Hurtig fremgang


Nybegynder
 Share

Recommended Posts

Jeg siger mange tak til alle for de gode råd.

Men har lige et sidste, med hensyn til at blive stor og derefter tabe sig.

Det skal lige siges at jeg er spinkel bygget i forevejen. Det er kun maven, lårne og bagdelen der er for stor, resten er spinkel. maven hænger lidt.

  Gælder det så stadig at jeg først skal blive stor og dernæst tabe mig..

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

OK helix så er vi vidst også enige.

Selvfølgelig er der ikke noget problem i det. Jeg ville bare helre anbefale ham at drikke noget med proein holdigt i stedet.

Jeg holder også på cacao mælk. Problemet er dog ved det at jeg ikke kan drikke ret meget af det. Jeg kan snildt drikke 1½ mælk lige efter træning. Men hvis det var cacao så kommer det altså op igen.

Jeg har heller ikke råd til hverken protein pulver eller energi drik i mit budget. Men jeg køber nok en spand pulver til Januar.

Det passer ikke at der ikke er fedt i cacao mælk. For der er det samme indhold som der er i Skummetmælk. :biggrin:

Hmm ok xax. Hvor trænede ben har du da?

Link to comment
Share on other sites

Hej nybegynder.

Hvis du pt. er overvægtig, skal du selvfølgelig ikke arbejde på at blive federe. Du skal i gang med et motionsprogram, som både indeholder vægttræning og kredsløbstræning. Prøv at holde dit kalorieindtag som det er nu, men skær ned på fedtindtaget og øg indtaget af protein og evt komplekse kulhydrater. Jeg vil forslå at du træner tung vægttræning 3 gange om ugen, og kredsløbs træning på 3 andre dage i ugen. Kredsløbstræning kan fx være cykeltræning eller hurtig gang/let løb. Du bør træne kredsløbstræning 30 - 45 minutter pr gang, afhængig af hvor intensivt du træner. Det vigtigste er at du kommer i gang, og skærer ned på fedtindtaget.

Link to comment
Share on other sites

Blackice: Så blev vi enige:smile2:

Claus B: Nu var svaret jo forbeholdt Blackice, så jeg havde næsten håbet på, at du ikke ville spørge. Men nu når du skriver ”please” kan jeg ikke lade være.

OK, here we go.

Det er et problem for kroppen at transportere glucose fra tarmen via epitelcellerne over i blodbanen, da det er imod en glucose gradient. Derfor er transporten af glucose koblet sammen i en såkaldt symport med Na+ ioner (her kommer salt ind i billedet, salt = NaCl = Na+ + Cl-). Transporten af Na+ ioner er ned af en Na+ gradien og derved spontan (denne symport må ikke forveksles med Na/K pumpen, da Na/K pumpen bruger ATP). Dette gør at glucese kan transporterens over epitelcellerne til blodbanen. For hvert glucose molekyle bliver der transporteret to Na+ ioner.

Nu til vandet. Denne transport gør så at [Na+] og [glucose] bliver højere i blodbanen. Derved er der skabt en osmotisk gradient for vand over epitelcellerne fra tarmsiden, og over i blodbanen, som bekendt kan vand defundere frit over  membraner.

Derfor er det vigtigt, at der både er salt og glucose tilstede, for at sikre optimalt vand optagelse. Puha.

Du bad selv om forklaringen,håber du blev klogere :biggrin:  

Btw. Der var et liggende spørgsmål under tråden ” Optagelse af vædske og kulhydrater” i generelt forumet. Her må svaret på det første spørgsmål derfor være et nej.

Vh Helix.

Link to comment
Share on other sites

hmm, måske skulle jeg til at benytte please noget mere :)

Tak for forklaringen! :)

Grunden til, at jeg ikke kunne se sammenhængen er, at normalt er det intet problem at optage vand i tarmen.

Desuden optages glukose, AA og dermed Na i tyndtarmen, mens vand optages i tyktarmen.

Desuden har jeg aldrig hørt om diarré pga. et stort vandindtag.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nu vil jeg lige lave lidt reklame!! :)

Helix nævner at elektrolytter og glucose kan være vigtigt/hjælpsomt at indtage. Der findes faktisk et produkt, der hedder Revolyt, der netop er beregnet til at genoprette salt- og sukkerbalancen i kroppen.

Godt nok er Revolyt lavet til folk der lider af diarre, opkastning osv., men det kan jo egentlig være ligemeget, hvis man netop mangler elektrolytter og glucose for at få genoprettet den indre balance.

Revolyt kan købes på apoteket - jeg kan ikke lige huske prisen.

Claus B > for stort vandindtag kan føre til mere end diarre - det kan føre til døden pga. osmose... SYG tanke!! :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share