Teambuilding tur


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hvis du virkelig ikke vil med, så kan det være en mulighed at købe de anbefalede støvler, og gå dem til..........

Du skal bare lægge ud med at gå en 15-20 km om dagen i en uge (håber du har hund eller forfangen pony). Det gjorde jeg for nogle år siden og vupti seneskedehindebetændelse i fødderne = ingen vandring i et par måneder. Det gør særligt ondt og er mest ubehageligt p.g.a. den "vattede" fornemmelse.

Eller du kunne bare tage med :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkelig ikke vil med, så kan det være en mulighed at købe de anbefalede støvler, og gå dem til..........

Du skal bare lægge ud med at gå en 15-20 km om dagen i en uge (håber du har hund eller forfangen pony). Det gjorde jeg for nogle år siden og vupti seneskedehindebetændelse i fødderne = ingen vandring i et par måneder. Det gør særligt ondt og er mest ubehageligt p.g.a. den "vattede" fornemmelse.

Eller du kunne bare tage med :)

BLS > Tak for rådet :lol: Nej jeg bliver nødt til at tage med...

Link to comment
Share on other sites

Der er nok ikke andet for. Du har min dybeste medfølelse, jeg elsker naturen, men HADER at undvære et rigtigt WC.

Det bliver nok meget sjovt og hyggeligt alligevel, ellers er det jo kun 4 dage. Da det er med firmaet har de nok sikret sig, der ikke er de store ricisi for skader, de vil vel ikke have nogle af jer sygemeldt. ;)

Skriv når du er kommet hjem hvordan det gik.

Link to comment
Share on other sites

Hej Ice-eye

Jeg har ikke lige haft tid til at læse alle de svar du har fået.. så det kan godt være at der er svaret på det meste.

Men jeg er selv gammel jægersoldat, og arbejder i dag som instruktør for sådan et firma som laver teambuilding og event ture…

For det første så skal du ikke tænke så meget på mad og drikke, for i får hvad i skal have, og i bliver med stor sikkerhed strippet for alt det i selv tager med, og det det giver en det første psykiske knæk på turen, så lad være med det.

Med hensyn til de 18 kg, ja der er selvfølgelig hårdt, men der er jo ingen der siger at i skal vandre 100 km, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro at i bliver udsat for at skulle ødelægge jer selv, men i skal heller ikke være i tvivl om at i bliver udsat for et præs, som i ikke er vant til.

Mhs. Til træning, ja nu jeg ved ikke hvor lang tid du har til du skal af sted, men hvis der er kort tid, altså 14 dage, så lad for gud skyld hver med at lave noget speciel march træning elle lignende, for så er du bare øm får du skal i gang… ellers kan du godt tage en rygsæk på med eks. 10 kg, og gå nogle gode lange ture.. ellers så er det bare at tage det som en oplevelse… men husk, hvis du ankommer med en negativ holdning, så bliver det en røvtur, hvis du kommer med en positiv indstilling så får du noget med hjem…

God tur

Steen

Link to comment
Share on other sites

Hej Ice-eye

Jeg har ikke lige haft tid til at læse alle de svar du har fået.. så det kan godt være at der er svaret på det meste.

Men jeg er selv gammel jægersoldat, og arbejder i dag som instruktør for sådan et firma som laver teambuilding og event ture…

For det første så skal du ikke tænke så meget på mad og drikke, for i får hvad i skal have, og i bliver med stor sikkerhed strippet for alt det i selv tager med, og det det giver en det første psykiske knæk på turen, så lad være med det.

Med hensyn til de 18 kg, ja der er selvfølgelig hårdt, men der er jo ingen der siger at i skal vandre 100 km, og jeg kan ikke i min vildeste fantasi tro at i bliver udsat for at skulle ødelægge jer selv, men i skal heller ikke være i tvivl om at i bliver udsat for et præs, som i ikke er vant til.

Mhs. Til træning, ja nu jeg ved ikke hvor lang tid du har til du skal af sted, men hvis der er kort tid, altså 14 dage, så lad for gud skyld hver med at lave noget speciel march træning elle lignende, for så er du bare øm får du skal i gang… ellers kan du godt tage en rygsæk på med eks. 10 kg, og gå nogle gode lange ture.. ellers så er det bare at tage det som en oplevelse… men husk, hvis du ankommer med en negativ holdning, så bliver det en røvtur, hvis du kommer med en positiv indstilling så får du noget med hjem…

God tur

Steen

Brodersen > Tak, tak ! Men jeg prøver sq at smugle noget chokolade med alligevel :lol:

Mht indstillingen, den kan jeg ikke gøre noget ved, så det bliver nok en røvtur <_< Jeg holder fri i to dage efter turen så det går nok :)

Jeg håber bare der ikke bliver for mange 'militær-metoder' f.eks hvis du ikke VIL lave det så går det ud over alle sammen.... det er uretfærdigt og mærkeligt nok har folk en tendens til at blive sure på offeret istedet for på officeren (figure THAT out ?)

Nej jeg maler nok fanden på væggen allerede fordi jeg ikke ved hvor det er og hvad det i det hele taget går ud på samt tror jeg det er spild af tid. Det hjælper heller ikke på indstillingen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Ice-eye

Du får sku lige en smiler :)

Og så lige en røffel… nu er det jo en teambuilding tur du skal på og ikke en overlevelsestur der er stor forskel … det vil sige at der er et spørgsmål og at få defineret forskellen på en grupper og et team… og i den sammenhæng er der ikke noget der heder afstraffelse hverken for dig eller kollektivt… det det drejer sig om er i alt sin enkelthed om at for jeg til at fungere som et team der er der mange måder til at lære jer, og en af dem er at få jer til at løse opgaver under stress, og den eneste måde man kan simulere en stresset situation på er ved at udsætte jer for noget der er udvandt for jer…

Og så bliver jeg lige nød til af have den med indstillingen en gang til….

Du er den eneste der har ansvar for din indstilling, og den eneste der kan gøre noget ved den… og glem ikke at DIN indstilling påvirker de andre i teamet,, og der er meget mere end du tror… eller sagt på en anden måde en positiv indstillingen er en væsentlig årsag til at et team fungere, men samtidig er en negativ indstilling den største årsag til at et team fejler…

Som jeg skrev tidligere er det mit daglige job at for grupper til at fungere som team… og der er næsten sikker hver gang af der er en eller flere der kommer med den indstilling du har pt… og jeg må sige at de træder i karakter når teamet skal prøve at løse opgaver.. og det er ikke på den positive måde… de fleste gange kan man ud af de enkelte personers indstilling og evne til at arbejde med det ukendte.. påpege en virksomheds problemer, og dens evne til at gennemføre en forandringsproces..og dermed virksomhedens evne til at overleve…

Prøv at tænk over det jeg har skrævet.. og prøv så at lave en lille øvelser…

Prøv at tænk positivt og prøv så at skab nogle forventninger til kurset.. tag så et stykke papir og skriv dine forventninger ned… de positive altså… for skriver du de negative ned, så kan du være sikker på at du får dem indfriet.. men lur mig om du ikke også for de positive indfriet.. og tro mig de er meget sjovere at have med hjem i kufferten..

God tur steen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har faktisk lige været afsted.... og jeg fik ikke brug for Imodium'en fordi vi ikke fik ret meget at spise....så

Der gik sq for meget overlevelse i det.

Jeg kunne sagtens sige en masse negativt om det bl.a fordi der var en katamaran der sank men det vil jeg ikke fordi turen også havde mange gode aspekter.

Jeg er ikke til at de der overlevelses-fis og naturen interesserer mig ikke men personligt synes jeg at jeg fik prøvet nogle grænser af... f.eks hvor meget gider man at finde sig i og hvornår siger man fra.

Jeg lærte også mange i min afdeling bedre at kende... SELVOM det sagtens kunne have været opnået ad anden vej.

Der var kun 1 person ud af ca 40 som sagde helt og aldeles fra... han tog hjem 1 dag for tid... og der begyndte alt de sjove , f.eks en STOR fest :lol: ....

Er i klar over hvor godt mad smager 2-3 efter man ikke rigtigt har fået noget at spise og man har frosset røven af, ikke sovet og generelt har været stresset.... Det smager faktisk så godt så man bliver svimmel (dette er IKKE en joke, jeg blev faktisk helt svimmel og følte det ligesom jeg havde fået noget at drikke)

Link to comment
Share on other sites

Det foregik i Sverige, Skåne i småland.

Ting vi fik prøvet var :

- Kommunikations-øvelser hvor man skulle kunne ko-ordinere sig via kort og indbyrdes kommunikation (der må IKKE være for mange høvdinge ellers må man skære igennem).

Der var også en øvelse hvor der var central styring via walki-talki. Der var 1 person som var udnævnt til leder. Han havde kortene og skulle styre os andre til diverse mål.... ideen var så at alle lederne skulle arbejde sammen og lede alle holdene til diverse steder. Vi kunne spare tid hvis vi arbejdede sammen.

- Bro-bygning hvor man skal bygge en tov bro og få alle personer over en å.

- Raketering (ikke sikker på navnet) Her skulle man fire sig med af en klippe ved hjælp af et tov (det var faktisk det eneste sted jeg sagde fra !)

- Evakuering øvelse hvor vi skulle rede en person og fire en skadet person ned af en glide-bane.

- Katamaran sejlads. Vi byggede 3 kanoer sammen og padlede ca. 6-7 KM.... det var her en af dem sank selvom det ikke skulle kunne lade sig gøre. Kanoerne lå ved siden af hinanden og var bundet sammen. Problemet med denne katamaran var bare og de var bundet for tæt sammen og derfor hævede bølgerne sig meget IMELLEM bådene og løb ind i bådene istedet... det var heldigvis ikke min katamaran men vi blev der indtil alle var kommet i land.... det var heldigvis tæt på land det skete.

og mange andre øvelser

Når man tænker tilbage på det så var det egenligt meget sjovt, men jeg tager ikke med en anden gang.

Vores chef havde sagt til instruktørerne at der ikke skulle gå for meget overlevelse i det. Vi blev ikke gennemsøgt for mad og slik og kunne derfor tage det med som vi havde. Til gengæld måtte vi ikke have ur med.... hvilket mærkeligt nok var ret stressende ?!!

Vi fik ikke ret meget at spise. Vi fik kun morgenmad og aftensmad. Morgenmad var typisk rugbrød, franskbrød, syltetøj, spegepølse og the, kaffe og... havregrød :lol:

Aftensmaden var typisk pasta og tomatsovs.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da som en god tur :) Skjuler der sig en smule begejstring imellem linjerne?
Vi fik ikke ret meget at spise
Morgenmad var typisk rugbrød, franskbrød, syltetøj, spegepølse og the, kaffe og... havregrød . Aftensmaden var typisk pasta og tomatsovs.
:lol: Ak ja, bymennesket...

Jørgen L > Jeg havde ca. 1½-2 uger i forvejen med vilje prøvet ikke at tænke over turen (det praktiske kunne jeg selvfølgeligt ikke undgå at planlægge) så jeg ikke gik til turen med forventninger eller en negativ holdning.

Det er sværere end man tror at holde sin kæft når man er stresset, kold, sulten og ikke kan se meningen med galskaben.... men det var NETOP det der var ideen med det.

Jeg synes det var positivt at se mine kolleger under disse forhold så lærer man dem bedre at kende. Jeg lærte også mig selv bedre at kende.

Der var en UTROLIG positiv og kraftig gå-på-mod kolleger iblandt. F.eks de katamaranen sank skulle de betrufne ikke kigge langt for at låne tøj.... det var MEGET positivt.

Jeg fortryder ikke at jeg tog på turen, men det tog noget overvindelse fra min side af, at tage med. Bagefter er det for det meste en fedt følelse at have gennemført noget sådant.

Jeg vidste godt at det ville blive hårdt... Jeg er lidt en eremit og jeg vidste det ville blive stressende at skulle være op og ned af sine kolleger 24-7.

Med hensyn til mad så har jeg tabt mig 2 kilo. Jeg har kigget mig i spejlet og jeg tror desværre kun det er væske :lol: Så kan man lære det :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Når man er meget ude i naturen kan det ikke undgås, at man må forrette sin nødtørft der.

Derfor er toiletpapir obligatorisk, så man ikke skal bruge blade til at tørre sig med.

Man finder et godt sted, hvor der er læ, ikke for meget trafik til at forstyrre, ned med bukserne, og ned på hug, hvids det kniber kan man nok finde et træ at holde ved eller måske sidde opad, og så bare trykke den af. Det er så befiende at sidde der, mens man får noget ud af livet, så tørres.

Det vigtigste kommer faktisk nu, husk at dække afføringen og papiret godt til, så efterfølgende, der får samme ide, ikke træder i det. :o

Link to comment
Share on other sites

Det er da godt at høre, at du valgte at deltage, og at du dermed trods alt fik en oplevelse ud af det. ;) Havde du problemer med maven?

'Pyt

Vandpyt > Problemer med maven.... det kunne sq da være lige meget.... der var alligevel ikke noget at skide af (excuse my language) :lol: Jeg havde en pakke imodium med, men den fik jeg ikke brug for, heldigvis :)

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share