Armbøjninger på 1 arm og mavebøjninger med vægte?


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Når jeg prøver at lave armbøjninger med 1 arm falder jeg til den ene side!

Når jeg lægger en vægt på min mave når jeg laver mavebøjninger, bliver det ikke særlig meget hårdere? Hvor skal vægten ligge?

Så her er de to spørgsmål jeg gerne vil have jer til at svare på:

Hvordan laver man armbøjninger på 1 arm? Og hvor skal man ligge vægten når man laver mavebøjninger, for at gøre det hårdere?

tak skal i ha' :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige supplere med armbøjningerne:

Hvis du f.eks. lave armbøjninger på venstre arm, så vil du have en tendens til at falde til højre. Sæt derfor dit højre ben overdrevet langt ud til siden, indtil du får bevægelsen ind i kroppen. Når du bliver bedre teknisk (og styrkemæssigt!), så kan du begynde at samle benene noget mere.

Læg i øvrigt den højre arm om på ryggen, eller tag fat på bagsiden af højre ben, og sørg for at den venstre albue stritter mere ud til siden end normalt. Øvelsen kræver en del råstyrke, så det er ikke sikkert balancen er nok...

Morten

(Redigeret af Los ved 6:41 pm på Nov. 23, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg ligger skiverne øverst på brystet og holder dem der med hænderne. Jeg synes det gør vildt ondt i kraniet at holde dem bag hovedet. Det kan jeg slet ikke.

Ang armbøjninger på en arm, kan jeg kun tilskrive mig de andre råd. Start med MEGET spredte ben, så bliver du langsomt bedre og kan samle dem mere, jeg holder altid den arm jeg ikke bruger på benet, eller på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Personligt holder jeg en vægtskive oven på hovedet, med et lidt specielt greb. Jeg har så en tilsvarende vægtskive placeret på mine skinneben. Med lidt koordination og balance hæver jeg så overkroppen samtidig med at jeg fører knæene op mod ansigtet, og således "knækker sammen på midten", indtil mine alpehuer rører mine knæ.

Det er en øvelse som jeg formoder kræver en veludviklet mave- og rygmuskulatur, da den ellers kan være hård ved lænden.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Lydder svært.

Det ultimativt svære øvelse har jeg fået af en gammel kammerat som har trænet en bunke kamp sport, BB, SHOOT fighting osv. Alt muligt nasty sjov.

Lig dig på ryggen. Tag et kosteskaft, af en eller anden art. En rund stok, eller what ever.

Lig nu kosteskaften bag nakken, og lig dine arme ud på det. Så dine arme holder på hver side af den.  Prøv så at hæv dig på som en normal mave bøjning igen. Det er svært. Det er længe siden jeg har prøvet, men sidst kunne jeg ikke lave en. Jeg tror jeg vil hjem og prøve igen i aften.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share