50/50 styrke og bb træning


Pige spejderen
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er snart færdig med mit hst program, og vil nu gerne træne styrke og muskelmasse i samme program. Derfor har jeg udtænkt dette program:

3sæt floor crunches

2 sæt squat med 5 reps og et med 7reps

2 sæt dødløft med 5 reps og et med 7reps

4sæt chins bare til failure da jeg ikke har noget vægtbælte

Det samme for dips.

2sæt bent over row med 5reps og 2 sæt med 7reps

2sæt curl med 5reps og 2 sæt med 7reps

2sæt lateral reises med 5reps og 2 sæt med 7reps

2sæt bænkpres med 5reps og 2 sæt med 7reps

2sæt skrå bænkpres med dumbel med 5reps og 2 sæt med 7reps

Jeg har valgt det 5 reps for styrke og de 7 for masse hvad syntes DU om dette program???

Link to comment
Share on other sites

Det minder jo en del om et standard 5x5-program. 5x5-programmet er generelt rimeligt til både styrke og hypertrofi - generelt bliver det hypertrofimæssigt dog slået af egentlige BB-programmer, og det bliver ligeledes slået i styrke af egentlige SL-programmer.

Men som kompromis, ser både

- 5x5

- 2x7+2x5

rimeligt fornuftige ud. ;)

desuden:

4sæt chins bare til failure da jeg ikke har noget vægtbælte

Det samme for dips

Ret hissigt! Kør ikke til failure hver gang.
2sæt bænkpres med 5reps og 2 sæt med 7reps

2sæt skrå bænkpres med dumbel med 5reps og 2 sæt med 7reps

I alt 8 tunge sæt til brystet - det er voldsomt - sikkert for voldsomt.

Halver eventuelt antallet af sæt her.

Endelig kan jeg ikke finde nogen maveøvelser. :confused2:

Ellers ser dit program godt. :)

Link to comment
Share on other sites

Endelig kan jeg ikke finde nogen maveøvelser.

Han har da floor crunches med :) - ikke at det dermed at den optimale mavetræning.

Hvor stor forskel regner du med der er på den vægt du bruger til 5 reps og den til 7? Det kan ikke være meget.

Desuden vil effekten være væsentlig lavere ved de lettere sæt med 7 reps, når du samtidig kører tungere sæt.

Der ville jeg hellere tage 4-5 sæt med samme vægt og så lave noget progression i vægten fra uge til uge.

Jeg tror som squatfather også det er meget fornuftigt med lidt højere reprange på f.eks. crunches, curls og laterals.

Link to comment
Share on other sites

Bill Starr programet kunne se således ud.

Mandag Tung dag

Squat 5x5

Bænkpres 5x5

Dødløft 5x5

Dips 3 set

Hypers 2x20

Onsdag Let dag

Squat 4x5 (op til 70% af mandagens topvægt)

Good mornings 4x8

Incline DB pres 4x5

Chins 3 set

Curls 3x10

Fredag Medium dag

Squat 5x5 (op til 85% af mandagens topvægt)

Incline pres 5x5

Bent over rows 5x5

Lateral raises 3x10

Hypers 2x20

+lidt mave træning hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Han

Det rimer vist ikke så godt med "pige spejderen". :D

Det var et skud :)

Jeg synes i øvrigt ikke der er noget som specielt tyder på "pige spejderen" skulle være hverken det ene eller andet, som cille også pointere.

Man kan aldrig vide hvad folk finder på af mystiske nicknames.

Du (jarvig) snakker også bare udenom fordi du ikke havde læst indlægget ordentligt :tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Det var nu tænkt som pigespejderen men lad os nu ikke træde i mine stavefejl :lol:

Og tak for svarende og vil så lige høre om det er mere effektivt istedet for at køre to på 5 og to på 7 så at køre to på 4 og to på 8?

Ja - der er tendenser til at der kommer for meget snik snak engang i mellem - men hva fa....

Jeg ville foreslå du enten kørte 5x5 istedet for.. eller 3x8 eller noget lign.

du kan lave en enkelt lille regne-ting..

hvis du siger du ganger sættet med reps - og derefter med kg. burde du få en workload

EKS: 5x5x100 = 5x5= 25 x 100kg = 2500 kg...

2x5x100kg = 1000 kg

2x7x95kg = 1330kg

ALT ANDET LIGE ville man jo så vælge den med den største workload.. Prøv at tænk i de baner.. ??

Syntes klart at 1x4 +1x8 er for lidt.. endda mere hvis det er med samme vægt???)

Ville være glad hvis nogen kunne kommentere alt det med workload og sæt osv. yderligere og enten be- eller afkræfte hvad jeg har skrevet..

Link to comment
Share on other sites

Eruption:

Så tror jeg at jeg køre 5x5 men så tager jeg nok nogle øvelser af for at det ikke skal tage for lang tid da jeg også har 25 min tæskning af sandsæk lige efter træning for at tabe lidt fedt. Så mit program vbil se sådan ud:

Floor crunches

Squat

Chins

Dødløft

Dips

Lateral raises

Military pres

Flad bænkpres 3sæt

Skrå bænkpres med håndvgte 2sæt

Jeg har valgt chins til biceps og er det nok? Og har problem med dips og chins da jeg godt kan tage over 5 reps er der nogen alterna tiver istedet at invistere i et vægt bælte til 500 dask?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt chins til biceps og er det nok? Og har problem med dips og chins da jeg godt kan tage over 5 reps er der nogen alterna tiver istedet at invistere i et vægt bælte til 500 dask?

Chinups (med underhåndsgreb) er nok en af de bedste øvelser til biceps. Om det er "nok" eller "optimalt" osv er svært at svare på.

Hvor mange reps kan du tage i chins og dips? Kan du tage mindre end 15 behøver du nok ikke bekymre dig om vægtbælte endnu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tage 8 chins og 11 dips. Skal jeg så bare køre dem så meget jeg kan 5 gange? Og skal jeg stoppe en rep før faliure eller køre dem til. Og jeg køre også chinups for at få en god V for atlså vinger. Træner chinups med underhåndsgreb vingernde ligeså godt?

Du kan sagtens opnå den samme muskelvækst uden at du behøves at køre til failure.. Hvis du kører til failure en gang i mellem - ikke for regeltmæssigt, sker der såmænd heller ikke det store ved det.. :)

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt chins til biceps og er det nok? Og har problem med dips og chins da jeg godt kan tage over 5 reps er der nogen alterna tiver istedet at invistere i et vægt bælte til 500 dask?

Chinups (med underhåndsgreb) er nok en af de bedste øvelser til biceps. Om det er "nok" eller "optimalt" osv er svært at svare på.

Hvor mange reps kan du tage i chins og dips? Kan du tage mindre end 15 behøver du nok ikke bekymre dig om vægtbælte endnu.

Jeg kan ikke tage 15 reps i hverken dips eller chinups med egen kropsvægt, men alligevel kan jeg sagtens køre jeg med 20kg ekstra vægt på, og nå op på 10 reps.

I stedet for at købe et dyrt vægtbælte, kan du fylde vægtskiver i en rygsæk, eller evt. holde en håndvægt mellem benene.

Jeg har dog selv fundet et vægtbælte/dipbælte til omkring 350kr.

Link to comment
Share on other sites

Ok den med rygsækken havde jeg ikke tænkt på lyder som en god ide. Er der nogen der hved hvor bredt man skal holde hved chinups med underhånd erdet bare skulderbrede?

Hold som det føles mest naturligt.

For mig er det ca skulderbredt med overhåndsgreb og lidt smallere med underhånds.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share