Teambuilding tur


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Jeg har den glæde at skulle på team-building tur (frivillig tvang) i Sverige (? formodet) og vi skal være der i 4 dage (rejse inkl.). Vi har fået af vide, at vi skal bære rundt på ca. 18 kg oppakning i terræn.

Der er ca. 4 uger til og jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man forbereder sig til sådan en tur. OG ikke mindst hvilke ting man SKAL have med og hvad man ellers skal huske. Jeg kunne forestille mig, at det ville være godt at have ekstra vand med selvom man selvfølgeligt selv skal slæbe på det. Måske også nogle koffein-piller fordi man kan risikere ikke at få ret meget søvn (blev vi fortalt).

Jeg har nervøs mave så jeg er ikke så tryg ved at tage med. Kan man ikke lade være med at spise noget og så drikke en masse vand.... der er kun 4 dage :confused2:

En irriteret og overrasket Ice-eye søger svar (jeg ved sandheden er derude :tongue: )

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Jeg har den glæde at skulle på team-building tur (frivillig tvang) i Sverige (? formodet) og vi skal være der i 4 dage (rejse inkl.). Vi har fået af vide, at vi skal bære rundt på ca. 18 kg oppakning i terræn.
:lol: Det er jeg sikker på du kun vil have godt af :lol:
Måske også nogle koffein-piller fordi man kan risikere ikke at få ret meget søvn (blev vi fortalt).

Det tror jeg nu ikke skulle være nødvendigt..

Jeg har nervøs mave så jeg er ikke så tryg ved at tage med. Kan man ikke lade være med at spise noget og så drikke en masse vand.... der er kun 4 dage  :confused2

Meget dårlig ide ikke at spise.. Er der noget man går ned på, så er det dèt!

Har kun mine egne erfaringer fra mili at trække på, men her sørgede jeg for at "smugle"lidt chokolade med, fordi det gav energi og vejede ikke så meget..

Mht. træningen: Udholdenhed! Når du ikke ved mere om belastningerne i vil komme ud for, ville jeg nok satse på at finde egnet fodtøj, og så ellers træne i at gå med noget på ryggen..

Kig evt i Canoings log, der er en masse om den slags belastninger!

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke lade være med at spise noget og så drikke en masse vand.... der er kun 4 dage

Det KAN man jo godt.

Meeen hvis i skal rende rundt med 18 kg, og det er en overlevelsestur - så tror jeg altså at du vælger at spise det i får mulighed for ? hvorfor vil du undgå at spise i 4 dage - det lyder da helt vildt ?? :blink:

Vedr. hvad du skal have med - tror du ikke jeres udrustning bliver kontrolleret ?

Men nogle rigtig gode vandrestøvler er en god ide - lagdelt tøj er heller ikke at kimse af - og som jøgge lige siger - overvej at begynde at træne lidt med kg på ryggen..

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke lade være med at spise noget og så drikke en masse vand.... der er kun 4 dage

Det KAN man jo godt.

Meeen hvis i skal rende rundt med 18 kg, og det er en overlevelsestur - så tror jeg altså at du vælger at spise det i får mulighed for ? hvorfor vil du undgå at spise i 4 dage - det lyder da helt vildt ?? :blink:

Vedr. hvad du skal have med - tror du ikke jeres udrustning bliver kontrolleret ?

Fit > Jo de tjekker det vi har med, men ikke hvad vi har på os. Så der skulle være en mulighed for at smugle noget chokolade med (Jørgen L , tak).

De anbefaler nogle vandre-sko, men det har jeg ikke og jeg vil heller ikke investere i et par fordi de kun skulle bruges til den ene gang.

Hvorfor jeg ville undgå at spise.... jeg har nervøs mave og det er ude i ødemarken that's why

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Tro mig, du ønsker ikke at knokle i 4 dage uden mad.. Har prøvet det i 2, det var ikke optimalt.. Man holder simpelthen op med at kunne tænke - bliver bare en "robot"..

Mht din mave: Er det noget du har hele tiden, eller kun når du bliver stresset?

Man kan jo eks. vis spise meget fiberholdigt eller tage "feriepiller".. Men jeg synes da lige du skal have fundet ud af det med maven :)

(Iøvrigt er det ikke noget problem at s... i skoven, hvis du har lavet dine squats :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Ice> Hvorfor jeg ville undgå at spise.... jeg har nervøs mave og det er ude i ødemarken that's why

Hm, det gør da ikke alverden synes jeg ? - du får virkelig brug for energien - og den får du altså ikke fra vand.

Er du nervøs over turen - sådan læser jeg det lidt ?

Fit > Jeg HADER sådan noget pseudo-psykologisk snask. Der skal også en jæger-soldat med og jeg frygter at det er 4 dages spild inkl en lørdag (det er fra onsdag til lørdag).

Vi skal også sove i telt og muligvis ud at sejle med tømmerflod.

Jeg er sq ikke til alt det sociale pjat :) med rundesang og guitar omkring lejrbålet :lol:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Huh? :blink:

Jørgen L > You wouldn't understand.

Jørgen du siger du har været soldat og du syntes sikkert det var KANON-FEDT. Jeg er til gengæld glad for at jeg trak frinummer :) MEGET glad for at jeg trak frinummer :lol:

Det er nok derfor du ikke kan forstå min holdning :unsure:

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Fit > Jeg HADER sådan noget pseudo-psykologisk snask. Der skal også en jæger-soldat med og jeg frygter at det er 4 dages spild inkl en lørdag (det er fra onsdag til lørdag).

Vi skal også sove i telt og muligvis ud at sejle med tømmerflod.

Jeg er sq ikke til alt det sociale pjat  med rundesang og guitar omkring lejrbålet 

Okay...jeg kan godt følge dig lidt - især efter at det er blevet sådan på mode at "teambuilde" - men jeg tror du bliver positivt overrasket faktisk - et eller andet sted er det faktisk en ret fed oplevelse - og der er mulighed for at få rykket nogle grænser.

Men det sociale - byg en papirsflyver i grupper - det skal man jo bare hoppe op og falde ned på.

Så de 4 dage; det sociale - well man samler sig lidt mere under sådanne forhold - så det kan godt være positivt, men ellers - så tag det som en udholdenheds prøve for kroppen - det er meget sjovt at presse sig selv lidt fra tid til anden.

Så tag det som en oplevelse !

PS: på trods af jægersoldater og lignende - så lad være med at frygte at det bliver rigtig rigtig hårdt - det er jo tilpasset det brede publikum, så du vil nok finde udaf du bliver blandt dem der klarer det bedst....

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Det kan du nok have ret i.. Men det var nu ikke helt så fedt mens det stod på - men bagefter.. ;) Jeg vil sige: Hvis du nogensinde synes det er fedt at pine sig selv lidt med vægtene, så vil du sikkert også synes om turen! Det er lidt den samme "disciplin" der skal til :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan du nok have ret i.. Men det var nu ikke helt så fedt mens det stod på - men bagefter.. ;) Jeg vil sige: Hvis du nogensinde synes det er fedt at pine sig selv lidt med vægtene, så vil du sikkert også synes om turen! Det er lidt den samme "disciplin" der skal til :)

Jørgen L > Det kan du have ret i. Det er nok sjovere bagefter NETOP FORDI man har en tendens til at huske det positive.... og gøre det negative sjovt :lol:

Jeg må tage det som Xax skrev 'imens du er inde, der er din røv deres' JAH rolig nu, det skal jo ikke forstås bogstaveligt :lol:

I'm just gonna have to do the time <_<

Link to comment
Share on other sites

Findes der noget man kan spise så kan ikke får ræser-mave midt i det hele og som ikke er recept-pligtigt 
Havregryn.
Det bliver nok LIDT svært at finde et wc ude i ødemarken sådan lige  DAMN*IT 

Det har du så ret i, men når man er i ødemarken så er det altså in the bushes - og det er da ligegyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Jammen..jeg laver selv den slags med unge mennesker, så her er mine råd:

1) Glæd dig, det er normalt en kæmpe oplevelse at oplev naturen på den måde, især hvis man går ind i det med et åbent sind

2) 18 kg oppakning er ikke alverden. Jeg har set små 14 årige piger gå op af stejle stigninger en hel dag med en 15-18 kg på ryggen, så det burde du sagtens kunne klare. Jeg har selv gået med 30 (det var også rungt..) i 8 dage.

3) det er ikke spor slemt at skide i skoven, bare pak lidt håndsæbe ned sammen med dit VC papir, de fleste tilfælde af diaree i felten skyldes at man skovskider og så ikke får renset fingerene ordentligt. bare ned med æ bukser, godt fat i et træ eller en sten, et dybt squat og så er det gjort. det er slet ikke slemt, nærmest hyggeligt.

4) det vigtigste for en god tur (udover dit humør og indstilling) er dit fodtøj. Gode støvler = en god tur og omvendt. Har du ordentlige støvler?? derudover er det rart med en hæderlig rygsæk, regntøj og en sovepose man kan holde varmen i. Sørg for at alt tøj er pakket ned i plastikposer, der er ikke noget mere deprimerende end at åbne en våfd rygsæk med vådt tøj (Et rygsæk ovetræk kan også være et hit)

5) racermave... Immodium virker, men er altså ikke specielt sundt at gå og hapse. derudover havregryn og fiberkiks.

bare spørg, jeg burde kunne svare på de fleste grej mæsige spørgsmål

Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger: Efter to dage tænker du kun, absolut KUN på mad, og fire dage klarer du ikke. Ikke hvis du også skal knokle rundt. Så sørg nu bare for at spise godt, og sørg for ikke at tørre røv med grankviste. Det er det bedste råd jeg kan give ;)

Det kan være fedt at lære lidt om sine grænser. Både fysisk, men også psykisk og socialt. Hvor langt skal du fx presses før du ikke er social længere. Og hvad med dine kolleger, ikke mindst. Der er en række lag, der strippes af, under sådan et forløb, og det kan være spændende (det kan også være det modsatte).

Få da det bedste ud af det. Det gælder jo i alle livets forhold.

Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger: Efter to dage tænker du kun, absolut KUN på mad, og fire dage klarer du ikke. Ikke hvis du også skal knokle rundt. Så sørg nu bare for at spise godt, og sørg for ikke at tørre røv med grankviste. Det er det bedste råd jeg kan give ;)

Det kan være fedt at lære lidt om sine grænser. Både fysisk, men også psykisk og socialt. Hvor langt skal du fx presses før du ikke er social længere. Og hvad med dine kolleger, ikke mindst. Der er en række lag, der strippes af, under sådan et forløb, og det kan være spændende (det kan også være det modsatte).

Få da det bedste ud af det. Det gælder jo i alle livets forhold.

JSC > Ja i teorien er det vel lige så godt som Robinson ?!

Jeg er bare ikke interesseret i at rage ud med mine kolleger p.g.a noget så latterligt som et team-building kursus i Sverige.

DER BLIVER INGEN KONFLIKTER fra min side, READ MY LIPS, det er kun 4 dage. Hvor svært kan det være at undertrykke sin vrede i så kort tid.

Bagefter er det meste vel sjovt, men når det står på så ønsker man, at man aldrig var taget med. Med hensyn til udbyttet af turen tvivler jeg på at jeg kan bruge det til noget, jeg tror nærmere at jeg skal være på vagt hele tiden, så det bliver mentalt hårdt. Som sagt er det dog kun 4 dage.

:puke2: :puke2: :puke2: :puke2: :puke2: :puke2:

Der er kun en ting jeg glæder mig til ved den tur og det er, at få det overstået :(

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med sådanne ture er, at jeg hver gang er blevet skuffet over anstrengelsesniveauet. De blev begge udråbt til at skulle være "overlevelsesture" med alt hvad det indebær - hvor herre bevares :lol: . Maden blev nærmest serveret, og turen(e) gik istedet ud på at bygge bro over vand som ikke fandtes osv. osv. Det KAN da være meget sjovt, men overlevelsestur var de næppe nogen af dem. Mine erfaringer udstyrsmæssigt er lig de andres; solidt tøj, gode støvler (som er gået til), varm sovepose, god lommelygte og så en god SKARP kniv/dolk. Tiltrækker man de små kryb, kan myg-skrid-din-vej-spray også være godt - jeg er selv én af dem som på det nærmeste bliver overfaldet, og det er altså rarest ikke at have myg i øre, næse og øjne hele tiden.

Immodium virker, men er altså ikke specielt sundt at gå og hapse.

Men Usundt er det heller ikke - mange tager Imodium i både 5, 10 og 20 år, uden at havde nogen mén. Jeg selv er desværre nødsaget til at tage det dagligt, og har ingen besvær med det overhovedet - tværtimod. Det "letter" :lol:

God tur !!

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Tak alle sammen for jeres hjælp :)

Jeg er begyndt at arbejde detaljerne igennem i hovedet. F.eks hvad jeg skal huske at have med og der har i hjulpet meget. Jeg takker også for de gode råd.

Jeg undskylder den negative tone fra min side af. Den var på ingen måde (ment) rettet imod jer.

Jeg er bare ikke så meget for at rejse ejheller alt det sociale (snask) som følger med. Jeg skal have min ro ind imellem ellers bliver jeg muggen.... jeg er lidt mærkelig ,indrømmet :lol: <_< :)

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Omvendt kan det vise sig, at dem der er mest negative oftest er dem som bliver mest positivt overraskede.. Nu ved jeg ikke om dine kolleger er rene supermennesker, men i betragtning af at du træner, så burde du vel have en fysisk "edge" på de andre?

Jørgen L > Jeg tror jeg er i noget bedre form end de fleste af mine kollegaer.

Det er jo stille-siddende arbejde og hvis folk ikke laver noget ved siden af, ja så er de vitterligt i dårlig form.

En anden ting er, at vi også har ældre mennesker i vores afdeling og med mindre arrangørene vælger at køre team-buildingen på diffentierede fysiske niveauer, så har jeg bestemt 'an edge' :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share