100 arm på 9 uger hjælp


nikolaj 17
 Share

Recommended Posts

Det er forhåbentlig ikke ham du har væddet med som også skal lave armbøjningerne :lol:

Det korte svar: lav MANGE armbøjninger :)

Det lidt længere svar:

lav armbøjninger f.eks. morgen, middag og aften, eller så tit man har tid/kræfter til det.

For at kunne lave så mange skal han holde sig fra at gøre helt til grænsen.

Er 30 hans maks, kunne det f.eks. være 5 sæt af 20 reps hver træningssession og forsøg at holde pauserne så korte som muligt.

Man kunne også lave dem som ladders, dvs starte med at lave f.eks. 5 reps, holde en meget kort pause (f.eks. så lang tid det tog at lave de 5 reps), lave 6 reps, holde pause, 7 reps osv indtil man kan mærke at man "nærmer" sig failure.

Link to comment
Share on other sites

tak forsvaret

Yepper, det kan vi ikke leve uden - de gør et godt stykke arbeide!

Jeg vil sige som MAXPOWER, lav mange - og lav dem morgen og aften. lav nogle hundrede stykker ad gangen - hver gang - og forsøg hele tid at hæve dit repantal; 9 uger burde være muligt, dog husker jeg at de sidste 20 var et helvede at få smækket på - så fra 30-80 går rimlig hurtigt - fra 80-100....er lidt svært.

Link to comment
Share on other sites

Hvis din ven ikke skal brænde ud skal han tage ét sæt per træningsgang, men han kan gøre det mange gange i løbet af dagen. Som dagene går vil han kunne lave flere og flere reps per sæt. Det vigtigste er at han aldrig bliver træt af et sæt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk selv brugt princippet i en kortere periode med chinups.

Jeg lavede simpelthen 1 sæt i timen hele dagen igennem med 3 reps mindre end mit max.

Der skal nok være lidt mere luft når hans max hedder 30 reps - 20-25 stykker er nok passende til at starte med

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share