meget bedre efter en hård gang træning og er faktisk altid i godt humør når træningen er færdig og jeg går ud af døren fra centret.

Har dog meget imod at der bliver spillet popmusik i centret, idet jeg hader popmusik og alt hvad den bringer med sig. Der er ikke noget værre at skulle til at køre rigtig tunge vægte og så skal man høre på Jay-Z, Jon eller fagstreet boys.

Vil give Clayman ret, der skulle fand'me spilles noget Manowar(eller Hammerfall) når der skal rykkes jern.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner bedst med noget musik med gang i. Ikke noget Jay-z eller andet geil som det blev nævnt tidligere i tråden. Jeg har også observeret at den samme tendens kan ses på min kørsel... jeg kører hurtigere og er mindre tolerant ved aggresiv musik... men det kan vel ikke komme som nogen stor overraskelse :lol:

Jeg synes iøvrigt at selvom man er uoplagt og træt så kan det stadigt blive et KANON trænings-pas når man først kommer igang.... IT's all in the music... yearrh ;)

Link to comment
Share on other sites

Jo dårligere humør, des mere power på musikken. Det plejer at hjælpe mig til at komme i den rette stemning.

Eneste problem er, at jeg ikke er den eneste der bestemmer, hvad der skal høres i MIT center. Jeg ved overhovedet ikke hvad alle de andre laver i MIT center :lol: ;) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share